R.I.P. Angel Nieto

gerrit1957

Heerlijk wonen in Spanje.
7 jan 2010
23.223
3.530
Hondón de las Nieves (España)
Mijn (onze) favoriet uit de borrelglaasjes klasse is helaas aan zijn verwondingen overleden R.I.P.Angel Nieto .



full


Angel Nieto is donderdag 03 augustus overleden aan de gevolgen van zijn verwondingen welke hij op 26 juli 2017 opliep bij een verkeersongeval op het Spaanse vakantie eiland Ibiza.

Angel Nieto werd woensdag 26 juli op het Spaanse vakantie eiland Ibiza rijdend op een quad van achtereen aangereden door een auto. De dertienvoudig wereldkampioen en MotoGP legende werd na het ongeval met zwaar hoofdletsel overgebracht naar het Policlinica de Nuestra Senora del Rosario ziekenhuis.



Vanwege diverse bloedpropjes in zijn hoofd kon Nieto niet geopereerd worden en werd hij door de behandelende artsen in een kunstmatige coma gehouden. De afgelopen dagen leek de toestand te verbeteren en besloten de artsen de medicatie te minderen om Nieto langzaam aan uit zijn coma te laten ontwaken. Tijdens dit ontwakingsproces ontstonden echter diverse complicaties waaronder nieuwe bloedingen.

Werd de situatie donderdag in eerste instantie nog als zeer ernstig maar stabiel beschouwd. Donderdagavond kwam het trieste nieuws dat de 70 jarige MotoGP legende aan de gevolgen van zijn bij het ongeval opgelopen verwondingen is overleden.

Angel Nieto
De Spanjaard was een MotoGP legende en een sleutelfiguur die Spanje in de Grand Prix’ op de kaart zette. Dertien maal werd hij wereldkampioen – waar hij met zijn bijgeloof altijd aan refereerde als 12+1-voudig wereldkampioen.


Onderstaande tekst ;

Bron Racesport.nl
 
Laatst bewerkt:
Van voor mijn tijd. Maar triest weer. R.I.P.
 
Woonachtig in Spanje, zie ik de talloze warme en respektvolle reacties op het overleden van Nieto uit alle lagen van de spaanse samenleving, waaronder alle partijleiders van het Spaanse parlement. Wij hebben dan wel niet zo´n groot kampioen in ons midden als hij, maar zie de nederlandse politici dat niet zo snel doen voor een sportman van een niet-groene en dus niet moreel correcte sport..
 
Laatst bewerkt:
Was een gevreesde tegdnstander voor Lodewijckx, Toersen, Bruins enz. Toen was racen ook meer een cowboy gebeuren; ik meen zelfs dat Nieto ooit Jan Bruins van z'n motor wilde schoppen! Kan zijn dat dat Rijeka was, of Imatra.....
Maar hoe dan ook, een groot kampioen, deze pain in the ass voor "onze hollandsche jongens"!
 
Triest en al de zoveelste die aangereden is op de fiets.

Heb hem vaak zien rijden op Assen en SPA.
 
Laatst bewerkt:
Was een gevreesde tegdnstander voor Lodewijckx, Toersen, Bruins enz. Toen was racen ook meer een cowboy gebeuren; ik meen zelfs dat Nieto ooit Jan Bruins van z'n motor wilde schoppen! Kan zijn dat dat Rijeka was, of Imatra.....
Maar hoe dan ook, een groot kampioen, deze pain in the ass voor "onze hollandsche jongens"!
Was in 1972 in Imola, Italië. Hij probeerde Jan de Vries toen van de motor te schoppen.
Ik vond hem toen erg onsportief (ik was toen 15) maar ben hem later toch zeer gaan waarderen, zeker toen ik zelf actief werd in de motorsport.

R.I.P. Angel Nieto.
 
Herinner me dat Nieto, op kop liggend zich liet afzakken om achteromkijkend zijn achtervolgers met arm gebaren aan te moedigen er nog eens extra voor te gaan zitten.......om er vervolgens weer van door te gaan en afgetekend te winnen.

Hij reed heel wat wereldtitels bij elkaar op de machines van Jan en Martin.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan