XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was weer ff lekker rijden vanmiddag

full
 
Ja, wat stiller hier dan normaal, hoewel ik het op zich best een actief topic vind. Ik ook bijna en daardoor druk met van alles en nog wat, behalve motorrijden :-( Moet m'n Akra er nog onder hangen, maar wil dat in alle rust doen zonder haast. Het technische sleutelwerk aan de machine is immers ook leuk, mits de tijd er voor nemend. Keep you informed ...
 
full


Na 3 jaar Triumph Explorer toch weer terug naar oude liefde maar dan wel een van de laatste nieuwe in Nederland ben er super blij mee.
 
Welkom hier ,Mooie fiets ,Veel veilige kms !

Edit : Heb hem gelijk in de OP erbij geplakt
 
Laatst bewerkt:
Dank je ga nog wat dingen veranderen taartschep weg andere knippers remschakel set hyperpro voorveren radiale rem en koppeling hendels RVS remleidingen
 
Mooie nieuwe XJR. Zo'n ding heb ik in de zomer van 2015 ooit gehuurd in Girona bij de Yamaha dealer daar. Toen ik thuis kwam gelijk de Honda SevenFifty verkocht en een XJR genomen (RP06 model).
 
Eurofest 2018 gaat gehouden worden van 4 t/m 8 Juni in Belgie op Ardennen camping Bertrix
Het evenement word georganiseerd door de Engelsen en de Nederlanders.
Er zijn op de camping Caravans te huur voor speciale prijzen voor de deelnemers van Eurofest



Meer info XJR Eurofest 2018 the Brutch Connection
 
Laatst bewerkt:
Ik ben toe aan een nieuwe achterband. Momenteel een Bridgestone BT 21. Deze band heeft het zeer lang volgehouden, maar om eerlijk te zijn vind ik dat de band te weinig vertrouwen geeft.
Nu is het kiezen van banden vaak eens smaak/rijstijl keuze en is het onderwerp hier al vaak voorbij gekomen.

Wie heeft ervaring met:
Michelin Pilot sport 4
Michelin Pilot road 4
Metzeler Roadtec

Zelf ben ik een echte mooi weer rijder, dus grip bij droog weer vind ik erg belangrijk. Duurzaamheid niet echt.....

Thanks,
Martijn
 
Ik ben toe aan een nieuwe achterband. Momenteel een Bridgestone BT 21. Deze band heeft het zeer lang volgehouden, maar om eerlijk te zijn vind ik dat de band te weinig vertrouwen geeft.
Nu is het kiezen van banden vaak eens smaak/rijstijl keuze en is het onderwerp hier al vaak voorbij gekomen.

Wie heeft ervaring met:
Michelin Pilot sport 4
Michelin Pilot road 4
Metzeler Roadtec

Zelf ben ik een echte mooi weer rijder, dus grip bij droog weer vind ik erg belangrijk. Duurzaamheid niet echt.....

Thanks,
Martijn
Bridgestone S20 Martijn, leg die er maar onder. Heb ik ook onder m'n Kenny, hele fijne banden, veel grip op droog asfalt :9
 
Oeps, da's altijd zon heerlijk discutabel onderwerp. Zelfde geldt voor 'zwart goud' en beste vakantieland e.d.

Mijn vorige set waren de Contintal Attack. Vanaf aankoop motor jaartje op gereden (toen nog zo'n 17000 km, inmiddels lager). Nu sinds vorig jaar augustus de banden genoemd eronder hier links naast in mijn profiel. Gekocht bij Frank in Purmerend. Voelde gelijk direct al verschil, maar komt m.i. vrnl omdat nieuwe banden gewoon nieuw zijn :)

Ik rij er nu 'n jaar (pittig) mee rond en ben er nog niet mee op m'n plaat gegaan ...

Bestaan er überhaupt nog slechte banden?
 
Altijd mooie discussie. Geen ervaring met de banden die jij noemt Martijn. Zelf op 1 van mijn eerste motoren een hele slechte Michelin band gehad (de beruchte Macadam maar wist ik veel toen). Daarna op aantal motoren Bridgestones gehad de me wel bevielen (BT010 en 020, hardere achter). Toen weer een motor gehad met een Michilen Pilot Road 3 2CT, prima band.
Later de hierboven genoemde Dunlop Roadsmart (dacht 2 of 3), die band gaf gelijk veel vertrouwen. Echter na een valpartij op volgende motoren weer overgestapt en heb nu Conti RoadAttack evo 2. Voelde in begin gelijk goed op de XJR, op mijn Tuono toch wat minder vertrouwd gevoel. Echter na wederom valpartij is het vertrouwen weg (ik weet, dat ligt niet aan de band maar toch gevoel is weg nu).
 
Meerdere Michelins erop gehad ,Waaronder de laatste de Pilot Road 3 (Pilot 2 gaat er nu uit)
Bevalt prima ,(heb er zelfs mee op Brno gereden bij Eurofest)

full
 
Dank mannen voor het advies! De Bridgestone S20 kende ik inderdaad niet, maar lees alleen maar goede reviews...

Vanavond de knoop doorhakken en bestellen!
 
Dank mannen voor het advies! De Bridgestone S20 kende ik inderdaad niet, maar lees alleen maar goede reviews...

Vanavond de knoop doorhakken en bestellen!

Blijft altijd een persoonlijk gevoel
Ieder heeft zijn eigen voorkeur ,Toen ik 12 jaar geleden m'n XJR kreeg zaten er Dunlops onder ,Niks mis mee ,Maatje van me heeft een motorzaak en kon voor leuke prijzen Pirelli Diablos leveren ,2 paar opgereden ,Niks mis mee ,Daarna overgestapt naar de Pilot road 2 ,Was een erg fijne band voor een mooie prijs ,Nu de laatste keer er een 3 opgegooid en zoals ik al zij een keer op een circuit er mee gereden ,Na een paar rondjes merk je gewoon dat je er veel platter en harder mee kan als jezelf denkt

Ik bestel ze bij http://www.zeelandbanden.nl/motorbanden.html Levering binnen twee werkdagen bij de zaak van jou keus ,Erg leuke prijzen ,ff kijken welke motorzaak in de buurt ze erop kan zetten voor je. Desnoods haal je zelf je wielen eruit en brengt ze bij de motorzaak

motorbanden online @ motorbandenmarkt.nl : Motorbanden, voordelige keus, ga kijken en bespaar is ook zo'n zaak ,beetje een graadmeter hoe duur banden kosten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan