Honda CB1300 Superfour

Iemand enig idee waar ik aan een brede paddockstand kan komen voor mijn CB1300 van 2004? Tot zover zijn ze overal te smal en past de achterbrug dus niet tussen de paddockstand.
De meeste paddockstands zijn verstelbaar qua breedte dus ze zouden vlot moeten passen hoor? Ik heb ook een doorsnee paddockstand maar de steunen staan wel op hun uiterste stand. Foto is een ouwertje maar daar zie je de paddockstand goed.
Overigens heb ik inmiddels bobbins gemonteerd, dan staat de motor een stuk steviger dan op die rubberen schoenen onder de brug. Op eBay zijn/waren die te vinden voor tussen de kettingspanners, is een fraai product.

full
 
2 vragen.

Voor het eerst dat ik bij een motor zie dat de accu horizontaal ligt ipv rechtop staat. Moet er voor de CB1300 een speciale accu besteld worden? Ik haalde altijd onderhoudsvrije van Yuasa, maar kunnen deze ook bij de CB?

Vraag 2. Ik heb van SW-motech een sigarettenaansteker aangesloten direct op de accu. Daar heb ik een usb-plug in gedaan welke er precies in past waardoor ik de waterdichte dop van de sigarettenaansteker nog steeds kan sluiten. Ik merk alleen dat de accu dan na 3 a 4 dagen leeg en ik dus mag gaan duwen. Is dit normaal dat een dergelijke plug de accu zo snel leeg trekt?
 
Nee dat is niet normaal zo,n dingt verbruikt milliamperes dus dat zou het niet mogen zijn stel voor koppel m eens af en kijken of ie dan nog zo snel leeg is, wanneer ja dan heb je een lekstroom of je accu is gewoon langzaam de geest aan het geven, motoraccus h=gaan helaas niet zo lang mee.

Grt Roland
 
2 vragen. Voor het eerst dat ik bij een motor zie dat de accu horizontaal ligt ipv rechtop staat. Moet er voor de CB1300 een speciale accu besteld worden? Ik haalde altijd onderhoudsvrije van Yuasa, maar kunnen deze ook bij de CB?
De originele accu is ook een Yuasa onderhoudsvrij. Deze zijn juist zeer geschikt om plat te leggen omdat ze waterdicht worden afgesloten nadat ze gevuld zijn met accuzuur. En zodra je een accu besteld voor dit type motor zou je ook de juiste moeten krijgen toch? :t
 
Laatst bewerkt:
Vraag 2. Ik heb van SW-motech een sigarettenaansteker aangesloten direct op de accu. Daar heb ik een usb-plug in gedaan welke er precies in past waardoor ik de waterdichte dop van de sigarettenaansteker nog steeds kan sluiten. Ik merk alleen dat de accu dan na 3 a 4 dagen leeg en ik dus mag gaan duwen. Is dit normaal dat een dergelijke plug de accu zo snel leeg trekt?
Zoals al gezegd klopt dat niet, zo'n plugje mag amper stroom trekken, zit er een LEDlampje in ofzo? Maar het digitale klokje verbruikt ook wat stroom en waarschijnlijk meer dan die plug. Accu's hebben niet het eeuwige leven inderdaad, is het wellicht de originele nog? Hoewel ik pas 1-2 jaar terug mijn originele uit 2004 heb vervangen. Maar de mijne staat dan ook continue onder de druppellader. :]
 
.....
Ik haalde altijd onderhoudsvrije van Yuasa, maar kunnen deze ook bij de CB?
Dit was zijn vraag, Yuasa kan maar andere merken dus ook. Die van Exide heb ik al een tijdje en bevalt ook prima tot op heden.
Maar ik denk dat hij eerst zijn eventuele lekstroom op moet zien te lossen, dat is voor geen enkele accu goed. Mòcht er een lekstroom zijn, kan ook zijn dat zijn accu al op z'n einde loopt immers.
 
Pff, die twee accuutjes zijn niet te vergelijken qua techniek en levensduur.

Die Yuasa is een gel accu, dat zit wel standaard in de cb1300.

Die Exide is een gewone zuur/lood accu.

In dit geval is goedkoop duurkoop denk ik. Oja en dont shoot the Messenger :t
 
Dit was zijn vraag, Yuasa kan maar andere merken dus ook. Die van Exide heb ik al een tijdje en bevalt ook prima tot op heden.
Maar ik denk dat hij eerst zijn eventuele lekstroom op moet zien te lossen, dat is voor geen enkele accu goed. Mòcht er een lekstroom zijn, kan ook zijn dat zijn accu al op z'n einde loopt immers.

Zoals hierboven genoemd inderdaad.

De huidige accu is na 3 a 4 dagen leeg terwijl er alleen maar een sigarettenaansteker met daarin een usb-plug aan de accu zit.
Maar ik heb ondertussen al van verschillende monteurs begrepen dat dit in het eerste geval niet te wijten is aan de accu. De usb plug trekt minimaal stroom en dat is vaak al genoeg om de accu in enkele dagen leeg te trekken waardoor starten niet meer mogelijk is.

Dus dat wordt dan toch een schakelaar ertussen of aan het contact o.i.d. koppelen.

Wel iedereen bedankt voor het meedenken.
 
Zoals hierboven genoemd inderdaad.

De huidige accu is na 3 a 4 dagen leeg terwijl er alleen maar een sigarettenaansteker met daarin een usb-plug aan de accu zit.
Maar ik heb ondertussen al van verschillende monteurs begrepen dat dit in het eerste geval niet te wijten is aan de accu. De usb plug trekt minimaal stroom en dat is vaak al genoeg om de accu in enkele dagen leeg te trekken waardoor starten niet meer mogelijk is.

Dus dat wordt dan toch een schakelaar ertussen of aan het contact o.i.d. koppelen.

Wel iedereen bedankt voor het meedenken.

Met een schakelaar loop je ook het risiko dat je die vergeet, tenzij je een elektrische bediende schakelaar gebruikt. Een relais dus. Het relais schakel je dan in door een draadje te trekken vanaf bv de stroomdraad naar het achterlicht. Wordt dan de spanning naar het achterlicht gestopt, dan wordt het relais ook afgeschakeld.
EgbertO
 
Dus dat wordt dan toch een schakelaar ertussen of aan het contact o.i.d. koppelen. Wel iedereen bedankt voor het meedenken.
Zelf heb ik mijn navi direct aangesloten op de accu maar wel met een stekkertje, dezelfde als mijn druppellader. Bij thuiskomst gaat deze stekker eraf (geen lekstroom maar de navi houder trekt geen stroom) en sluit ik de druppellader aan.

Waarom een USB, (ook) voor je foon ofzo? :?
 
Pff, die twee accuutjes zijn niet te vergelijken qua techniek en levensduur. Die Yuasa is een gel accu, dat zit wel standaard in de cb1300. Die Exide is een gewone zuur/lood accu. In dit geval is goedkoop duurkoop denk ik. Oja en dont shoot the Messenger :t
Terecht opgemerkt maar voor de helft van de prijs mag hij ook de helft minder lang meegaan toch? :P
 
Hejo,

Zijn hier ook nog cb 1000 big one eigenaren te vinden?

Ik ben sinds kort ook een big one eigenaar, super apparaat:)

Enig nadeel, mijn vriendin zit een beetje ver opgevouwen met haar benen, en ik vind het toch wel prettig als zij ook eens mee kan op een wat langere rit:)

Iemand hier ervaring met het verlagen/verlengen van de passagiers voetstepjes?
 
Hejo,

Zijn hier ook nog cb 1000 big one eigenaren te vinden?

Ik ben sinds kort ook een big one eigenaar, super apparaat:)

Enig nadeel, mijn vriendin zit een beetje ver opgevouwen met haar benen, en ik vind het toch wel prettig als zij ook eens mee kan op een wat langere rit:)

Iemand hier ervaring met het verlagen/verlengen van de passagiers voetstepjes?

Is daar geen apart topic van?
 
Hejo, Zijn hier ook nog cb 1000 big one eigenaren te vinden? Ik ben sinds kort ook een big one eigenaar, super apparaat:) Enig nadeel, mijn vriendin zit een beetje ver opgevouwen met haar benen, en ik vind het toch wel prettig als zij ook eens mee kan op een wat langere rit:) Iemand hier ervaring met het verlagen/verlengen van de passagiers voetstepjes?
Neem eens een kijkje op www.superfour.nl :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan