Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

fluohesje helpt bevorderen van extra zichtbaarheid op de mot

  • natuurlijk, das logisch toch!

    Stemmen: 100 33,3%
  • ehm, alleen als ie goed zichtbaar is voor anderen..

    Stemmen: 13 4,3%
  • hangt van de kleur fluo af.

    Stemmen: 3 1,0%
  • 's nachts geloof ik er niet in, overdags wel.

    Stemmen: 8 2,7%
  • overdags geloof ik er niet in, 's nachts wel.

    Stemmen: 23 7,7%
  • alleen met reflectiestrepen, anders niet!

    Stemmen: 16 5,3%
  • het helpt helemaal niet om extra gezien te worden

    Stemmen: 94 31,3%
  • misschien alleen als ik zelf geen verlichting voer?

    Stemmen: 4 1,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 1,7%
  • boeit me helemaal niet..

    Stemmen: 34 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    300
Moet allemaal verboden worden, vooral de gordel.
In plaats daarvan moet er op elk stuur een 10cm lange spijker worden gezet die naar de borst van de automobilist(e) wijst.... :+
Bepaalde dingen vind ik best handig.
Crouse controle en afstandsregelaar. Zijn geen dingen die ervoor zorgen dat je minder hoeft op te letten, maar relaxter rijdt. En net dat laatste maakt dat je beter kan oplette. Althans, voor mensen die daardoor niet veronderstellen dat ze juist niet meer moeten gaan opletten ... en jammer genoeg, die zijn er met hopen ...

Ooit eens iemand geweten, lang geleden, toen ABS nog optioneel was, en ze zei "ik zal vanaf nu altijd tijdig kunnen stoppen want ik heb ABS" ... en de eerst volgende winter (toen hadden we dat nog), had ze haar moeten laten depanneren. Ze was in een berm terecht gekomen, want "toen ik hard moest remmen deed dat rempedaal keivies! Daar scheelt iets aan, dus heb ik het maar weer losgelaten!" |(
 
Gewoon al die gemakken eruit halen, ervoor zorgen dat men gedwongen weer met rijden bezig moet zijn. Heb zelf een auto uit 2001 met alleen cruise en climate controle. Bevalt me prima.
 
Led verlichting werkt goed, zijn er altijd wat die knipperen met de lichten dus dan hebben ze je in ieder geval gezien :Y
 
En dat is nou net die dodelijk gevaarlijke aanname die je op de motor eigenlijk nooit moet doen.

Neem dan ook even de zin erboven mee ;) als ze knipperen dat mijn licht fel is, maken we contact toch?
 
Laatst bewerkt:
Led verlichting werkt goed, zijn er altijd wat die knipperen met de lichten dus dan hebben ze je in ieder geval gezien :Y

en dan neem je ook aan dat ze na "gezien" geen zin hebben om je van de weg te rijden.

Assumptions...
To assume...Ass, U, Me...

ik heb trouwens bij filefiteren wel eens zo'n super-zichtbare groot-xenon-kerstboom-boer (met mistlampen) achter me.. Die mag er inderdaad snel langs.. maar of ik hem daarmee sympathiek vind ?
 
Laatst bewerkt:
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} _O- :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
Ooit eens iemand geweten, lang geleden, toen ABS nog optioneel was, en ze zei "ik zal vanaf nu altijd tijdig kunnen stoppen want ik heb ABS" ... en de eerst volgende winter (toen hadden we dat nog), had ze haar moeten laten depanneren. Ze was in een berm terecht gekomen, want "toen ik hard moest remmen deed dat rempedaal keivies! Daar scheelt iets aan, dus heb ik het maar weer losgelaten!" |(
 
Sympathiek hoef je me niet te vinden, als je me maar ziet ;)
 
Led verlichting werkt goed, zijn er altijd wat die knipperen met de lichten dus dan hebben ze je in ieder geval gezien :Y
Oude bolletjes, H ampulletjes, xenon, Led's, of heb je het geluk al met laser (laser-led's) te rijden, maakt allemaal niet uit. Ze MOETEN goed afgesteld staan! Tegenliggers verblinden is het gevaar verhogen, zowel voor u, voor uw tegenligger, als voor eender wie in de buurt op dat moment.

Hoe verder de licht technologie hoe beter voor jezelf, OP VOORWAARDE dat ze daarbij niet hinderlijk zijn voor anderen.

Ik zelf heb een dubbele bi-xenon projectors ingebouwd in mijn koplamp en extra DRL's op de voorvork poten, maar wel alles netjes afgesteld. Dat is heel belangrijk. Wordt dikwijls onderschat.
 
Ik reed onlangs in de file op de A1 in de avondspits en er kwam een ouder model allroad tussen de files door met koplampen (2 stuks) waaraan het grootlicht in zeer regelmatig tempo aan- en uitging (1 seconde aan, 2 secondes uit). Het viel zeer goed op zonder echt storend te zijn. Ongetwijfeld illegaal maar wel effectief. Had het nog nooit eerder gezien.
 
Gewoon al die gemakken eruit halen, ervoor zorgen dat men gedwongen weer met rijden bezig moet zijn. Heb zelf een auto uit 2001 met alleen cruise en climate controle. Bevalt me prima.

Laten we dan ook het gebruik van helmen en beschermende kleding voor motorrijders verbieden, dan stoppen die tenminste ook met dat gevaarlijke gedrag.
 
Bij mensen die echt niet (willen) opletten helpt het niet denk ik. Gisteren reed ik achter een man in een parkeerplaats, met voldoende afstand. Uit het niets trapt hij op de rem en komt hij achteruit gereden naar mij toe. Ging allemaal zo snel dat ik nauwelijks de tijd had om achteruit te trappen. Ik moest bijna toeteren maar gelukkig was er geen aanraking want hij kon alweer z'n gewenste parkeervak in.

Waarschijnlijk wierp hij snel een blik in een van z'n spiegels maar zag mijn fluorvest niet. Bij dat soort mensen maakt het echt niet uit wat je draagt.

Toch blijf ik het wel dragen voor die enkele gevallen waar het wel uitmaakt.
 
Laatst bewerkt:
Oude bolletjes, H ampulletjes, xenon, Led's, of heb je het geluk al met laser (laser-led's) te rijden, maakt allemaal niet uit. Ze MOETEN goed afgesteld staan! Tegenliggers verblinden is het gevaar verhogen, zowel voor u, voor uw tegenligger, als voor eender wie in de buurt op dat moment.

Hoe verder de licht technologie hoe beter voor jezelf, OP VOORWAARDE dat ze daarbij niet hinderlijk zijn voor anderen.

Ik zelf heb een dubbele bi-xenon projectors ingebouwd in mijn koplamp en extra DRL's op de voorvork poten, maar wel alles netjes afgesteld. Dat is heel belangrijk. Wordt dikwijls onderschat.

Lees goed:

Ik verblind de tegenliggers niet, er word geseind nu omdat de motor strak geveerd is en t lichtbeeld dan wat onrustiger is dan een auto waardoor het wellicht lijkt of ik knipper. In de auto precies hetzelfde ingebouwd en daar word nooit op geseind.

Er zijn in het donker meerdere voertuigen van de politie me tegemoet te komen en geen enkele draaide om voor een praatje of wat anders. Ik beschouw het dus als prima.

en als mensen willen seinen met de lichten omdat ze led niet gewend zijn te zien, daar kan ik helaas niet veel aan doen.
 
Lees goed:

Ik verblind de tegenliggers niet, er word geseind nu omdat de motor strak geveerd is en t lichtbeeld dan wat onrustiger is dan een auto waardoor het wellicht lijkt of ik knipper. In de auto precies hetzelfde ingebouwd en daar word nooit op geseind.

Er zijn in het donker meerdere voertuigen van de politie me tegemoet te komen en geen enkele draaide om voor een praatje of wat anders. Ik beschouw het dus als prima.

en als mensen willen seinen met de lichten omdat ze led niet gewend zijn te zien, daar kan ik helaas niet veel aan doen.
Je zegt dat er weleens wordt geseind. Dat betekent dat er niet altijd wordt geseind. Dat betekent dat je mogelijk niet bent gezien.
En inderdaad: als jouw licht verblindt, is het voor een tegenstander moeilijk of zelfs onmogelijk om in te schatten hoe snel je nadert of hoe ver weg je bent. Vragen om problemen bij inhaalacties...
 
Laatst bewerkt:
hey, waar blijft dit klassieke topic...

ik kwam vandaag, met dit weer(!), dus een "ANWB Stelletje" (google it) tegen, geel en al, en moest direct aan dit topic denken.

20645251_1450925934995160_2637099994767432497_o.jpg


NB: dit is niet de foto van mijn ontmoeting, maar komt uit de google...
 
Laatst bewerkt:
Folklore topic...

naar aanleding van deze discussie..
pdv_moto in "Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb..."

Vandaag ook weer gemerkt:
Bij rijden met de KNALGELE regenjas heb ik de indruk dat de files wat makkelijker uitwijken, en wat beleefder zijn.
zou het imitatie-agent-beeld dan toch impact hebben ?
wellicht is het puur verbeelding? of een Placebo-effect?

Maar ik stel dus: het is niet de "zichtbaarheid", maar de kans dat je (even) voor een agent wordt aangezien.
dat maakt dat koekblikkers net even netter rijden c.q. uitwijken.

dus.. Geel Hesje (gele regenjas, in mijn geval)... in sommige gevallen Helpt het!
 
Kom elke ochtend een motor tegen die een knalgeel pak en helm heeft nou hij valt wel op zelfs in het donker (valt nog meer op) dus het helpt.
Maar o nou zelf zoiets aan te trekken hmm, gebeuren de laatste tijd weer veel ongelukken waar motorrijders bij betrokken zijn ook eenzijdig
 
Je hebt van die verkeersdeelnemers die gewoon 'blind' zijn. Die kijken zonder te zien. Die alle gele borden met 'omleiding' over het hoofd zien en bij de opbreking zelf pas zien dat er wegwerkzaamheden zijn. Die mensen zullen jou ook niet zien met een geel hesje aan. Onder de alerte verkeersdeelnemers zal je denk wel vaker gezien worden.

Over mensen gesproken die 'blind' zijn en zelfs ambulances over het hoofd zien:

Ambulance op zijn kant na aanrijding bij het AMC

'Ambulance op zijn kan aanrijding bij AMC.' Zwaailichten en sirene stonden aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan