Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

fluohesje helpt bevorderen van extra zichtbaarheid op de mot

  • natuurlijk, das logisch toch!

    Stemmen: 100 33,3%
  • ehm, alleen als ie goed zichtbaar is voor anderen..

    Stemmen: 13 4,3%
  • hangt van de kleur fluo af.

    Stemmen: 3 1,0%
  • 's nachts geloof ik er niet in, overdags wel.

    Stemmen: 8 2,7%
  • overdags geloof ik er niet in, 's nachts wel.

    Stemmen: 23 7,7%
  • alleen met reflectiestrepen, anders niet!

    Stemmen: 16 5,3%
  • het helpt helemaal niet om extra gezien te worden

    Stemmen: 94 31,3%
  • misschien alleen als ik zelf geen verlichting voer?

    Stemmen: 4 1,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 1,7%
  • boeit me helemaal niet..

    Stemmen: 34 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    300
Je wordt er beslist beter zichtbaar van, maar dan moet men wel kijken. Als ik avonddienst heb, en ik fiets met felle ledkoplamp door 'n onverlicht park, kan ik de hangjongeren 200m verderop niet zien, maar de reflecterende dingen (reflectiestrips) wel.

Je verwart nu reflectie met gele hesjes. Die reflectiestrepen zitten op de meeste motorjassen ook. En ja, in het donker helpt reflectie inderdaad, maar je hebt geen gele hesjes nodig om dat te bereiken.

Ik heb op mijn topkoffer aan voor/zij/achterkant wat reflectiestrepen gezet. Ook erg handig om op een pikdonkere camping tijdens een motorvakantie je motor (en daarmee je tent) terug te vinden, even rondschijnen met een zaklamp is genoeg.
 
Gaan ze de wallen op met een geel hesje?


Klopt!


full
 
Je rijdt natuurlijk wel keihard voor paal met zo'n geel monster om je torso
 
Je verwart nu reflectie met gele hesjes. Die reflectiestrepen zitten op de meeste motorjassen ook. En ja, in het donker helpt reflectie inderdaad, maar je hebt geen gele hesjes nodig om dat te bereiken.
Daar heb je gelijk in. Was even van m'n eigen reflectie-loze pakken uitgegaan.
 
Als het maar 1% helpt..is het al voldoende. Koop een slank modelltje, die half over het pak gaat en ziet er nog aardig uit ook. Mensen die menen dat het niets helpt die zijn niet te helpen. Maar...niks biedt garantie...
 
Ik zal zulke dingen ook nooit aantrekken. je ziet er dan uit als een wegwerker. ik ga altijd in het zwart op de motor. zwarte helm ,jas en broek en schoenen. staat veel mooier op mijn zwart rode blade,

bovendien heb ik ook examen gedaan zonder fluor hesje omdat we die vergeten waren. het is dus ook op examen niet verplicht.
 
@MadMantis: Welkom op dit forum. Ik vind jou wel leuk om, nadat er al 1,5 topic over is volgeluld, met deze opmerking te komen. Als eerste bijdrage hier. :}
Ik zou zeggen: lees die topics eens. :+
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook altijd nog verkleed als tweety op je motor gaan zitten maar omdat sommige auto bestuurders tijdens het rijden met andere dingen bezig zijn en dus totaal niet opletten maakt het op dat moment geen reet uit wat je aan hebt.
Ik heb een geel hesje ook een fluor jas en een fluor helm maar sommige automobilisten zien je vaak nog niet..
Dus zelf goed anticiperen vrije ruimte gebruiken etc is nog steeds het beste en niet denken dat je beter gezien wordt
Heb wel de ervaring dat sommige denken dat je een motoragent bent
 
Ik rij niet met een fluor vestje, maar heb regelmatig een knalrode elmo cover voor op mn helm.
En ondanks dat k vrij goed opval (mensen hangen soms uit t raam om een foto te maken...) werd k laatst bijna van mn motor gereden omdat een vrouw met een mpv probeerde van baan te wisselen terwijl ik naast haar reed. En ondanks dat ze me recht aankeek en ik met de uitlaat een duidelijk signaaltje gaf bleef ze gewoon doorsturen naar mijn baan.

Je kan nog zo goed zichtbaar zijn, sommige mensen zijn gewoon blind.
 
Prachtig, die Elmo-cover :)

Ik draag mijn fluovest vooral in de donkere dagen of bij slecht weer. Ik geloof meer in de functie van mijn fluohelm, omdat dat het hoogste punt is en nooit (deels) bedekt wordt door een koffer of voorruit. Natuurlijk, wie echt niet kijkt ziet mij ook niet, maar ik geloof toch dat iemand die half kijkt dat groene geval eerder opmerkt.
Ik rijd pas ruim een jaar motor, maar heb in die tijd toch ruim 25k afgelegd en ik heb nog niets geks meegemaakt. Ik weet niet of het komt komt door die helm, geluk, eventuele superieure rijd- dan wel anticipatieskills, of omdat ik misschien zelf niet doorheb wat er om me heen gebeurt, maar ik voel me aardig veilig onderweg.

[me]klopt af[/me]
 
Laatst bewerkt:
fluo dragen is geen garantie dat je gezien wordt.

maar ik draag het wel (helm en hesje )...alle beetjes helpen
 
@Piggen: Ik had ook een fluo helm. Was handig als mijn vrouw achter me reed in drukker verkeer. Dan kon ze makkelijker zien waar ik heen ging. Nu heb ik weer een zwarte. En verder merk ik geen verschil in of ik wel of niet wordt opgemerkt. Soms wel soms niet. Ik rij dagelijks en woon-werk en ook voor de lol. Bij elkaar 55k km per jaar dus ik zou het verschil wel moeten merken, maar dat is dus niet zo. En verder heb ik een zwart pak en een zwarte motor.
 
LOL and Respect @ smeck : Elmo Rules !!

(Elmo is een andere MF classic..)
 
Je kan ook altijd nog verkleed als tweety op je motor gaan zitten maar omdat sommige auto bestuurders tijdens het rijden met andere dingen bezig zijn en dus totaal niet opletten maakt het op dat moment geen reet uit wat je aan hebt.
Ik heb een geel hesje ook een fluor jas en een fluor helm maar sommige automobilisten zien je vaak nog niet..
Dus zelf goed anticiperen vrije ruimte gebruiken etc is nog steeds het beste en niet denken dat je beter gezien wordt
Heb wel de ervaring dat sommige denken dat je een motoragent bent


Mee eens
 
Om eerlijk te zijn draag ik ook een fluogele helm omdat ik vanuit het koekblik andere motorrijders met zo'n gele knar ook vind opvallen. Het vestje valt te vaak weg achter een scherm, stuur, rugzak, topkoffer etc.
Met vakantie heb ik er wel altijd eentje bij me voor als ik met pech kom te staan . Maar ik blijf er zwaar rekening mee houden dat ze me niet zien.
 
Laatst bewerkt:
Automobilisten hoeven ook minder op te letten, door al die veiligheidsmaatregelen die nu bijna standaard zijn: adaptieve snelheid, afstandsbepaling tot voorganger, automatisch inparkeren, lane-warning enzovoort.
 
Laatst bewerkt:
Automobilisten hoeven ook minder op te letten, door al die veiligheidsmaatregelen die nu bijna standaard zijn: adaptieve snelheid, afstandsbepaling tot voorganger, automatisch inparkeren, lane-warning enzovoort.

Moet allemaal verboden worden, vooral de gordel.
In plaats daarvan moet er op elk stuur een 10cm lange spijker worden gezet die naar de borst van de automobilist(e) wijst.... :+
 
Moet allemaal verboden worden, vooral de gordel.
In plaats daarvan moet er op elk stuur een 10cm lange spijker worden gezet die naar de borst van de automobilist(e) wijst.... :+
Heb ik het toevallig eergisteren nog met een collega over gehad. Zo'n pin die in je stuurstang zit, die zou gauw je een aanrijding krijgt 10 tot 15 centimeter naar buiten komt. Misschien dat men dan beter gaat opletten. En ik ben het eens over het afschaffen van al die hulpmiddelen die het autorijden makkelijker maken. Men hoeft steeds minder te kunnen om een auto te kunnen besturen.

Gisteren ook weer iemand die in een dure auto (zo een die automatisch stopt bij een obstakel) met de telefoon in de hand blind een bocht om ging, terwijl er na de bocht een zebrapad lag. Mens heeft niet eens in de gaten gehad dat er net een mevrouw wilde oversteken met 2 kinderen naast haar en 1 in een portapotty winkelwagen, hoe heet zo'n ding, zo'n kinderkar.
 
Ach anderzijds lijkt het mij juist goed als de mens als aansturende factor uit de auto verdwijnt. Daar zijn dit de voorboden van. Ik heb liever te maken met een goede computer dan een appende, make-up aanbrengende, scherende slaaprijder.






En daarbij als ik oud ben, kan ik dat ding me gewoon overal heen laten brengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan