Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

De 2000/2001 S versie heeft simpelere voorvork. Beter vanaf 2004 (dacht ik) pakken. Die heeft dan de E voorvork ;)
 
Hallo allemaal,
Waar halen jullie je (10 en 12 mm?) Crush washers en de afsluitring van de oliefilterbehuizing?
Dit zijn de voornaamste dingen om te vervangen naast olie en oliefilter toch?
 
Hallo allemaal,
Waar halen jullie je (10 en 12 mm?) Crush washers en de afsluitring van de oliefilterbehuizing?
Dit zijn de voornaamste dingen om te vervangen naast olie en oliefilter toch?

Olie filtering is wel te hergebruiken, standaard zit die soms bij het filter erbij.
 
t79nnv4agypea.jpg


Heren aanschouw mijn nieuwe vriendin. Suus 400E Eigenlijk zou ik een drz meebrwngen uit duitsland maar die gozer waar ik hem gereserveerd had verkocht hem zonder overleg aan een andere duitser.

Toen maakte ik een bezichtiging afspraak net boven hamburg ook bij een duitser en een dag later stond er een 400E in hoek van holland te koop uit 04. direct die man gebeld en hem gereserveerd. Gisteren afgehaald en vandaag op naam gezet.

Mijn S komt eerdaags te koop voor de geintreseerden.
 
Nou, mijn vakantie naar Wales met de DRZ liep anders af dan verwacht. Verloor op een regenachtige dag opeens al mijn grip in een bocht en gleed onderuit. Gevolg: knie naar de klote, 2 weken daar in het ziekenhuis en €1000,- aan kosten om m'n DRZ terug naar NL te krijgen :(

Voorlopig ben ik niet in staat om eraan te sleutelen, maar wil toch al even vragen of jullie een idee hebben waarom hij niet meer wilt starten? Koplamp/display gaan aan, maar de startmotor gaat niet draaien, je hoort zelfs geen relais- helemaal niets.

de ergste schade (op 't eerste gezicht):
IMG_20170802_WA0010.jpg


en nog een mooie foto van mn knie.. Ik heb m'n lesje wel geleerd, voortaan rij ik een stuk zachter als het regent.
screenshot_1.png


Hallo allemaal,
Waar halen jullie je (10 en 12 mm?) Crush washers en de afsluitring van de oliefilterbehuizing?
Dit zijn de voornaamste dingen om te vervangen naast olie en oliefilter toch?

Ik heb die van mij 4x opnieuw kunnen gebruiken, maar daarna begon hij heel langzaam te lekken. Heb er een stuk of 20 hier besteld (eerst op universeel zetten).

MLM-parts Koperen Ringen

De ring achter het oliefilter zat er bij mij niet in toen ik hem kocht. Pas na 2 oliewissels heb ik er tijdelijk een andere in gedaan en de originele besteld. Die ik er tijdelijk in had bleek veels te dik en groot te zijn achteraf. Voor zover ik weet hoef je de originele nooit te vervangen. Mocht je dat toch willen, je kunt ze voor een paar euro's bestellen via Ebay in Duitsland.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Heren aanschouw mijn nieuwe vriendin. Suus 400E Eigenlijk zou ik een drz meebrwngen uit duitsland maar die gozer waar ik hem gereserveerd had verkocht hem zonder overleg aan een andere duitser.

Toen maakte ik een bezichtiging afspraak net boven hamburg ook bij een duitser en een dag later stond er een 400E in hoek van holland te koop uit 04. direct die man gebeld en hem gereserveerd. Gisteren afgehaald en vandaag op naam gezet.

Mijn S komt eerdaags te koop voor de geintreseerden.

Waarom vervang je je s? Voor de pk's en kg's?
 
[afbeelding]

Heren aanschouw mijn nieuwe vriendin. Suus 400E Eigenlijk zou ik een drz meebrwngen uit duitsland maar die gozer waar ik hem gereserveerd had verkocht hem zonder overleg aan een andere duitser.

Toen maakte ik een bezichtiging afspraak net boven hamburg ook bij een duitser en een dag later stond er een 400E in hoek van holland te koop uit 04. direct die man gebeld en hem gereserveerd. Gisteren afgehaald en vandaag op naam gezet.

Mijn S komt eerdaags te koop voor de geintreseerden.


Volgens mij heb je wederom een S als ik het zo zie (helmhanger achter op subframe) een E heeft dit niet. Subframe loopt niet zo ver door. Anders check even goed de Carb, uitlaatbocht 50mm buitenmaat etc etc of deze wel de E upgrades heeft. Dan is ie iig sneller dan degene die je al hebt.
 
Laatst bewerkt:
Nou, mijn vakantie naar Wales met de DRZ liep anders af dan verwacht. Verloor op een regenachtige dag opeens al mijn grip in een bocht en gleed onderuit. Gevolg: knie naar de klote, 2 weken daar in het ziekenhuis en €1000,- aan kosten om m'n DRZ terug naar NL te krijgen :(

Voorlopig ben ik niet in staat om eraan te sleutelen, maar wil toch al even vragen of jullie een idee hebben waarom hij niet meer wilt starten? Koplamp/display gaan aan, maar de startmotor gaat niet draaien, je hoort zelfs geen relais- helemaal niets.

de ergste schade (op 't eerste gezicht):
[afbeelding]

en nog een mooie foto van mn knie.. Ik heb m'n lesje wel geleerd, voortaan rij ik een stuk zachter als het regent.
[afbeelding]Ik heb die van mij 4x opnieuw kunnen gebruiken, maar daarna begon hij heel langzaam te lekken. Heb er een stuk of 20 hier besteld (eerst op universeel zetten).

MLM-parts Koperen Ringen

De ring achter het oliefilter zat er bij mij niet in toen ik hem kocht. Pas na 2 oliewissels heb ik er tijdelijk een andere in gedaan en de originele besteld. Die ik er tijdelijk in had bleek veels te dik en groot te zijn achteraf. Voor zover ik weet hoef je de originele nooit te vervangen. Mocht je dat toch willen, je kunt ze voor een paar euro's bestellen via Ebay in Duitsland.
Sterkte! Op vakantie rij ik altijd op Michelin pilot power. Werden in de ZAC altijd als regenbanden gebruikt ;)

Voor starten moet je de koppeling inknijpen. Wellicht door de val die connector/kabel defect?

Edit: bij je standaard zit er ook een. Check die ook even...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tweedehands alu tank gekocht zonder brandstofkraan. Moet ik ergens speciaal op letten bij het zoeken naar een brandstofkraan? Ik las al dat de standaard vacccuumkraan op de drz vaak problemen geeft. Op mijn drz zit trouwens een fcr39, mocht dat verschil maken.
 
Waarom vervang je je s? Voor de pk's en kg's?

Inderdaad voor de power en het betere koppel.
Het is wel.een orginele E zonder kilometerteller en andere onzin.
Dikkere carb andere voorbocht
voroge eigenaar is door een wheelie achterover gegaan en heeft toen het subframe beschadigd een S subframe was snel voor handen entoen kon hij ook zo n hutkoffer op het achterspadbord monteren.
 
Omdat Zandvoort goed beviel de eerste keer met de DRZ maar nog een keertje gegaan. Mijn tijd weer iets verbeterd, en een hoop geleerd/ geoefend. Ik snap nu wel echt waarom wat meer vermogen leuker is, ook met mijn niveau. Door later te remmen en een hogere bochtendsnelheid kan je redelijk de strijd aangaan met anderen maar bij uit accelereren kom je gewoon te kort. Dit maakt inhalen ook lastiger. Op de rechte stukken zit je ook al bijna aan het begin van het rechte stuk rond de toerenbegrenzer (160) met de standaard vertanding.

full
 
Onlangs dagje Pottendijk gedaan. Ook leuk op de SuMo. Superkrap en daardoor extra uitdagend. Met enduro vertanding haal je dan op rechte eind geeneens de begrenzer ;)
 
Laatst bewerkt:
Misschien een stomme vraag, maar kan het eigenlijk kwaad als je flinke vlammen en klappen uit je uitlaat krijgt bij gas los?

Zal een combi zijn van de pair systeem en wellicht verkeerde afstelling lucht/brandstof.
En het zou schade aan je blok kunnen veroorzaken dmv bv even back fire je luchtfilterbox in of verbranding waar het niet hoort.
 
Pair systeem geen idee. Heb de motor nu zelf 2 maanden. Zat al fcr39, 3x3 met standaard luchtfilter en dikkere voorbocht op icm standaard demper. Heb er zelf nog een rino demper opgezet. Sindsdien zijn de kleine plofjes grotere plofjes geworden. Vandaag zag ik pas de vlammen die daarbij horen (na 2000km)
 
Laatst bewerkt:
Weet niet wat je setting nu is. 3x3 mod toegepast, sport filter en demper, zit je pair systeem nog aangesloten enz.

Zo te zien zit het pair systeember wel nog op (klein kastje met slangetje dat boven de aansluiting van de voorbocht het blok ingaat). Ikben nog aan het twijfelen of ik schroefdraad ga tappen in het buisje of dat ik er een afdekplaatje voor zet.
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien zit het pair systeember wel nog op (klein kastje met slangetje dat boven de aansluiting van de voorbocht het blok ingaat). Ikben nog aan het twijfelen of ik schroefdraad ga tappen in het buisje of dat ik er een afdekplaatje voor zet.

afdekplaatjes is wel het netst maar ook een hoop werk, bij mij DRZ zat er een plug in die aansluiting ging prima maar vond het niet super mooi.

Denk als je het Pair systeem hebt afgedopt het knallen al een stuk minder is, wellicht de carb nog wat beter afstellen en dan loopt de motor waarschijnlijk ook een stuk beter.
 
Hallo allemaal, ik heb onlangs een tot sm omgebouwde 2002 drz400s uit Belgie geimporteerd met 10.000km.
Hij heeft nog de originele automatische nokkenaskettingspanner. Ik lees veel over de mogelijke problematiek dat deze bij de pre-2003 modellen geeft en hoor ook een ratel in het blok.
Ik heb al een handmatige nokkenaskettingspanner besteld maar ben bang dat de ketting zelf al uitgerekt kan zijn. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan vaststellen?
Groetjes Milan
 
Terug
Bovenaan Onderaan