Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

dat horten en stoten, kan dat verholpen worden met de boosterplug?

Ik had orgineel niet heel erg veel last van horten en stoten anders, ligt deels aan de versnellingsbak en aandrijving. Zeker met koude motor vind ik dat toch echt een nadeel wie weet zou een betere ketting kunnen schelen. Boosterplug op orginele uitlaat heb je niets aan, ook niet met ander luchtfilter. Akrapovic met kath idem dito, denk niet dat ik er nu wat aan heb moet mijn kath er nog uithalen en dan testen.

Echter met die open Delkevic uitlaat werd het een serieus agressief kanon waarbij het horten en stoten eerder meer werd dan minder, wat vooral door de enorme koppelwinst in de lage toeren komt. Daar was de boosterplug ook merkbaar een nodige verrijking. Daar kon je wel aan wennen op zich en gedoseerd gasgeven, ik vond hem erg cool met dat systeem maar mijn oren en vriendin met geringe rijervaring niet echt.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even op de triump Bobber en street triple gereden bij goedhart.

Bobber: best leuk maar zoals alle grote inhiud grote slag blokken zwaar afgeknepen, zit veel meer in dat blok. Grondspeling is matig zeker gezien hij wel zeer stabiel en wendbaar is.

Street Triple R: superstrak, supervering natuurlijk (ohlins) en ook een aanstekelijke 3cilinder met een bruut aanzuiggeluid. Hij is wel 1500tpm hoogtoeriger en dus minder snel in de eerste toerenhelft, in hogere toeren wel heel aanstekelijk snel, in zijn 4 komt hij nog van de grond net als de xsr900. Geweldige motor maar Geef mij mijn briljante XSR hooligan retro maar.
 
Laatst bewerkt:
cbow_met_street.jpg


Dit vind ik wel de mooiste bagageoptie voor de xsr900. Vind het niet eens lelijk sluit goed aan bij de motor. 44liter is nog best ruim, zou geen tanktas meer hoeven erbij.
 
Jaaa hier is er één hoor! Een hele verse.
Ik zal me even kort voorstellen:
Ik ben geheel nieuw in motorland (43 jr), zojuist m'n rijbewijs gehaald en als een blok gevallen voor de Yamaha XSR 700 Tech Black.
Ik dacht eerst, neh geen nieuwe meteen gaan rijden maar m'n verliefdheid was oncontroleerbaar.
Dus hij staat er en rijdt fantastisch. Al heb ik natuurlijk geen vergelijk aangezien het naast mijn lesmotor de eerste fiets is waar ik op rijd.
Zoals ik al eerder las in deze topic, vind ik het zadel ook erg hard en ben op zoek naar een comfortabelere.
Ik heb het "vlak zadel" gezien, iemand hier ervaringen mee?
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd! Ja een zadel moet worden ingezeten. Echter de meest comfortabele zal het niet zijn. Wat ik zwaar irritant vind is dat er door custom bedrijven vanalles gebouwd en verkocht wordt, behalve dan de zadels die ze erop hebben. Ik wil gewoon een soloseat die lekker laag is en goed je benen langs de motor geleiden. Vooral voor mijn vriendin die erop moet kunnen met dr 156cm maar ook zelf lijkt me een meer choppy zithouding wel gaaf op de xsr700. Nu ga ik het solozadel wat ik al heb maar laten aanpassen.

Wil je een dik geluid heb ik nog een cool Delkevic systeem voor je trouwens.
 
Mooi die kont zo, zou je die ook los kunnen kopen. Liefst gewoon zwart met klein bandje blocks design bovenop.
 
Hey guys!

Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik het hier aangeef (excuses als het niet zo is) maar ik heb een zwarte SC-Project Conic 70's uitlaat in de aanbieding voor de liefhebber.. Zie hier de volle advertentie: DanielK in "SC-Procject Conic 70's uitlaat voor Yama..."

Oja je was hier al. Welkom mooie motor heb je! Ik heb zelf al twee akrapovic systemen (de titanium lage en de high mount onder het kontje) waar ik tussen moet kiezen. Wellicht een ander die de sc graag wilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan