Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

je kan ook de tank er even afhalen en met je mond zuigen op dat vacuumaansluitinkje.
 
Klopt, die leidt aardig een eigen leventje haha, ik zit meestal ook rond de 210-220 voor ik op reserve moet, maar dan heb je inderdaad nog een flinke slok benzine over :) Ik gebruik de reserve wel altijd, nog nooit problemen gehad eigenlijk, er zit ook een filtertje op beide inlaten van je kraantje als het goed is!
 
Laatst bewerkt:
njah ik weet niet of mijn tank smerig is maar ik heb altijd nog het idee aangehouden om een tank nooit leeg te laten lopen zodat er nooit zooi van onderin de tank meegezogen kan worden. Ik heb ooit met mijn eerste brommer 1 keer de tank leeg gereden. Ding wou meteen niet meer rijden. Sindsdien nooit meer iets leeggereden

Maar laatst reed ik in duitsland en toen kwam er maar geen tankstation. Toen begon ik hem toch wel te knijpen haha.
 
njah ik weet niet of mijn tank smerig is maar ik heb altijd nog het idee aangehouden om een tank nooit leeg te laten lopen zodat er nooit zooi van onderin de tank meegezogen kan worden. Ik heb ooit met mijn eerste brommer 1 keer de tank leeg gereden. Ding wou meteen niet meer rijden. Sindsdien nooit meer iets leeggereden

Maar laatst reed ik in duitsland en toen kwam er maar geen tankstation. Toen begon ik hem toch wel te knijpen haha.
Ik heb mijn bandit al 7 jaar op de RES stand. Zonder filter.
s-l300.jpg


Zoals je ziet zit ook de RES niet helemaal op de bodem van de tank, maar gewoon lager dan de ON. Zou dus geen verschil moeten maken.
Dit heeft de bandit 1200 ook.

Je kan het ook zo hebben:

s-l300.jpg


Dan zitten beide achter hetzelfde filter, en niet 100% op de bodem van de tank. Maakt dus ook niet uit.
 
Heren techneuten en sleutelaars,

Er is volgens mij een andere kraan geplaatst onder deze 1200('97).
Ten eerste heeft hij geen pri stand en ten tweede zie je maar 1 slangaansluiting.
Hoort de vacuumslang er ook niet aan te zitten?
Tenminste, dat maak ik op uit jullie raadgevingen.
De slang op foto 1(2de carb van rechts, aangewezen door de schroevendraaier); is dat niet de vacuumslang? Die moet toch ergens aanzitten?
Hij hangt nu los.
full

full

full


Wat denken jullie?
Juiste kraan monteren?
 
Laatst bewerkt:
Dit is een kraan met een ON/OFF stand. Deze kan je dus handmatig aan en uit zetten.
Een kraan met vacuumslang kan je niet uitzetten, want deze gaat vanzelf uit als de vacuum wegvalt.

Op ON zou er wel degelijk iets uit moeten komen. Al geprobeerd tankdop open te doen? Anders kraantje even open halen
 
Dit is een kraan met een ON/OFF stand. Deze kan je dus handmatig aan en uit zetten.
Een kraan met vacuumslang kan je niet uitzetten, want deze gaat vanzelf uit als de vacuum wegvalt.

Op ON zou er wel degelijk iets uit moeten komen. Al geprobeerd tankdop open te doen? Anders kraantje even open halen

Ja, ook met tankdop open gepprobeert. Niets.
Maar vertel eens waar de vacuumslang op moet komen te zitten?
 
Als ik kijk naar een afbeelding van een '97er 1200 benzinekraan zie ik deze, waar je twee slangen op kunt aansluiten.
Logischerwijs lijkt me dat er op een van de twee de vacuumslang hoort.
Deze kan toch niet zomaar los onder de tank liggen?
full
 
Laatst bewerkt:
Als ik kijk naar een afbeelding van een '97er 1200 benzinekraan zie ik deze, waar je twee slangen op kunt aansluiten.
Logischerwijs lijkt me dat er op een van de twee de vacuumslang hoort.
Deze kan toch niet zomaar los onder de tank liggen?
[afbeelding]


Ja die slang hoort op je kraan ik heb een 98r en ben nu ook bezig met de carbs :).
En ja je hebt een andere kraan dan ik, ik heb die van de foto boven.
Als je deze kraan houd dop wel even de vacuüm slang af anders zuigt die valse lucht steeds aan
 
Laatst bewerkt:
Ja, ook met tankdop open gepprobeert. Niets.
Maar vertel eens waar de vacuumslang op moet komen te zitten?
Op een ON/OFF kraan zit geen vacuumslang

op die 2e foto gaat je vacuumslang altijd naar het stuk waar een membraam achter zit, dat lijkt hier de rechter aansluiting te zijn, maar kan et niet goed zien
 
Laatst bewerkt:
Tja, met een on/off kan je het vergeten.
Bij een vacuumkraan kan je o-ring gaan lekken.
 
Ik heb geprobeerd via de slang benzine naar buiten te zuigen.
Op ON en op RES, tankdop open en dicht: kwamen een paar druppeltjes uit, meer niet.

Via welke slang probeer je benzine op de zuigen? Via de vacuüm slang zal geen benzine lopen als ik het goed heb? Maar zoals geconcludeerd heb je een On/off kraan en geen 3 standen kraan ON/PRI/RES en kun je de slang dus niet aansluiten. Op de ON stand bij jou zal de benzine vanzelf uit de tank lopen. Dit gebeurt ook als je met de 3 standen kraan op PRI zet.
 
Ja die slang hoort op je kraan ik heb een 98r en ben nu ook bezig met de carbs :).
En ja je hebt een andere kraan dan ik, ik heb die van de foto boven.
Als je deze kraan houd dop wel even de vacuüm slang af anders zuigt die valse lucht steeds aan

Thanks. Dus de vacuumslang gewoon afdoppen. Ga ik vanavond proberen.
 
Vacuumslang zeker afdoppen, hij zuigt nu valse lucht op die carb. Kraantje ziet er nog lekker nieuw uit, ik zou hem er eens af schroeven en kijken of hij wellicht vervuild is.

Je kunt nog eens proberen of je de benzine terug kunt blazen, wellicht schiet er dan een vuiltje los, maargoed dan ligt dit weer in de tank, ik zou hem dan alsnog los halen.

Als de kraan goed is zou ik hem gewoon gebruiken, als hij een tijdje stil staat zet je hem gewoon op OFF er zijn genoeg motoren zonder vacuüm kraantje :)
 
alles is al gezegd... die kraan hoort er niet op.... vacuumslang moet je afdoppen...hij zal nu kut lopen met veel valse lucht ( hoor je ook)
 
Iedereen bedankt voor het meedenken en de suggesties.
Probleem is opgelost en hij loopt als een tiet.
Kraantje gedemonteerd, en weer in elkaar gezet.
Daarna liep er weer benzine doorheen. *O*
Kraan gemonteerd, vacuumslang afgedopt en lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan