xtz 750 stopt er steeds mee achter 200 km

rushroom

MF'er
22 feb 2012
93
1
Gent, België
Hoi,

Ik post in naam van mijn broer.
Binnen 2 weken vertrekken we met de motor naar Roemenië,
maar er zijn problemen met zijn super tenere. ( 3LD )

Even ter info, blok is geheel standaard, afstelling standaard, arrow demper.

De bougies slaan volledig zwart, en na een 100 tal km begint hij wat vreemd te draaien
stationair, en achter een 200tal km geeft hij het op.

Na wat opzoeken en lezen kwamen we uit bij de naaldbuizen enz,
dus een gehele revisiekit besteld en beide carbu's voorzien van alles nieuw,
in originele afstelling.

Na vandaag te testen is het exact hetzelfde, onze hoop zit er bijna door..
De tijd begint te dringen, tijd voor een andere motor is er al niet meer,
en hij is volledig klaargezet voor de reis, maar de xtz heeft andere plannen precies..

Iemand die ons wat kan helpen? Bougies slaan volledig zwart, maar de carbu's zijn geheel nieuw vanbinnen.. Luchtfilter enz is ook als nieuw.. Met nieuwe bougies
rijd hij heerlijk, mooi draaien en goed rijden, maar na een tijdje begint het dan..



Alvast bedankt!
 
Tis slimmer om in het xtz topic te vragen, maar ja de motor moet recht staan op een krik of middenbok. Of tegen een muur ofzo, of iemand houdt m even recht

Hier moeten we op het forum ook eens mee stoppen. Misschien goed bedoeld maar in zo'n zeer algemeen, niet technisch topic, waar het vaak over alles behalve ontopic items gaat krijg je geen antwoord op dergelijke vragen. Die sneeuwen onder in leuk gebabbel.

Een technische vraag hoort perfect thuis in het topic "Techniek, vragen en antwoorden".

Het word mij ook telkens geadviseerd en zelfs met herhaaldelijk een "upje" ging het alleen maar over de scheiding van iemand en wat voor een kloteweer het wel niet was.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, vraagje over de xtz 750 super tenere. Als ik de vlotterhoogte wil afstellen, moet de motor dan ook onder een hoek staan? Of moet die met het achterwiel omhoog, op geen krik of middenbok?

Kan iemand me helpen?

Greetz goeie zsaak

als ik een vlotterhoogte af stel, heb ik enkel de carburator nodig, in welke positie de rest van de motor zich bevind mag dus vrij gekozen worden

edit : laatste pagina niet gezien toen ik het bericht poste , stond er dus al.
 
Laatst bewerkt:
Hier moeten we op het forum ook eens mee stoppen. Misschien goed bedoeld maar in zo'n zeer algemeen, niet technisch topic, waar het vaak over alles behalve ontopic items gaat krijg je geen antwoord op dergelijke vragen. Die sneeuwen onder in leuk gebabbel.

Een technische vraag hoort perfect thuis in het topic "Techniek, vragen en antwoorden".

Het word mij ook telkens geadviseerd en zelfs met herhaaldelijk een "upje" ging het alleen maar over de scheiding van iemand en wat voor een kloteweer het wel niet was.

Ik bedoelde het meer in de zin: daar heb je grote kans om xtz eigenaren te treffen die je graag willen helpen. Hier werkt echter ook, ik ben geen forumpolitie.. Dat jij een slechte ervaring hebt gehad in een specifiek topic is vervelend voor je, maar lijkt me toeval, slechte timing, dat je een onduidelijke vraag stelde of een combinatie van dit alles
 
Ik bedoelde het meer in de zin: daar heb je grote kans om xtz eigenaren te treffen die je graag willen helpen. Hier werkt echter ook, ik ben geen forumpolitie.. Dat jij een slechte ervaring hebt gehad in een specifiek topic is vervelend voor je, maar lijkt me toeval, slechte timing, dat je een onduidelijke vraag stelde of een combinatie van dit alles

Meh, ik baseer mijn opmerking niet op 1 enkele ervaring met 1 vraag dan al wel of niet duidelijk geformuleerd in 1 enkel topic.

Zoals ik zei, wellicht goed bedoeld maar bij mij heeft het nooit enig resultaat opgeleverd, en zo zie ik regelmatig onbeantwoorde vragen in dergelijke topics. Het sneeuwt gewoon onder, maar misschien post ik tot nu toe alleen in hele drukbezochte topics waar het juist snel verdwijnt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan