Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
[afbeelding]
Ik zou de bevestiging voor mijn navigatie graag verplaatsen van linker stuurhelft naar boven/voor de toerenteller. Dmv een beugeltje oid, geen zuignap. Heeft daar iemand van hier wellicht een goede oplossing voor gevonden?


Haha.. ik zag deze vraag al elders voorbij komen met het zelfde antwoord; rammount op het balhoofd. Maar gezien je het hier ook vraagt zul je dat wel niet willen.


Alternatief is je topkuip te demonteren. Onder je topkuip zit het onderstaand frame;
dsc_7164_6.jpg


Zoals je ziet zit er vooraan in het midden een schroef oog. Wellicht dat je hier een stalen strip op kunt / tussen kunt monteren..

Bout nr 8 zit daar doorheen om je plastic inleg op zn plek te houden..
Eventueel vervangen door een bout met (borg)moer.

cowling-installation-parts-sv1000sk3sk4sk5_big3IMG00918175_ee1d.gif
 
Laatst bewerkt:
Zelfde als hierboven en dan met een een telefoon houder op een ram mount monteren..
Dus; strip maken boven je teller. vervolgens op de strip een ram mount zetten en daar weer een ram mount telefoon houder op..
 
Goedemiddag,

Ben een beetje aan het rond kijken voor een andere fiets en ook een SV650S vanaf 2004 (met vierkante frame balken zeg maar) is een zeer goede optie voor mij.

Zijn er nog speciale dingen waar je een beetje op moet letten? wil er ook vrije circuit dagen mee doen.

Moet eerst mijn eigen fiets kwijt zijn voordat ik eens ga rijden met een SV650 dus kan nog even duren tenzij iemand hier opzoek is naar een ZX10R racer :-P
Kawasaki ZX10R 2005

Lees dus een beetje mee hier en kijk wat je zoal een beetje met de SV kan doen qua tuning (blok, vering, remmen)
 
Goedemiddag,

Ben een beetje aan het rond kijken voor een andere fiets en ook een SV650S vanaf 2004 (met vierkante frame balken zeg maar) is een zeer goede optie voor mij.

Zijn er nog speciale dingen waar je een beetje op moet letten? wil er ook vrije circuit dagen mee doen.

Moet eerst mijn eigen fiets kwijt zijn voordat ik eens ga rijden met een SV650 dus kan nog even duren tenzij iemand hier opzoek is naar een ZX10R racer :-P
Kawasaki ZX10R 2005

Lees dus een beetje mee hier en kijk wat je zoal een beetje met de SV kan doen qua tuning (blok, vering, remmen)

Nieuwe type is er vanaf 2003 al, niet 2004.

Als je circuitdagen wil doen en je bent een ZX10 gewend denk ik dat je behoorlijk vermogen gaat missen, en daar is niet zo veel aan te doen behalve een snellere motor kopen.

Zijn betrouwbare fietsen, maar voorvering en remmen zijn niet zijn sterkste punten als je er serieus mee wil gaan sturen.

Toevallig O-) staat er op markplaats een grijze 2003 die al voorzien is van WP vering... dus dat zou wellicht een goede basis zijn O-)
 
Laatst bewerkt:
voor het circuit is de SV best een leuke fiets maar inderdaad de standaardvering is een zwak punt.

voor het circuit geld:
vind sturen en regelmatig leren rijden leuk, neem een 600
vind je werken en aan het stuur hangen en bovenarmspieren kweken leuk, neem een 1000

een 1000 is gewoon moeilijker door een bocht te krijgen ;)
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe type is er vanaf 2003 al, niet 2004.

Als je circuitdagen wil doen en je bent een ZX10 gewend denk ik dat je behoorlijk vermogen gaat missen, en daar is niet zo veel aan te doen behalve een snellere motor kopen.

Zijn betrouwbare fietsen, maar voorvering en remmen zijn niet zijn sterkste punten als je er serieus mee wil gaan sturen.

Toevallig O-) staat er op markplaats een grijze 2003 die al voorzien is van WP vering... dus dat zou wellicht een goede basis zijn O-)
Ook een zwarte met hyperpro voorveren en een sv1000s achterschokbreker :o
 
Nieuwe type is er vanaf 2003 al, niet 2004.

Als je circuitdagen wil doen en je bent een ZX10 gewend denk ik dat je behoorlijk vermogen gaat missen, en daar is niet zo veel aan te doen behalve een snellere motor kopen.

Zijn betrouwbare fietsen, maar voorvering en remmen zijn niet zijn sterkste punten als je er serieus mee wil gaan sturen.

Toevallig O-) staat er op markplaats een grijze 2003 die al voorzien is van WP vering... dus dat zou wellicht een goede basis zijn O-)

Thanks.

Oké 2003 dan staan er veel SV's verkeerd aangeboden, ja vermogen zal wel minder zijn maar gaat mij ook om de fun en het sturen merk dat de ZX10 toch niet helemaal mijn ding is, reed met me oude fireblade 1993 sneller dan de kawa.
Remmen en vering had ik idd al rekening mee gehouden om die te verbeteren.

voor het circuit is de SV best een leuke fiets maar inderdaad de standaardvering is een zwak punt.

voor het circuit geld:
vind sturen en regelmatig leren rijden leuk, neem een 600
vind je werken en aan het stuur hangen en bovenarmspieren kweken leuk, neem een 1000

een 1000 is gewoon moeilijker door een bocht te krijgen ;)

bedankt

je die 10R stuurd ook super en idd met remmen pomp je de armen op door je hoge aanrij snelheid bochtenwerk is goed te doen je moet gewoon op de motor zitten, heb gewoon het idee dat een SV650 leuker is en hou idd van sturen en goed de bocht in en uit komen.
 
[afbeelding]
Ik zou de bevestiging voor mijn navigatie graag verplaatsen van linker stuurhelft naar boven/voor de toerenteller. Dmv een beugeltje oid, geen zuignap. Heeft daar iemand van hier wellicht een goede oplossing voor gevonden?

Dat is een ideale plek. M'n auto-navigatie zit ook op die plek, vanaf zomer van 2014. Werkt nog steeds goed, trilt niet. Heb het in elkaar gefreubelt met een stukje hoek-aluminium, universeel kogelkopje met platte voet en een paar m5/m4 bout/moertjes. Het zit bevestigd op de zwarte kap boven de teller. usb kabel is nu een die iets korter is en met haakse stekkers (ebay, was hier niet te krijgen)

full


Hoe en wat staat in een eerder deeltje:
BrandBijl in "Nieuwe SV650S deel XIII"
 
Maar wat is er mis met het balhoofd?
De makkelijkste oplossing, precies in het midden, en er is genoeg voor te krijgen.
En je kan er zo overheen kijken naar je teller.



Even wat anders.
Ik heb een blokwissel gedaan, wel het oude type SV, maar op het nieuwe blok is de deksel van de waterpomp niet echt netjes meer. Op het oude blok wel.
Ik heb getracht enkel de waterpomp deksel los te maken op het oude blok, kijken of wisselen een optie is. Maar deze wilt er niet afkomen. Los komt die wel, maar niet eraf.

Volgensmij bestaat de deksel van de pomp ook nog uit 2 lagen met een O ring ertussen, maar dat zit zo vast op elkaar.

Iemand tips wat ik nu het beste kan doen. De boel maar gewoon laten zitten? Moet de hele deksel dan gewisseld worden van het carter? Dan moet ik weer achter de pakkingen aan.

Of zeggen jullie, beetje afplakken en de huidige waterpomp deksel een likje zwart? :+
Ik wil ook geen risico's met lekkeage etc, dus misschien moet ik het er maar bij laten.
 
Ik heb een blokwissel gedaan, wel het oude type SV, maar op het nieuwe blok is de deksel van de waterpomp niet echt netjes meer. Op het oude blok wel.
Ik heb getracht enkel de waterpomp deksel los te maken op het oude blok, kijken of wisselen een optie is. Maar deze wilt er niet afkomen. Los komt die wel, maar niet eraf.

Volgensmij bestaat de deksel van de pomp ook nog uit 2 lagen met een O ring ertussen, maar dat zit zo vast op elkaar.

Iemand tips wat ik nu het beste kan doen. De boel maar gewoon laten zitten? Moet de hele deksel dan gewisseld worden van het carter? Dan moet ik weer achter de pakkingen aan.

Of zeggen jullie, beetje afplakken en de huidige waterpomp deksel een likje zwart? :+
Ik wil ook geen risico's met lekkeage etc, dus misschien moet ik het er maar bij laten.

Persoonlijk zou ik voor het laatste gaan. Niet uit elkaar halen en risico dat je van alles sloopt of weer heel lang kunt gaan hobbyen voor je de boel lekdicht hebt. In dit geval werkt alles gewoon dus HOEFT het niet uit elkaar. In dat geval niet doen. Idem voor de carterdeksel met de olievuldop. Vaak lekt ie bij de aansluiting naar het carter, en het ding is van plastic.
Zolang dat lekken niet de spuigaten uitloopt lekker laten lekken (zweten). Ooit van de Suzuki-dealer gehoord dat ie de deksel van de fiets van een klant pas nar drie pogingen echt dicht had. Plastic zet anders uit dan metaal en er zit geen pakking tussen. Beetje een semi-constructiefut, maar beter die dan iets in het blok. ;)

Dat van die verweerder waterpomphuisjes zie je heel vaak bij de nieuwere 1st gen SV blokken. De latere modellen hebben een extra schijf tussen het carterdeel en het huisje voor betere pompwerking. Dat is een ander metaal en door electronenzuiging (redoxreactie) oxideert het pomphuis bij die met de extra schijf wel en die bij de eerste blokken zonder schijf niet.

Let maar eens op. Bij ongeveer alles SV's die wel eens in de regel (of pekel) rijden is dit het geval.
Likkie zwart erop dus :Y
 
Waterpomp zit van binenuit geborgd, om pomp te demonteren zal rechterhuishelft gedemonteerd moeten worden.
 
Ja thanks, dat idee kreeg ik dus ook al.
Kon het alleen zo snel niet zien op de parts fiches van Suzuki.
Lekker laten zitten dan. :Y
Succes met zwart verven!
Te koop:
https://www.marktplaats.n...p;previousPage=mympSeller
Wel heel weinig gereden.
Zeker gezien de extra investering aan echt niet het goedkoopste after market veringspul :?
 
Laatst bewerkt:
Vrienden, Ik ga jullie helaas weer verlaten.

De SV was qua zithouding voor mij toch een tikje aan de sportieve kant op de langere ritten.

Dus nu een Versys gekocht...

:W
 
Zonde, was een mooie fiets!

Ik ga volgend weekend nog naar de Eifel en daarna gaat de mijne ook in de verkoop.
Mag binnenkort op voor A rijbewijs en ben aant kijken voor een Tuono.

Wat zou een redelijke prijs zijn voor de mijne?
Heb een 2003, 79k op teller, 25kw cdi en ook op kenteken, beetje gebruikssporen maar geen ernstige schades. Net nieuwe olie + filter, bougies, banden, en luchtfilter.
 
Goedemiddag,

Nog steeds op zoek naar een sv650 heb nu een leuke gezien op mp en hij adviteerd met dat het een k7 model is maar dat is op kenteken nu weet ik dat die fietsen vrij lang bij de dealer stonden en dat het dus ook een k6 model kan zijn, enig idee hoe ik dat kan zien, de verkoper zecht dat het niet weet en het niet op zijn VIN staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan