Triumph 900 T400 "Steamer"

Plaatje van de sluipdoor kruipdoor paadjes, heel veel mul zand, waarbij 1 bodemonderzoek O-) , en we kwamen terecht in een paardenspeurtocht, te paard en met gespan zaten de zandpaden in het hele bos vol met paarden, en daar kun je niet zomaar doorheen scheuren, dus geduld. Samen met een Dr Big en een GS 1150, zeg maar de "old skool" enduro's de route nagelopen .
ik heb de rit niet afgemaakt, bonzend hoofd, maar het was dan ook goed warm, het is een rit voor het GS forum, die hebben er vast een leuke dag aan.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd Hans. Ik las ook al dat Leo het best zwaar had gevonden. Ik ga straks ook -met een andere old-skool enduro- met die rit mee, is de bedoeling. Rustig aan doen dan maar.
 
Het is erg afhankelijk van het weer, het was nou kurkdroog dus heel mul zand, en dat is op zo`n ijzeren varken toch wel een hele klus, maar wel heel leuk om te doen. :]
 
Nou ja, als het eerst twee weken had gestortregend, dan was het zeker niet makkelijker geweest. ;)
 
GS only ? En Hans dan :+ Een jaar of 15 geleden is een keer mee gedaan met 1 van de 1e ritten in Brabant met m'n Tiger en een maat. Wij rosten overal doorheen en de GS'en lagen links en rechts in de zuigende modder met de cilinders.... _O-
 
GS only ? En Hans dan :+ Een jaar of 15 geleden is een keer mee gedaan met 1 van de 1e ritten in Brabant met m'n Tiger en een maat. Wij rosten overal doorheen en de GS'en lagen links en rechts in de zuigende modder met de cilinders.... _O-
Hahahahaha, tsja, Hans heeft voor-gereden gisteren. Volgens mij niet tijdens de rit. En of hij het beter doet dan de Tiger moet ik nog gaan ervaren. Beiden hebben (helaas) geen 21" voorwiel, dus wat dat betreft ontloopt het elkaar niet veel. Oh, en de meeste staan gewoon op straatbanden (die van mij op Conti TrailAttack 2's), dus als je een wat grover profiel hebt, dan win je al snel. ;) (Oh, en natuurlijk is de Tiger lichter en heeft meer vermogen. ;) )
 
Noppen zijn het toverwoord, ik had een soort van K60 erom, de GS van m'n maat stond op grover banden , een soort Tkc 80 , en dat helpt heel erg in mul zand .
Maar voor de liefhebbers heb ik nog wel wat toertje liggen oost van Apeldoorn, 50/50.
Je moet wel ff het bol/pijl roadbook kunnen lezen, maar ik kan ook voorrijden.
En Arne, had je al een roadbookhouder? Anders heb ik er nog wel 1 te leen. Fietsteller van de Action erop als 10 meter teller en plezier maken . :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog geen roadbookhouder Hans. Als jij er een te leen hebt, dan is dat misschien wel handig. En hoe doe je dat met die fietsteller? 0 ervaring met bolletje/pijltje ritten. :)

(Sowieso met ritten met anderen die uitgezet zijn. Ik rij of zelf, of ik rij met vrienden in de regio en dan dwalen we altijd maar wat.)
 
Ik heb nog wel een simpele houder liggen, moet je er zelf maar op prutsen, zal de route er vast in doen _O-

pb je adres ff dan stuur ik hem op
 
Nadat ik de pickup coil had vervangen (vorig jaar) heb ik eigenlijk niet meer op de Tiger gereden. Het wordt ondertussen toch wel eens tijd om het beestje weer van stal te halen maar het stilstaan heeft de motor natuurlijk geen goed gedaan waardoor ik er nog het een en ander aan moet gaan doen.

Een van de werkzaamheden is het reinigen en synchroniseren van de carburateurs. Omdat de carbs al een tijdje droog staan (en het wordt aangeraden) dienen de pakkingen en o-ringen waarschijnlijk ook vervangen te worden. Waar halen jullie deze vandaan?
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de boutjes en sealers, gewoon bij de bouwmarkt of bestellen via bijvoorbeeld World of Triumph?

Ik ben bang dat er nog veel meer aan gedaan moet worden maar dat kom ik vanzelf wel tegen wanneer ik bezig ben :)
 
GS only ? En Hans dan :+

Ik struin al heel wat jaren op het GS Forum rond, daar zijn de Allroad ritjes en de motor kampeer uitjes, en daar word ik geduld :Y Iets wat ik op het Truimph wel miste, en op dat forum ging het vooral over nieuw kopen en nul technische kennis.Vandaar dat ik vaak tussen de GS'sen zit.
 
Vandaar dat ik vaak tussen de GS'sen zit.
Daar heb je je technische kennis dan ook wel voor nodig. _O-

Maar goed, dat had ik voor mijn Tiger ook. :+
Als ik zo'n beetje rondkijk op dat GS forum, dan is de rit van zaterdag ook wel een van de weinige (misschien wel de enige) waarbij het GS-only is.
 
Laatst bewerkt:
Voor wie interesse heeft, ik had twee Hepco en Becker Journey koffers aan mijn steamer hangen. Omdat ik ze niet meer nodig heb, gaan ze in de verkoop. Ze staan hier ook op het forum. Het H&B rek is nog steeds te koop en in Duitsland soms goedkoop tweedehands te vinden.
 
Zo ff een paar dagen Duitsland gedaan , Teutoburgerwoud, Weserbergland, Harz en via het Thüringerwoud en Sauerland weer naar huis, 3 dagen sturen en lekker basic op reis.
Heerlijk :]
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan