Motor naar grote beurt geweest en schade, wat nu?

Chris ofc

MF veteraan
25 dec 2012
5.024
2.578
Ongeveer een maand geleden heb ik mijn motor weggebracht naar de dealer hier in de buurt voor een grote beurt a 450 euro en na de beurt zaten er een aantal krassen op de rechter schetsplaat aan de achterkant + de kap van de radiatorslang was beschadigd en zit nog steeds vol met krassen. Motor was verder in nieuwstaat, ben er zelf erg zuinig op.

Heb vervolgens contact gehad met de dealer over de schade en hij gaf aan het te willen oplossen. Vervolgens daar de motor neergezet en hij heeft het gerepareerd, hiermee bedoel ik met een spuitbusje de schetsplaat opnieuw gespoten met overspray op de achterbrug / rem schakelaar (deze zijn nu ook mooi zilver) B|

De beurt is een maand geleden uitgevoerd het zit me nog steeds niet lekker, kwam er vorige week pas achter dat ook de achterbrug mooi is mee gespoten in dezelfde zilveren kleur (Hiermee bedoel ik de overspray) en de reparatie zelf laat ten wensen over. Het is al een oudere motor (2006) maar toch vind ik het jammer. Als ik zie hoe de reparatie is uitgevoerd ga ik ook vraagtekens zetten bij de uitgevoerde werkzaamheden tijdens de beurt.

Wat kan ik nu het beste doen? Wie heeft er met een soortgelijke situatie te maken gehad?
 
Laatst bewerkt:
Heb je aangegeven aan het bedrijf dat je nog steeds niet tevrede bent?

En als je dat gedaan hebt, wat was de reactie toen?

Klinkt niet echt zoals het hoort inderdaad.
 
Heb je aangegeven aan het bedrijf dat je nog steeds niet tevrede bent?

En als je dat gedaan hebt, wat was de reactie toen?

Klinkt niet echt zoals het hoort inderdaad.

Nee heb ik nog niet aangegeven. Wil eerst even horen hoe ik dit het beste aan kan pakken en hoe anderen zoiets ervaren hebben zodat ik weet wat ik kan eisen en wat redelijk is.
 
Nee heb ik nog niet aangegeven. Wil eerst even horen hoe ik dit het beste aan kan pakken en hoe anderen zoiets ervaren hebben zodat ik weet wat ik kan eisen en wat redelijk is.

Eisen is al een slecht begin.
Niemand wil graag dat men iets van hem eist, overleggen klinkt een stuk beter en daar bereik je meer mee.

Eisen doe je voor een rechter en dan zul je objectieve bewijzen moeten kunnen aanvoeren.



Ga in overleg met de motorzaak. Op een manier waarop je zelf benaderd zou willen worden bij een meningsverschil.
 
Inderdaad, ik vind een maand bedenktijd ook wel ruimschoots.....

Maar ga even terug naar die motorzaak, en probeer het samen tijdens een bakkie koffie op te lossen, dat is altijd beter als eisen, rechtsbijstand verzekering of weet ik veel wat(al weet ik niet hoe sterk je nog staat na een maand hoor)

Want in principe heb je de motorzaak nu nog niet de optie gegeven om het te verhelpen (je 2e onvrede, 1e hadden ze natuurlijk beter op moeten lossen,zodat er geen 2e x was).
 
Een beetje dubbelop maar eens met bovenstaande: Ik denk persoonlijk dat je een maand na dato weinig te bespreken hebt...

Dat had je de eerste week of zelfs eerste dag al kenbaar kunnen maken.

Hoe dan ook niet hier bespreken maar direct langsrijden, niet telefonisch of per mail, gewoon er even naar toe en het voorleggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je na het overspuiten [ overspray ] akkoord bent gegaan hiermee? Anders had je beter direct kunnen zeggen dat je niet akkoord ging met deze "reparatie " En nu na een maand nog reclameren, lijkt mij moeilijk verhaal worden.
 
Ik kwam er afgelopen week pas achter tijdens het schoonmaken van de motor dat de achterbrug ook vol zit met overspray van de reparatie. Kun je niet zien als je gewoon langs de motor staat. Ik vond de reparatie al matig maar acceptabel, alleen nu ik dit zie heb ik wel het gevoel van "Wat een prutswerk, ik kon het zelf beter met een spuitbusje van de action"

Ik zal er nog eens langs gaan en het vervolg hier posten.
 
Ik kwam er afgelopen week pas achter tijdens het schoonmaken van de motor dat de achterbrug ook vol zit met overspray van de reparatie. Kun je niet zien als je gewoon langs de motor staat. Ik vond de reparatie al matig maar acceptabel, alleen nu ik dit zie heb ik wel het gevoel van "Wat een prutswerk, ik kon het zelf beter met een spuitbusje van de action"

Ik zal er nog eens langs gaan en het vervolg hier posten.

Je kan het proberen, maar als het je nu pas opvalt dan zal het niet direct in het zicht zitten.
En anders zelf repareren, licht opschuren [ 800 ofzo ] en spuiten. Overtollig spray van de dealer
verwijderen. Ben benieuwd, succes!
 
Ik denk dat het gewoon verlies pakken word.....

Ik heb zelf ook een keer m'n verlies moeten pakken, achterremblokken zouden vervangen zijn, op de bon stonden imitatie blokken, maandje erna zijn m'n remblokken "weer" vervangen, en zaten er originele Honda blokken in.

Ik wist toen wat ik aan die garage had (was niet het enige waar ik het niet mee eens was), dus heb lesgeld betaald daar, en ga daar uiteraard niet meer heen.

Ik denk dat dit ook jouw gedachten gaat worden.....en dat je uiteindelijk een andere garage gaat zoeken....
 
Altijd bij bedrijf melden ook na 1 maand! Je blijft anders met dat tot gevoel zitten. Gewoon zeggen dat het je niet lekker zit en laten zien wat je niet zint, laat ook blijken dat je weet dat het buiten de garantietermijn valt. Laat voor hen ook een opening om te reageren! Succes.
 
Altijd bij bedrijf melden ook na 1 maand! Je blijft anders met dat tot gevoel zitten. Gewoon zeggen dat het je niet lekker zit en laten zien wat je niet zint, laat ook blijken dat je weet dat het buiten de garantietermijn valt. Laat voor hen ook een opening om te reageren! Succes.

Wat is überhaupt de garantietermijn met dit soort zaken? Of verschilt dit per garage?
 
Het is heel lullig voor de garage, maar in principe hadden ze jou zelf al op de hoogte moeten brengen van de schade die door hun gekomen is, je hebt je al gemeld en is dus niet naar tevredenheid opgelost....hoe duidelijk wil je het hebben.
Mijn motor zou een kras erbij niet opvallen, maar als ik een motor heb waar niks mee mankeert en ik krijg hem met schade terug, dan ga je toch echt de boel goed oplossen.
Een motorzaak is hier gewoon voor verzekerd dus in het ergste geval zullen ze deze moeten aanspreken om jou schade te verhelpen.
Dit is overigens niet lullig bedoelt, maar het feit dat je het hier vraagt om meningen van andere geeft mij het idee dat je het moeilijk vindt om op je strepen te staan, je hoeft daar echt geen stennis te maken maar als de schade slecht is verholpen....schade die door hun is gemaakt dan is het de normaalste zaak van de wereld dat jij als klant hier niet mee akkoord gaat.
Gewoon netjes blijven en duidelijk zeggen dat dit onacceptabel is en je de motor in de staat wilt hebben waarin je hem die kant opbracht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan