Honda CB700SC Nighthawk S '84-'86

Een Nighthawk is een vrij lange en zware motor..
Niet echt geschikt voor in steegjes dus.
Oke, sorry, ik denk dat ik het niet helemaal goed geformuleerd heb.

Het is niet dat de steeg en schuttingdeur krap is, maar ik moet de motor achteruit door de schuttingdeur op de plek zetten. Ik heb voor de CBF een BMW K100RT gehad en die was echt te lomp om op z'n plek te krijgen, en wat te breed om door de poort te krijgen, kon net maar heeft wel geresulteerd in een paar blauwe strepen op de schuttingdeur.

De Nighthawk lijkt me t.o.v. de RT wel wat compacter. Met de CBF ging het prima. Maar daarom zou ik de motor ook graag eens in het echt willen zien. Mogelijk verkijk ik me op de foto's.
 
@ Orion.
Ik heb een Nighthawk SC 700, ik woon zo'n 40KM van zwolle af net onder Ommen, en je bent welkom om een keer te komen kijken. Stuur maar een PB tje.

Groet,
Lex
 
Vandaag heb ik een Jet Kit binnen gekregen van http://www.carbjetkits.com

Hier heb ik de calculator ingevuld. Met als resultaat dat ze mij 4 sproeiers #118 op hebben gestuurd incl 4 ringetjes voor onder de gasnaald.

Ik ben benieuwd hoe goed hij daar mee zal lopen en of ik 'm makkelijk afgesteld krijg.

Zoals jullie wellicht al weten staat de Nighthawk vanuit de fabriek af erg arm afgesteld.
Standaard zitten er #115 sproeiers in.
Dit kan ik bij mijn Nighthawk goed terug zien aan de witte bougies.

Ik zal jullie op de hoogte houden.


PS.
Heeft iemand nog een originele "rechter knipperlichthouder voor" over?
De mijne heeft de geest gegeven -> heb nu een lelijke duct tape oplossing.
 
Vandaag heb ik een Jet Kit binnen gekregen van http://www.carbjetkits.com

Hier heb ik de calculator ingevuld. Met als resultaat dat ze mij 4 sproeiers #118 op hebben gestuurd incl 4 ringetjes voor onder de gasnaald.

Ik ben benieuwd hoe goed hij daar mee zal lopen en of ik 'm makkelijk afgesteld krijg.

Zoals jullie wellicht al weten staat de Nighthawk vanuit de fabriek af erg arm afgesteld.
Standaard zitten er #115 sproeiers in.
Dit kan ik bij mijn Nighthawk goed terug zien aan de witte bougies.

Ik zal jullie op de hoogte houden.


PS.
Heeft iemand nog een originele "rechter knipperlichthouder voor" over?
De mijne heeft de geest gegeven -> heb nu een lelijke duct tape oplossing.

En, wat is het resultaat en wat zijn je ervaringen tot nu toe.
 
Alles wat ik nog heb liggen van na de "verbouwing" van mijn SC700 mag voor een prikkie weg. (liefst alles in één klap)

Frontkuipje met koplamp (schermpje is flink verweerd en op de kuip zit een flinke kras)
Zijpanelen (blauw/zwart rood biesje en kunstig aangebrachte pinstriping)
Orginele spiegels
Knipperlichten van voorzijde
Claxon
Steps voor passachier
Luchtfilterbox (helemaal compleet)
Carterontluchtingbox
Middenbok incluis veer
Kleinspul wat er verder nog allemaal rondzwerft en overbodig is geworden na het kaalstrippen van het geheel.
 
Binnenkort ga ik ook kijken voor mijn eerste motor. Dit wordt als het aan mij ligt een Blauw-Zwarte Nighthawk uit 1985. Zijn er nog punten waar ik op moet letten als ik een proefrit ga maken?
 
Binnenkort ga ik ook kijken voor mijn eerste motor. Dit wordt als het aan mij ligt een Blauw-Zwarte Nighthawk uit 1985. Zijn er nog punten waar ik op moet letten als ik een proefrit ga maken?

Lees deze topic vanaf het begin door☺ zou ik zeggen. Er zijn niet zoveel punten mijns inziens. Moet gewoon goed en mooi lopen en lekker rijden. En gewoon met een ijskoude motor gaan testrijder.

We zien de foto's wel he👍
 
Gezocht: setje vorkpoten voor de CB700SC, waarvan het chroom nog in orde is, heeft iemand wat liggen?

Dit weekend m'n Nighthawk een kleine make-over gegeven, van 'aangepast' naar een Scrambler-look, en meer aanpassingen komen er nog aan :Y

Voor:
cb700sc1.jpg

Het originele subframe mag wat korter... O-)
cb700sc2.jpg

... en het nieuwe subframe is klaar *O*
cb700sc3.jpg

Nieuwe uitlaat, voor wat mooier geluid
cb700sc4.jpg


En het eindresultaat!
cb700sc5.jpg

cb700sc6.jpg

cb700sc7.jpg
 
Je ziet deze motoren vaker als onderwerp van een project. of als café racer.
Niets mis mee, maar ik heb zelf alleen de originele knipperlichten vervangen voor wat subtielere types.
De oude heb ik nog steeds. Verder helemaal origineel, en op het lakwerk na eigenlijk alles gereviseerd door een goede kennis van mij. Ik was van plan om hem dit voorjaar te verkopen, maar ben er gewoon te gek mee. Gebruik hem als oldtimer naast mijn Honda Deauville.
Een lekkere motor die met wat hogere toeren lekker vlot rijdt en een heerlijk geluid uit de uitlaat perst...!
Nee kan er gewoon geen afstand van doen, eigenlijk een beetje verslavend. "s avonds even door het dorp, en je wordt regelmatig nagekeken. :)
 
Laatst bewerkt:
Je ziet deze motoren vaker als onderwerp van een project. of als café racer.
Niets mis mee, maar ik heb zelf alleen de originele knipperlichten vervangen voor wat subtielere types.
De oude heb ik nog steeds. Verder helemaal origineel, en op het lakwerk na eigenlijk alles gereviseerd door een goede kennis van mij. Ik was van plan om hem dit voorjaar te verkopen, maar ben er gewoon te gek mee. Gebruik hem als oldtimer naast mijn Honda Deauville.
Een lekkere motor die met wat hogere toeren lekker vlot rijdt en een heerlijk geluid uit de uitlaat perst...!
Nee kan er gewoon geen afstand van doen, eigenlijk een beetje verslavend. "s avonds even door het dorp, en je wordt regelmatig nagekeken. :)

Ik zie de CB700SC erg weinig, maar waarschijnlijk ook omdat het origineel een Amerikaans model is. Deze CB struikelde ik toevallig over bij een buurman, typisch geval van een gestrand project, met wat werk probeer ik er een echt strakke CB van te maken :Y
 
Vandaag in de pauze alles maar eens gemonteerd, hij staat er weer frisser bij. Nog lang niet klaar, van kleine details zoals de voorvorkhoezen die nog niet netjes zitten tot aan de bedrading die nog netjes weggewerkt moet worden, maar er zit schot in.
(foto's zijn een beetje wazig, dat zag ik helaas pas achteraf)

Voorvork1.jpg

Voorvork2.jpg

Voorvork3.jpg

Voorvork4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan