Daytona handvatverwarming

motormuisAn

MF'er
26 jan 2017
46
0
Utrecht
Momenteel niet zo nodig maar straks als de koude wind weer begint te waaien wel wenselijk, vandaar vast mijn vraag.

Mijn motor (XJ600 Div '91) is door vorige eigenaar voorzien van handvatverwarming. Ik heb hem nog nooit werkend gekregen ook al claimt de vorige eigenaar dat hij echt werkte toen hij er het laatst op reed.

De handvatverwarming is rechtstreeks aangesloten op de accu (rood en zwart met zo'n rondje om de schroef van de pool - makes sense?)

Waar kan ik de problemen zoeken? Het is er een van Daytona dus geen indicatielampje of hij stroom krijgt of waar het aan ligt... Volgens mij is er geen sprake van kabelbreuk (heb de kabels nagelopen). Wel veel vertakkingen in de buurt van de koplamp.

-O- technische noob, vandaar misschien een heel domme vraag. |(
 
Nagelopen in de zin van doorgemeten? Kabelbreuk zie je namelijk vaak niet tenzij je x-ray ogen hebt en door de mantel kunt kijken?

Multimeter pakken of kopen (5-10 euro) en meten of er 12v op de twee draden staat. Zekering zal er ook wel tussen zitten. Direct op de accu is ook niet wenselijk (en al helemaal niet zonder zekering als dat het geval zou zijn).

"Veel vertakkingen" klinkt als prutswerk, is alles gesoldeerd en van een krimpkous voorzien?

P.s. zo'n rondje op de kabel is een kabeloogje :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan