Yamaha BT 1100 Project

heel eerlijk, ik weet het niet. er komt een exper kijken maar hoe en wat?? nog nooit bij de hand gehad
 
Weet je ook wat er mis gegaan is? Te ver gedrift en iets geraakt?
Het is al eerder gezegd, gelukkig alleen materiële schade.
 
Jammer dat het zo mis gegaan is. Leermomenten!
Zulke dingen lopen ook wel eens slechter af.

Zie het positief: je hebt weer een verhaal er bij.
 
het is echt een inschatting's fout geweest. deze bocht maak ik elke dag. de ene dag met een een beetje wielspin de andere dag rollend en dan weer rustig stapvoets. het span wiel is tegen een stoeprand gekomen hierdoor is de bak omhoog gekomen waardoor ik waarschijnlijk gas heb gegeven of een ieder geval een verkeerde actie heb gemaakt waarna het span wiel tegen een muur is geklapt (30cm achter de stoeprand) waardoor ik vliegjes kreeg en vervolgens de hele combinatie achter me aan kreeg ,rollend en wel. en ja gelukkig zelf niets. en geen bakkenist. (mijn dochter was gewoon lekker aan het schommelen en vind het jammer dat ze nu nog steeds niet mee kan)
 
Gelukkig heb je zelf niets. De deuk in de tank is een lelijke, de rest is best te doen denk ik.
 
beste forum leden ik heb besloten dat ik niet meer verder ga met deze combinatie. wellicht is er iemand binnen dit forum die daar wel zin in heeft. hij komt dus te koop in de beschadigde staat. verder heb ik nog geen concreet antwoord gehad van mijn verzekering maar als ik deze heb word de combinatie verkocht. vertel het door vertel het voort. overigens betekend dat niet dat ik stop met zijspan rijden. er zijn al weer ideeën voor een ander span.
 
Mooie Bak,
Ik heb die BT met Tripteq bak ook gezien op internet en heb uitreindelijk een telnummer gekregen van de vermoedelijke huideige eigenaar maar helaas ben ik deze kwijt.
Ben nu maar begonnen om mijn eigen subframe te bouwen, en maak gebruik van het ophangpunt van het carter en het orginele frame. ik probeer in de zelfde stijl te blijven als het frame.
Goos Bos(eigenaar van Motoport Hengelo) is xebecenmer, ontwikkelaar, bouwer, distributeur van Tripteq.
Je kan hem eens vragen. Denk dat hij wel weet wie je bedoelt.
 
Goos Bos(eigenaar van Motoport Hengelo) is xebecenmer, ontwikkelaar, bouwer, distributeur van Tripteq.
Je kan hem eens vragen. Denk dat hij wel weet wie je bedoelt.

Die is gebouwd door Hans Hermeler van Motor & Zijspanservice IJsselmuiden.

Maar je reageert net te laat ;)
 
bedankt voor de reactie maar is inderdaad een paar jaar te laat. haha. nu ben ik van plan om de beschadigde motor te gaan verkopen. ook mag het span weg. Ik wil weer met een schone lei beginnen.
 
vandaag de zijspan van de motor gehaald en de motor terug gebouwd. hierna een leuk stukkie wezen rijden. blijft gewoon een leuk ding om op te rijden.
full
 
ben er ook achter waarom hij zo scheef (na elkaar geknikt stond). de twee buizen van het zijspanframe naar de onderophanging van de motor zijn verbogen. Dit komt waarschijnlijk doordat ik deze heb moeten verlassen om de combinatie goed uit te lijnen. Dit doe ik dus nooit meer zo. verder heeft het motorframe gelukkig niets van de crash over gehouden.


en nog een foto ;)
full
 
op de onderste ophangpunten en het spatbord na is er niets aan te zien. is gewoon een stevig hekkie😎

ook de ophanging met de twee renault fusees heeft niet geleden. mooi zn ophanging van pak hem beet 50 euro👌
 
ik heb al wel besloten dat het weer tijd voor iets anders is dus deze motor gaat het veld ruimen. voor het ongeval had ik een ideetje voor een andere motor maar dat is in een stroom versnelling gekomen hierdoor.


Word vervolgt
 
o ja door het ongevalletje ben ik wel toe aan een ander jasje. heeft iemand misschien een goede rukka maat 60 liggen. het moet een rukka zijn ivm de fijne broek die ik al heb.
 
o ja door het ongevalletje ben ik wel toe aan een ander jasje. heeft iemand misschien een goede rukka maat 60 liggen. het moet een rukka zijn ivm de fijne broek die ik al heb.

Is toch gewoon verzekerd? Of iemand zomaar een Rukka maat 60 over heeft _O-
 
gewoon verzekerd, helaas niet helemaal maar vragen kan altijd toch??

heb er laatst nog 1 te koop gezien maar toen had ik hem niet nodig.

maar alles zal uiteindelijk goed komen.😲👍
 
motor gister verkocht. nu heb ik nog een soort van zijspan staan ( zie eerdere fotos) deze is nog te koop tegen een kleine vergoeding. het wiel,schoorstangen,en de schokdempers zijn er af. ook tegen vergoeding te brengen.

en dan op naar het volgend project
 
Hallo Mensen, ik heb nog spullen liggen van de BT-span die ik niet meer kan gebruiken.
Het gaat om de aanbouwdelen op de motor om er een zijspan aan te hangen,plug en play dus voor een nieuwe BT100 eigenaar. heef misschien hier nog iemand interesse?

Ik lees het wel hoi
 
De spullen zijn bij een andere bulldog eigenaar gekomen. Welligt binnenkort weer een zijspanrijder er bij.
 
En dat ben ik *D
Zojuist de mooie ophangdelen opgehaald, eigenlijk met het idee om over een jaar (misschien twee) m'n Bulldog te voorzien van een span, maar ik betrap mezelf er op dat ik marktplaats al af aan t struinen ben voor een passende bak. O-)
Ik heb nog 0 zijspan ervaring, slechts het idee dat ik het wel tof vind, zo'n apparaat met drie wielen. Ik vind op zich Uralbakjes wel mooi, klassiek en "open" (zo'n gesloten bak vind ik vaak niet heel charmant). Ik vind alleen die spaakwielen niet passen bij de bulldog.
Hoe adviseerbaar is het om met een ongeremde bak te rijden? (Ik wil m namelijk afkoppelbaar houden en dan lijkt mij ongeremd makkelijker)
 
Terug
Bovenaan Onderaan