Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Hallo

Over een paar weken vertrek ik eerst naar Berchtesgaden, daarna via de Grossglockner naar de Dolomieten. Niet met mijn maat (die is papa geworden), maar met mijn 14-jarige zoon achterop. Dit wordt geen reis, maar een avontuur. Een mooie trip met vader en zoon.
Ik rijd een Blackbird, nu voorzien van open Viper-dempers. Ik twijfel of ik de originele uitlaten moet monteren. Duitsland zal worden verslonden via de Autobahn. Vanuit Berchtesgaden alles binnendoor. Wat denken jullie: originele uitlaten monteren of toch voor het geluid gaan en de Vipers laten zitten?

In Oostenrijk ben ik aangehouden...puur op auspuff-tuv...
Gelukkig had ik de originele eronder...
Was aan de voet van de grossclockner...bruck .
Doe er je voordeel mee .

Gaat vast fantastisch worden...heb het gedaan met zoon van 12 en lekker gecampeerd.
Wel in de gaten houden dat hij niet in slaap valt.
 
Ben in de afgelopen weken een paar keer aangehouden door de lokale Polizia.

Niet omdat ik te hard reed, maar alle motoren moesten aan de kant.

Zou zeggen doe de originele. Voor je eigen portemonnee en om te voorkomen dat de lokale bewoners er schijtziek van worden en er vervelende maatregelen genomen gaan worden zoals, tol of verboden.
 
Hallo

Over een paar weken vertrek ik eerst naar Berchtesgaden, daarna via de Grossglockner naar de Dolomieten. Niet met mijn maat (die is papa geworden), maar met mijn 14-jarige zoon achterop. Dit wordt geen reis, maar een avontuur. Een mooie trip met vader en zoon.
Ik rijd een Blackbird, nu voorzien van open Viper-dempers. Ik twijfel of ik de originele uitlaten moet monteren. Duitsland zal worden verslonden via de Autobahn. Vanuit Berchtesgaden alles binnendoor. Wat denken jullie: originele uitlaten monteren of toch voor het geluid gaan en de Vipers laten zitten?
als je zelf al twijfelt zou ik zeggen. Originele erop. Ook om te voorkomen dat andere motorrijders er last van hebben (door bv toekomstige verboden)
 
Woensdag vertrek ik samen met mn vriendin achterop richting Toscane. Eerste overnachting hebben we in de buurt van Ulm geboekt en de derde in Verona stad.

Vanaf Ulm gaan we naar Solda (ivm met bezoeken kennissen) en dan de Stelvio over (nu we dr toch zijn). Aan de onderkant van de Stelvio moeten we de volgende dag dus richting Verona en ik had het idee om via Passo Tonale en het Gardameer te rijden.

Voor de tweede overnachting tussen de Stelvio en Verona geen overnachting geboekt. Waar is volgens de kenners hier gemakkelijk een slaapplekje te krijgen, moet ik vanaf Bormio al gaan zoeken, of kan ik lekker een stuk richting Tonale gaan?

Verder nog tips daar in de buurt?
 
Woensdag vertrek ik samen met mn vriendin achterop richting Toscane. Eerste overnachting hebben we in de buurt van Ulm geboekt en de derde in Verona stad.

Vanaf Ulm gaan we naar Solda (ivm met bezoeken kennissen) en dan de Stelvio over (nu we dr toch zijn). Aan de onderkant van de Stelvio moeten we de volgende dag dus richting Verona en ik had het idee om via Passo Tonale en het Gardameer te rijden.

Voor de tweede overnachting tussen de Stelvio en Verona geen overnachting geboekt. Waar is volgens de kenners hier gemakkelijk een slaapplekje te krijgen, moet ik vanaf Bormio al gaan zoeken, of kan ik lekker een stuk richting Tonale gaan?

Verder nog tips daar in de buurt?

Ik vind de Tonale niet echt veel aan. Er zitten zat hotels, maar allemaal voor de wintersport, en dus de meeste dicht. je kan beter je booking.com app meenemen en onderweg iets boeken.

Gardameer is de Brasa schlucht een toppertje. zoek Hotel Paradiso op om daar op het griezelterras wat te drinken of te eten. erg leuk als je hoogtevrees hebt...
 
Qua slaapplaatsen op weg naar Verona...

Wij verbleven met de motor al in;

- Hotel Lazise in lazise (http://www.hotellazise.it/en/hotel.asp)
Heel fijn hotel met grote garage voor de motoren, of je daar makkelijk een slaapplaats gaat vinden als je niet geboekt hebt weet ik niet.

- In Riva del Garda verbleven we in hotel Canarino. (http://www.casacanarino.it/)
Geen airco op de kamer, maar wel een afgesloten parking voor motoren en perfect gelegen om het stadje 's avonds te bezoeken. Door een achterdeur sta je zo in het oude centrum.

- In Torbole verbleven we in Hotel "SeeLe Garda" (http://www.seelehotelgarda.it/) Heel sjiek, garage voor motoren..
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Over een paar weken vertrek ik eerst naar Berchtesgaden, daarna via de Grossglockner naar de Dolomieten. Niet met mijn maat (die is papa geworden), maar met mijn 14-jarige zoon achterop. Dit wordt geen reis, maar een avontuur. Een mooie trip met vader en zoon.
Ik rijd een Blackbird, nu voorzien van open Viper-dempers. Ik twijfel of ik de originele uitlaten moet monteren. Duitsland zal worden verslonden via de Autobahn. Vanuit Berchtesgaden alles binnendoor. Wat denken jullie: originele uitlaten monteren of toch voor het geluid gaan en de Vipers laten zitten?
Ik ken de Vipers op de BB (ik heb zelf 5 BB's), en die zijn echt te luid.
Wil je relaxed rijden, doe dan origineel. Het is nog geen kwartiertje werk, dus daar hoef je het niet voor achterwege te laten.
Mocht je ze niet meer hebben, ik heb meerdere sets gebruikte originele BB-dempers liggen.
 
Toevallig gisterenavond een interview met Reinhold Messner (die bekende bergbeklimmer) op de sudtirol tv.

Dolomieten worden/zijn in de zomermaanden véél te druk met verkeer. Motorfietsen werden specifiek genoemd.

Volgens Dhr Messner moet er iets gebeuren. Hij wilde als proef beginnen met wegen sluiten op bepaalde dagen.

Het gezeik begint dus al.
 
Toevallig gisterenavond een interview met Reinhold Messner (die bekende bergbeklimmer) op de sudtirol tv.

Dolomieten worden/zijn in de zomermaanden véél te druk met verkeer. Motorfietsen werden specifiek genoemd.

Volgens Dhr Messner moet er iets gebeuren. Hij wilde als proef beginnen met wegen sluiten op bepaalde dagen.

Het gezeik begint dus al.

tsja is natuurlijk ook wel een beetje zo. Maar dat zie je overal waar wat moois te zien of leuks te doen is. Het zal wel niet zo'n vaart lopen want de regionale middenstand (Horeca) heeft natuurlijk belang bij zoveel mogelijk bezoekers. Ik denk eerder dat er meer tolwegen zullen komen, strengere controles op snelheid/geluid en wellicht ook emissies waarbij hybride/elektro voertuigen bv wel toegelaten worden (alhoewel, daar zal de Italiaanse auto en motorindustrie wel een stokje voor gaan steken aangezien die op dat gebied niet echt voorlopers zijn).

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat we met veel te veel op deze aardkloot zitten, en we willen allemaal naar die mooie plekjes toe.
 
Bedankt voor de reacties. Mijn twijfel is weg, ik ga de originele uitlaten monteren. Heel eerlijk gezegd zijn de uitlaten ook wel een beetje asociaal luid. Maar soms is asociaal wel leuk.

Ik kijk ook erg uit naar de trip. Soms valt hij wel eens in slaap op de Blackbird, vreemd genoeg niet meer sinds de montage van de Vipers..... :+
Heb dit zelf nooit kunnen doen met mijn eigen vader en onderschat de waarde van zo'n trip dan ook niet.
 
Als hij in slaapt valt, dan zou je misschien wat vaker moeten stoppen of kortere ritjes moeten inplannen. Je wil toch dat hij er op terugkijkt als een leuke ervaring en niet als een saaie of vervelende reis. Misschien moet je hem dan ook wat te doen geven tijdens het rijden. Als hij zich veilig met 1 hand kan vasthouden, dan zou je hem een camera kunnen geven. Dan kan hij de mooie stukken filmen en heeft hij ook wat te doen. Kan hij dan later weer aan zijn kinderen laten zien hoe hij met opa op pad was.
 
Bedankt voor de reacties. Mijn twijfel is weg, ik ga de originele uitlaten monteren. Heel eerlijk gezegd zijn de uitlaten ook wel een beetje asociaal luid. Maar soms is asociaal wel leuk.

Ik kijk ook erg uit naar de trip. Soms valt hij wel eens in slaap op de Blackbird, vreemd genoeg niet meer sinds de montage van de Vipers..... :+
Heb dit zelf nooit kunnen doen met mijn eigen vader en onderschat de waarde van zo'n trip dan ook niet.

Communicatie setje gebruiken is lekker zo met z'n 2-en. :Y
Evt. van de Lidl voor iets van €20 met batterijen en werkt zeer behoorlijk :t
 
Geef hem een camera die makkelijk met 1 hand te bedienen is.
En doe daar een 16 gig kaartje in .
Mijn vrouw maakt achterop ook foto's.
3000 stuks in 2 weken. :X
 
We hebben beide de beschikking over een Sena SMH-5. Muziek en intercom. Zo komen we de reis wel door.
Nogmaals dank voor alle adviezen
 
Over 3 weken vertrek ik richting de Dolomieten en ik ben nu de laatste stadia van wat routes aan het plannen. Tussen Canazei en de Ofenpas in Zwitserland is er een stuk (Urtijëi - Bozen) waarbij ik twee paden kan kiezen. Is er iemand die één van deze specifieke stukken al eerder heeft gereden?

Optie 1


Optie 2


Ter info, de zuidelijke kant (SS48 - SS241) ga ik de dag daarvoor al over en ik wil niet twee keer hetzelfde stuk rijden.
 
Laatst bewerkt:
Over 3 weken vertrek ik richting de Dolomieten en ik ben nu de laatste stadia van wat routes aan het plannen. Tussen Canazei en de Ofenpas in Zwitserland is er een stuk (Urtijëi - Bozen) waarbij ik twee paden kan kiezen. ~[/url]


Ter info, de zuidelijke kant (SS48 - SS241) ga ik de dag daarvoor al over en ik wil niet twee keer hetzelfde stuk rijden.

Wat dacht je van de SS242d of SP139 over St. Pietro, en dan de SP73 over Lengstein. 8-) Lijkt me ook niet zo slecht :N :t

Ff Streetview-en en dan op de SP139 heb je hele mooie vergezichten. *O*
 
Ik ken de Vipers op de BB (ik heb zelf 5 BB's), en die zijn echt te luid.
Wil je relaxed rijden, doe dan origineel. Het is nog geen kwartiertje werk, dus daar hoef je het niet voor achterwege te laten.
Mocht je ze niet meer hebben, ik heb meerdere sets gebruikte originele BB-dempers liggen.

Heb nu de originele dempers gemonteerd. Moet nog wel even nieuwe pakkingen bestellen bij je. Dus nu weer beschaafd op weg. Geen zorgen over boetes in de buitenlanden.
 
Heren, ik zit er aan te denken weekje richting dolomieten te gaan na de bouwvak ivm drukte en warmte.

Ik heb een volledige akra onder mijn ktm 1290 liggen, Heb er wel een db killer in zitten anders is het te aso voor omgeving en krijg ik teveel negatieve aandacht. Als ik een e keur plaatje zal maken op mijn demper zal dat toch goed moeten gaan lijkt mij? Of doen ze daar db meting ofzo als je staande wordt gehouden.
 
Bij mijn weten moet de uitlaat voldoen aan de Nederlandse richtlijnen.
Als het hier aan de norm is voldoet het ook in het buitenland. En hoef je geen illegaal Ekeur plaatje te fabrieken.
 
Als ze bij twijfel gaan meten, krijg je een boete
Als ze bij twijfel het E-keur gaan natrekken en het blijkt illegaal ben je pas echt de sjaak
 
Was er dit jaar ook. Heerlijk gereden, inclusief de Sella ronde. Daarna door naar Kroatië. Goede wegen en mooie parken. Terugweg via de Grossglockner Hochaslpenstrasse en de Alpenstrasse, grensgebied Duitsland en Oostenrijk. Dus van Salzburg naar de Bodensee. Een prachtige route, goed asfalt en veel mooi bochten. Een paar haarspelden en de Tatzelwurm, tolweg á €4.50 door het Karwendelgebergte.
Genoeg mogelijkheden voor een camping, meestal aan een van de meren op de route.
Met name deze laatste route, 414 km heeft me zeer aangenaam verrast.
VPQl6C6lBZZrXSLit4rUOHXEeYTnHbIJ6FKUIBtTqzLv96lznDnJr69lCcwSadAi5fj4KoovldcgNpqZQ4MKdoNcMLjzFcNjLdqgaxyOX1NqQjQZusrvS9y3NObO2XupgMMsoFWhTJcSGxUQh_-QCqT4xMVKUHqrII38JefkeI_mvHMQbyZDKzSV_v1qIHQwqKynayMHSAc2K0BiI4Lf1b5uQDbC2-99KnYeBgUuTd5tZEOqdMq27mmlqAbAtyASll74JB6dn69ol0Ztw_Gm8Je4HKOkCW2zMtWPLEUZNvMFbWTkZeJy7rjTnwFv6rMgopZci1l6JXlIopB3xeDff1lyTQbv5fWxPZ6pQXDrpLw6rLnklUIJNYe7uqzwW6DglPJbdmZYa3DVqYv-lZ7zRiT4wh0KVLwqdybAWpWh8JlkjLZJD4ur8wguscGPqKQ1aQaxt58hb11uuyF5KuT-jXsANzHf2mjzhJdJqIa2Zzf9ncdASwPv7Qz16wj8hICP2wseyrRssTCOTaZP7bzEqF7HA17Uss1TQEaqEe8Ik2-E9QMpiSa09lDinQBA3084vnEf2-wm5GSaFIvi3kHPE0Oxva_dXLjgD5E9fJAEEcWUB37K6xvA6FH5o8lmmDN4QimkoGSEIRB_cUUyWehi9sRI_Xv5Ga7_1VHfWJK8j-giiQ=w941-h389-no
 
Terug
Bovenaan Onderaan