Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

En in brandstofverbruik merk ik het totaal niet. Ook een keer afgevuld gehad met E10, las ergens anders hier dat mensen (met andere motoren) daar minder kilometers per liter mee reden maar mijn CB500 vindt het allemaal goed en rijdt netjes gemiddeld 1:21 met minimale uitschieters naar boven of beneden.
Alleen als het koud is, dan merk ik wel dat hij meer drinkt.
 
Intussen in een werkplaats ergens in het land...

20642313_10211474674760758_1122190813_o.jpg
 
Mooie verbetering. Een mooie kont heeft de originele nooit gehad. :)

Het ding heeft zo te zien aan de optische staat van het blok ook al flink kilometers ervaring?
 
Hallo allemaal!
Nog niet eerder in dit topic gepost maar bij deze.. sinds mei eigenaresse van een cb500 uit 96.

Nou heb ik een paar weken geleden een ongelukje gehad (niks aan over gehouden gelukkig) waarbij het voorwiel van degene achter mij blokkeerde, waardoor ie bij mij achterop knalde en m'n motor een mooie schuiver heeft gemaakt. Motor direct naar de garage gebracht ivm de schade, die hebben tot nu toe alleen niks kunnen doen omdat de te vervangen onderdelen slecht te krijgen zijn.
De schetsplaat rechts is helemaal doormidden gebroken waardoor het rempedaal nu niet meer goed werkt. Heb al een beetje rondgevraagd en schijnt erg lastig te zijn om te lassen. De garage heeft leveranciers in nederland, duitsland en engeland gevraagd maar die kunnen er geen leveren.
Vraag is dus of iemand misschien nog tips heeft waar ik kan kijken voor een tweedehands schetsplaat? Internet levert tot nu toe ook niks op en wil toch wel erg graag weer een keer een ritje maken :/
 
Iemand behoefte aan een middenbok? Ik heb er nog een liggen van een CB500 uit 94, maar heb die motor niet meer.

Gratis op te halen in Rotterdam of ik kan hem opsturen, dan ontvang ik graag de verzendkosten.
 
Hallo iedereen,

sinds vandaag eigenaar van een cb 500 voor de vrouw. Zeer geinig om zelf op te rijden. Weegt niets, en verrast me enigzins qua motor.

Als heropstapper is dit een super fietsje!

Nu wil het wel zo dat als je het stuur loslaat, tg pakweg 50km/u.... Dan begint het stuur te zwabberen en moet je het onmiddellijk vastnemen...

Probleem banden? of is dit gekend hier?

THX!!!!!
 
Er zit idd een topkoffer op....

Dacht eerst aan het windscherm van Givi, dat rechtstreeks op het stuur vastgemaakt zit. De topkoffer was wel leeg, maar het is een grote...

Zal morgen eens rijden zonder topkoffer, en post het hier....

thx!
 
Ik zoek een revisieset voor de voorremklauw (Brembo). Heb al allerlei webshops bekeken, maar kan ze nergens vinden. Iemand een idee?
 
Ik zoek een revisieset voor de voorremklauw (Brembo). Heb al allerlei webshops bekeken, maar kan ze nergens vinden. Iemand een idee?

Deze is alleen maar origineel te vinden (via een dealer)
Update: Oei, ik had me vergist met de rempomp

Hallo allemaal!
Nog niet eerder in dit topic gepost maar bij deze.. sinds mei eigenaresse van een cb500 uit 96.

Nou heb ik een paar weken geleden een ongelukje gehad (niks aan over gehouden gelukkig) waarbij het voorwiel van degene achter mij blokkeerde, waardoor ie bij mij achterop knalde en m'n motor een mooie schuiver heeft gemaakt. Motor direct naar de garage gebracht ivm de schade, die hebben tot nu toe alleen niks kunnen doen omdat de te vervangen onderdelen slecht te krijgen zijn.
De schetsplaat rechts is helemaal doormidden gebroken waardoor het rempedaal nu niet meer goed werkt. Heb al een beetje rondgevraagd en schijnt erg lastig te zijn om te lassen. De garage heeft leveranciers in nederland, duitsland en engeland gevraagd maar die kunnen er geen leveren.
Vraag is dus of iemand misschien nog tips heeft waar ik kan kijken voor een tweedehands schetsplaat? Internet levert tot nu toe ook niks op en wil toch wel erg graag weer een keer een ritje maken :/

De schetsplaat rechts is een zwakke punt van de CB, hierdoor zijn ze ook niet 2dehands te vinden. Bij mij zit er ook een scheur in en is wachten tot ie breekt
De enigste optie is om hem te laten lassen, of als je heel veel geluk hebt een goede tegenkomt
 
Laatst bewerkt:
Ooh dat is het. Ik zocht naar een Brembo set. Met dat typenummer van die Tourmax set vind ik er genoeg ja. Bedankt!
 
Dat is de moeite waard ja!
Dan kan ik straks de zuigers misschien weer met de hand terugdrukken in plaats van een lijmklem en veel kracht. :$
 
De vrouw vond de spiegels niet mooi, dus bar end spiegeltje gekocht en gisteravond gemonteerd...

Nu bij het monteren, ondervonden dat er een lang smal buisje in het stuur zit, wat ook nog eens wat weegt.... iemand een idee waarom?

Het buisje eruitgehaald, anders kon ik het spiegeltje niet monteren.... nu zal ik waarschijnlijk ook de andere kant het buisje eruit moeten halen, anders zal het gewicht niet goed verdeeld zijn....

grtz
 
Ik zit toch nog even verder te kijken, en krijg het idee dat deze alleen voor de Nissin remmen is. Kan dat? Want op elke site waar ze deze Tourmax set hebben staat de CB500 er niet tussen. Behalve bij sommigen, zoals ook Japparts, waar alleen modeljaar 1996 vermeld staat. En als ik mij niet vergis zijn ze na 1996 Brembo remmen gaan gebruiken.

Op Ebay kom ik de PH10500 brembo kit tegen. Die komt wel overeen met mijn modeljaar maar bestaat alleen op ebay.
 
De mijne niet. En dat ontdek je als je remklauw uit elkaar ligt. :X

De rubbers die er in zitten zijn zo te zien nog goed, dus die gaan terug.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan