Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ik weet dat dynojet stand 2 van boven aangaf. Uiteindelijk is het stand 4 van boven in combinatie met de originele sproeier geworden.

Pilot schroeven weet ik niet dit heeft ten kate ook niet bijgehouden. Ze zijn gewoon gaan draaien tot ze het gevoel hadden dat het klopte.

Ik zou eerst de pilot schroeven gewoon laten zoals ze eerst ook waren. En anders de dynojet gegevens aanhouden (2 slagen uit) maar wel even opschrijven hoever ze eerst uit waren.
 
Top bedankt, mocht mijne ook raar doen weet ik waar ik het een beetje moet zoeken.
Hoop dat het pipercross filter zonder snorkel precies goed uitpakt met de kleinste dynojet sproeier
anders ook maar de originele er in !
 
Laatst bewerkt:
Hey iedereen,

Ik ben nieuw hier, uit België, en ben een beginnend motorrijder.
Ik kocht een Bandit 600 aan van bouwjaar '99.
Ik ben uiterst tevreden over mijn aankoop en wil de motor nu wat gaan "tunen"
Ik ben op zoek naar spiegels, knipperlichten, uitlaat met sportiever geluid, radiatorbescherming,...
Graag had ik willen vragen wie voorstellen heeft en wie een pic van zijn motor wil geven.
Graag ook enkele sites waar je dergelijke zaken kan aankopen.

Ook had ik een technisch vraagje, klopt het dat de 4 richtingaanwijzers tegelijk niet kunnen werken ( bv in file )?

Alvast bedankt voor jullie feedback
 
Laatst bewerkt:
Zo de dynojet 1 kit zit er in je merkt goed verschil zeg beestachtig !
standje 3 gasnaalden van boven 2 slagen pilot en 106 er in loopt erg goed, ( ik heb wel een pipercross inleg filter en geen snorkel meer dus dat is de reden dat jouwe denk ik ruk liep Noud.

Alleen is me stationair is verstopt nog dus alles moet nog even een keer open....... B|
 
Laatst bewerkt:
haha ik heb een K&N filter met nog wel de snorkel. Kan me nog niet voorstellen dat daar dan 3.5maat sproeiersverschil inzit. En als je het verschil dan nog bekijkt met mikuni sproeiers en dynojet sproeiers klopt er al helemaal geen zak meer van.

een dyonjet 106 sproeiers zou namelijk gelijk moeten staan aan een 100 mikuni sproeier. En een 102.5 mikuni zou gelijk staan aan 110 dynojet.

Mjah uiteindelijk gaat het er natuurlijk om hoe het loopt en boeien de sproeiermaten niet zoveel want dat verschilt toch per blok.
 
De snorkel weghalen zorgt er voor dat er meer lucht door kan, dat is vooral in de hogere toeren lekker, maar het zorgt er ook voor dat je minder onderdruk in je inlaat krijgt, dat heeft ook weer effect op het aanzuigen van de benzine door de sproeiers heen, kan dus wel degelijk schelen!
 
haha ik heb een K&N filter met nog wel de snorkel. Kan me nog niet voorstellen dat daar dan 3.5maat sproeiersverschil inzit. En als je het verschil dan nog bekijkt met mikuni sproeiers en dynojet sproeiers klopt er al helemaal geen zak meer van.

een dyonjet 106 sproeiers zou namelijk gelijk moeten staan aan een 100 mikuni sproeier. En een 102.5 mikuni zou gelijk staan aan 110 dynojet.

Mjah uiteindelijk gaat het er natuurlijk om hoe het loopt en boeien de sproeiermaten niet zoveel want dat verschilt toch per blok.

Ow ik las dat je alleen een uitlaat had vandaar,na ik gooi hem denk ik wel een keer de bank op voor de zekerheid :)
 
hahah ik heb het zelfde probleem zoek ook een tank,of iemand die een stuk uit me tank kan slijpen en nieuw stuk er in kan lassen.. lang leven roest. dacht ik even leuk lage km stand maar helaas wel roest in de tank door stilstaan.
 
Laatst bewerkt:
Jongens,wie kan mij helpen aan een tank voor een'97er 1200?
Of van een 600 als die hetzelfde is.
niet precies hetzelfde maar ze passen wel. de 1200 tank heeft een vlotter (sensor) voor de benzinemeter, de 600 heeft die niet. geloof dat de 1200 tank om diezelfde reden ook geen reservekraan had maar daarin kan ik abuis zijn
 
Heb het stuk er uitgeslepen de rest is oppervlakkige roest kon de hele tank meteen goed bekijken haha
staal borstel er doorheen gehaald even de azijn + coating en rijden maar :)
 
Ik zit te kijken voor een andere uitlaat want ik wil een wat ander geluid op mijn bandit 650 uit 2006 oliegekoeld. Nu heb ik al wat rondgekeken en ik kan nog niet veel betaalbaars vinden en ik heb ook niet zo veel zin om de motor weer opnieuw af te stellen want hij loopt nu perfect. Nu vond ik de volgende aanpassing welke ze veel bij een suzuki v-strom doen
Heeft iemand zoiets al eens geprobeerd? Je zou dit namelijk heel makkelijk met een dremel vanbinnenuit kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
er stond een punt in de link sorry even weggehaald. Hier nog een voorbeeld linkje
ik wil het dan met dremel doen, want de achterkant van de uitlaat kan er niet af, dus zeg maar van binnenuit er af zagen.

Ik wil eerst niet direct een andere uitlaat omdat ik eerst niet aan de carbs wil zitten, hij loopt nu mooi.
 
Laatst bewerkt:
dat beunen aan je uitlaat komt op het zelfde neer maar dan met een takke herrie vaak,
je originele demper zitten allemaal schotjes in waarschijnlijk, heb dit een keer bij een gpz gedaan klonk als een trompet
 
noud heeft een filter en demper en rijd met de standaard sproeier dus , ik ga zo ook eerst rijden met standaard sproeier heb ook een demper + filter gezien zijne op de dyno goed stond met de standaard 102, alleen de naalden/veren heeft die verandert wat moet met een ander filter. jij hebt geen ander filter dus hoogstens zou je misschien de naalden 1 trapje hoger kunnen zetten is heel simpel.
 
Mooi zwaar geluid kun je eigenlijk alleen met een absorptiedemper krijgen (geperforeerde pijp met wol er omheen) Als je gaat lopen hakken in een reflectiedepmer met schotjes en buisjes krijg je gewoon herrie, niet diep maar schel, meestal word het er niet beter van ;)

2ehands zijn er soms ook wel betaalbare dempertjes te vinden toch?
 
Oke thanks, ik wilde zo wie zo niet aan de tussenschotten zitten klooien. Maar ik dacht het buisje wat naar buitenkomt iets inkorten misschien doet dat iets en dat is gratis. En dan heb je ook niet meer een klein buisje wat weer in een groot buisje zit dus staat ook mooier.

Ik heb even gekeken bij black widow, die prijzen voor een demper voor een 650 olie gekoeld vallen idd mee en er staat ook nog bij dat je niets hoeft te veranderen aan je afstelling.
Helaas vind ik tweedehands nog geen betaalbare dempers, want dan kon eerst eens testen met een goedkope tweedehands demper en dan eventueel laten een nieuwekopen.

Kun je trouwens zonder dyno kit je naalden verstellen? Dit is toch voor je middengebied? Voel je dan dat de motor daar wat inhoud?
 
Laatst bewerkt:
een hobby mag wat kosten he deff ;)

ja de naald is middengebied mijn 1200 heeft wel verstelbare naalden standaard, mocht jij dat niet hebben kan je ook een ringetje onder de naald doen.
denk niet dat die gaat inhouden maar te arm kan die alsnog lopen ( ook origineel ), als je niet op de testbank wilt kan je voor de zekerheid de naald iets hoger zetten als die dan te rijk staat merk je snel genoeg stotteren of hij loopt beter :) en dan weet je dus dat i wat te arm stond, even inhouden bij snel volgas is te arm, stotteren is te rijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan