Het grote Suzuki XF650 'Freewind' Topic (Deel 1)

Welkom terug vetpriester!

Snelwegkilometers hakken er inderdaad enorm in, tot de 90km/u is ie best zuinig.

@solis
voor snelwegkilometers kun je je banden inderdaad iets harder oppompen (bijvoorbeeld 2-2.25 bar voor en 2.5-2.75 bar achter. )
Bij mij maakte het synchroniseren van de carberateurs ook een enorm verschil
 
Welkom terug vetpriester!

Snelwegkilometers hakken er inderdaad enorm in, tot de 90km/u is ie best zuinig.

@solis
voor snelwegkilometers kun je je banden inderdaad iets harder oppompen (bijvoorbeeld 2-2.25 bar voor en 2.5-2.75 bar achter. )
Bij mij maakte het synchroniseren van de carberateurs ook een enorm verschil

:o Bij mij staat die nu op 1,8 voor er 2,2 achter.
Zal ze van het weekend wel op 2 en 2,5 zetten.
 
Als het goed is is er voor de grote bandenfabrikanten een lijst beschikbaar met de aangeraden druk voor de motorbanden per motor(model/jaar)
Bij de trailsmart van dunlop werd volgens mij 1.75 en 2 of 2.25 aangeraden
Maar het blijft een beetje proberen wat voor jou de goede balans is tussen grip/snel warm worden en brandstofverbruik/slijtage
 
Mijn motor staat eindelijk te koop op 2dehands voor onderdelen :)
Heb je "vrijwel" krasvrije kappen nodig, dan kan je hem mailen, normaal verstuurd hij ook wel een pakketje :)

Let op: de spiegels zijn defect, banden nog in zeer goede staat (continental trail attack II), wel beetje roest op de spaken achteraan, achteraan ook wiellagers vervangen.
Koplamp is met "white dust" zadel in vrijwel goede staat (kleine scheur links in de hoek), gaten in de achterdrager door vorige eigenaar.
Givi tourscherm met een paar krassen erin, voorste spatbord is in 2 gezaagd maar terug vastgezet.
Motorisch draait ie nog, maar versnellingsbak ligt in gort.
Ohja, en de pekkel is verlengd :) (had daar 20€ voor betaald)

https://www.2dehands.be/motoren/acc...erdelen-suzuki-freewind-xf-650-356963266.html

Meer info vraag mij, voor bestellingen mail je hem :)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog een ruitje voor de freewind over?
Ben op zoek naar een ruitje dat ik kan verzagen om te kijken of dat helpt met de turbulentie :9
 
Oh ja, dat is nog een goed idee! bedankt Solis :}

Eerst dat testen voor ik een hartstikke duur stuk plastic verzaag :+
 
Volgens de maattabel van Vicma hebben de spiegels M10/125 schroefdraad.
Kan je niet een 2e-hands set scoren op eBay of Marktplaats etc?
 
ps: als je klaar bent met je knipperlichtjes enzo, post eens een foto van je fiets :) Al lang geen foto's meer langsgekomen :]
:+
Foto's maken met een opgestoomde bril is moeilijk. ¯\_(ツ)_/¯

yy0eErz.jpg

APKlGdL.jpg

XUwYldp.jpg
Cockpit met al mijn goodies; TT Rider 40, telefoon houder, handvatverwarming en een digitaal klokje (had eigenlijk standaard op dat mooie display moeten zitten..)

Z7Sdplm.jpg

@CDA, extra spacers maken al het verschil, uitlaat raakt namelijk niks aan, al is het maar net niet.
 
De nieuwe voorband gaat hoogstwaarschijnlijk een SAVA MC30 Invader (Mitas Terraforce-R) worden. Iemand toevallig ervaringen mee of met SAVA/Mitas in het algemeen?
Binnenband tegelijkertijd vervangen? Zo ja, elke 100/90-19" binnenband past toch?
 
Laatst bewerkt:
@Solis, mooie foto's, lekker groot :D
Ook leuk dat de spacers het mogelijk maken je achterspatbord niet te laten smelten :)
Heb ik gelukkig geen probleem meer mee met m'n nieuwe fiets :')

Je XF doet me denken aan mijn eigen XF, was vroegah ook zo grijs-zwart en met zo'n "S" sticker op het voorspatbord :)

Die van jou ziet er wel wat gelikter uit dan die van mij :P

Over banden gesproken: normaal passen tubeless ook, gewoon maken dat de monteur ze juist installeert op je velg.
Binnenband vervangen hoeft niet per se, heb ik bij de switch van Metzeler naar Conti ook niet gedaan.
Waren nog steeds lekvrij :)
 
@Solis, mooie foto's, lekker groot :D
Ook leuk dat de spacers het mogelijk maken je achterspatbord niet te laten smelten :)
Heb ik gelukkig geen probleem meer mee met m'n nieuwe fiets :')

Je XF doet me denken aan mijn eigen XF, was vroegah ook zo grijs-zwart en met zo'n "S" sticker op het voorspatbord :)

Die van jou ziet er wel wat gelikter uit dan die van mij :P

Over banden gesproken: normaal passen tubeless ook, gewoon maken dat de monteur ze juist installeert op je velg.
Binnenband vervangen hoeft niet per se, heb ik bij de switch van Metzeler naar Conti ook niet gedaan.
Waren nog steeds lekvrij :)
Dankje! Begin 'em steeds meer te waarderen, lekker zo op die binnenweggetjes knallen. (Gisteren iets te enthousiast, fietser gebaarde mij om langzamer te rijden. :X )

Zit nog steeds in knel over de banden, wat mag nou wel en niet op een gespaakt wiel. Wat dat betreft was de ZXR een stuk makkelijker.

De SAVA's die ik tegen kwam zijn 100/90-19" TL (-> Tubeless), maar ik neem aan dat je deze in combinatie met een tube kan monteren.

Ik ben echt zo erg in de war nu. Heeft de Freewind nou wel of geen tube? Als ik op de website van Pirelli Fits Your Bike gebruik krijg ik de Trail 2 en de MT60s te zien, beiden zijn TL-type banden? :?
 
Laatst bewerkt:
ik heb een ruitje liggen! lekker flesje wijn helpt :)

Oeh, Mailtje is gestuurd!



@solis
Tubeless banden kunnen gewoon, op mijn motor zitten nu 2 tubeless heidenau's k76 met binnenband. Dat werkt prima.
Je hoeft je verder alleen maar aan de standaard maten te houden.
Verder keken ze bij het vervangen bij de garage gewoon of de binnenband te ver versleten was of niet (slijt blijkbaar een beetje door wrijving tussen de binnen en buitenband)

Over landbouwwegen knallen is ook altijd een feest inderdaad *O*
Deze week nog een route door de achterhoek gereden waar allemaal leuke bochtjes in zaten en geen hond op de weg :]
 
Laatst bewerkt:
Ah juist! Dankje! Denk dat ik dan maar meteen een binnenband mee bestel. Mag toch van een ander merk (bv Michelin) zijn dan de band zelf?
 
Ah juist! Dankje! Denk dat ik dan maar meteen een binnenband mee bestel. Mag toch van een ander merk (bv Michelin) zijn dan de band zelf?

Zeker, ik had de mijne van Ten kate vandaan, maar dat was voor de achterband.
Had michelin binnenband op een conti buitenband :) Zolang de maat past, zal het geen probleem moeten zijn :t
 
Zeker, ik had de mijne van Ten kate vandaan, maar dat was voor de achterband.
Had michelin binnenband op een conti buitenband :) Zolang de maat past, zal het geen probleem moeten zijn :t

Niks aan toe te voegen. :Y

Als je de losse velgen levert bij een motor zaak voor het wisselen moet je niet vergeten een pijltje of markering op de velg te zetten voor de draairichting. Scheelt een hoop gedoe :+
 
Goede tip Lerris!
Bandje + tube binnenkort maar bestellen. :Y

4CO9FYg.jpg
Rondje gereden met m'n pa, was lekker weer. Wel veel verkeer vandaag zeg. :/

Ik zou trouwens wel eens willen zien hoe plat ik door de bochten ga met dit ding, voelt altijd lekker vlot.
 
Goede tip Lerris!
Bandje + tube binnenkort maar bestellen. :Y

[afbeelding] Rondje gereden met m'n pa, was lekker weer. Wel veel verkeer vandaag zeg. :/

Ik zou trouwens wel eens willen zien hoe plat ik door de bochten ga met dit ding, voelt altijd lekker vlot.

Ziet er mooi uit Solis! :9~
Hoe kan het dat jouw uitlaatbocht niet verroest is?




Ik had op internet een route gevonden met behoorlijk wat zandpaden en dat leek me wel leuk om te proberen.
Dus vandaag met wat ploeteren een deel van de route gereden :]

full

Redelijk wat van dit soort weggetjes met daartussen stukjes gewoon asfalt *O*

full

Krijg de foto niet gedraaid dus dan maar even zo :+

Al met al ging het best goed! *O* *O* *O*
Niet gevallen, wel vaak het gevoel had bijna te vallen.
De freewind kan het allemaal gewoon aan 8-)
 
Haha leuk hoor Lerris!
In de buurt hier zelf geen zandpaden/onverhard te vinden, maarja dat gaat wel moeilijk met m'n Pilotroads die onder de NC zitten. Daar heb ik al last mee om door steentjes mee te rijden :')

Die knobbelige bandjes doen het ook wel vermoed ik :)

Solis heeft z'n uitlaatbocht geschuurd/gepolijst. Geen idee of dat wel een goed idee is met de komende winter, want dan heeft ie geen roestige protectielaag meer :P
 
Solis heeft z'n uitlaatbocht geschuurd/gepolijst. Geen idee of dat wel een goed idee is met de komende winter, want dan heeft ie geen roestige protectielaag meer :P


Is RVS uitlaat hè, zal wel snor zijn in de winter. (hoop ik :X)
Verder was het bij mij geen roest, dat zei de verkoper ook al, was meer een laag van aangekoekt vuil/zand/modder wat door het voorwiel op de hete uitlaat gegooid werd.

Ziet er idd leuk uit Lerris!
Ik ben te pussy om dat zelf te proberen haha, bang dat ik em laat vallen.
 
[~[url="http://www.cool-smileys.com/images/208.gif"]afbeelding~][/url]

Is RVS uitlaat hè, zal wel snor zijn in de winter. (hoop ik :X)
Verder was het bij mij geen roest, dat zei de verkoper ook al, was meer een laag van aangekoekt vuil/zand/modder wat door het voorwiel op de hete uitlaat gegooid werd.

Ziet er idd leuk uit Lerris!
Ik ben te pussy om dat zelf te proberen haha, bang dat ik em laat vallen.

Ah oke, mijn voorbocht is wel helemaal verroest. Hoop dat die de winter ook overleefd |(
Die RVS pijp zal dan wel aftermarket zijn, onze freewinds komen uit hetzelfde jaar.

Haha, begrijpelijk.
Toen ik vorig jaar zomer door de Eifel terugreed in de regen was ik blijkbaar vergeten de onverharde wegen uit te vinken. Toen kwam ik met volle bepakking uit op een kronkelend rotsig weggetje dat redelijk steil omlaag liep. Daar kwam ik achter toen ik niet meer om kon draaien.. |(
Daar doorheen rijden was nogal een uitdaging :+
Bang dat ik de motor laat vallen ben ik ook nog steeds wel, maar onverharde landweggetjes zonder zand zijn wel leuk om een keer te proberen 8-)



Haha leuk hoor Lerris!
In de buurt hier zelf geen zandpaden/onverhard te vinden, maarja dat gaat wel moeilijk met m'n Pilotroads die onder de NC zitten. Daar heb ik al last mee om door steentjes mee te rijden :')

Die knobbelige bandjes doen het ook wel vermoed ik :)

Solis heeft z'n uitlaatbocht geschuurd/gepolijst. Geen idee of dat wel een goed idee is met de komende winter, want dan heeft ie geen roestige protectielaag meer :P

Leuk was het zeker, een beetje als een achtbaanrit, doodeng maar daardoor juist wel leuk.
Die pilot roads zullen het niet makkelijk maken maar de NC700x schijnt het best aardig te doen offroad!
De NC bevalt nog steeds? :)
 
Ah oke, mijn voorbocht is wel helemaal verroest. Hoop dat die de winter ook overleefd |(
Die RVS pijp zal dan wel aftermarket zijn, onze freewinds komen uit hetzelfde jaar.
Mhh, op DR650 forum las ik dat de standaard uitlaat bocht stainless steel is. Ging/ga er vanuit dat dat hetzelfde is op de Willy.
Voor de Freewind is helaas weinig informatie te vinden, zeker is vergelijking tot de DR650.

Bang dat ik de motor laat vallen ben ik ook nog steeds wel, maar onverharde landweggetjes zonder zand zijn wel leuk om een keer te proberen 8-)
Onverhard zonder zand. Wat moet ik me daar bij voorstellen, grind o.i.d.?
 
Terug
Bovenaan Onderaan