het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ieder zijn / haar ding.


Begrijp me niet verkeerd, ik hou me overal netjes aan de snelheid alleen op de Duitse snelwegen ligt het tempo erg hoog.
Ik vind snelheid net zo leuk als bochtenrijden dus waarom niet allebei als de mogelijkheden er zijn?!

Vanaf thuis ben ik binnen 15min in Duitsland dus wanneer we gaan rijden, is het 9 van de 10 keer in Duitsland.
Niet alleen omdat wij vinden dat Duitsland prettiger rijdt maar de rijgebieden zijn mooier en je wordt niet zoals in Nederland beperkt waar je op de motor wel of niet mag rijden.

Bij ons in de omgeving heeft de gemeente bepaald dat er in het weekend en feestdagen een dijkverbod geldt voor motorrijders.
Wat zien ik?
Je woont super dichtbij man,pondje op de ijseldijk over en Ola hahaha
Misschien een keer samen rijden
 
Of enkel op het achterwiel rijden, nog nooit zoveel gedaan als met de tiger :D
Ik hoorde al zoiets dat de tiger zich daar prima voor leent hahaha
Ik probeer het wel eens af en toe in de 1,beetje gas gas dicht en dat poef een dotje gas en dan komt hij wel iets omhoog.
De angst om om te slaan is te groot gok ik want ik schijt meteen bagger
 
Ik doe/deed regelmatig per ongeluk...... wheelies met de tiger. Gaat makkelijk.
Vanaf 1 t/m 3 de versnelling... daarna gaat het te hard en gaat het stuur een beetje zwabberen als je neerkomt.
Daarom voor mij de overstap naar tiger800 na de zomer ofzo. Iets minder wheelie gevoelig maar iets meer offraod. Ik heb nu een tiger 1050 b.t.w

Moet alleen ff kijken of dat ik hem inruil of op marktplaats zet.
 
Ik doe/deed regelmatig per ongeluk...... wheelies met de tiger. Gaat makkelijk.
Vanaf 1 t/m 3 de versnelling... daarna gaat het te hard en gaat het stuur een beetje zwabberen als je neerkomt.
Daarom voor mij de overstap naar tiger800 na de zomer ofzo. Iets minder wheelie gevoelig maar iets meer offraod. Ik heb nu een tiger 1050 b.t.w

Is voor mij in de toekomst ook het idee om van de 1050 over te stappen naar de 800 :Y
Vermogen is tenslotte ongeveer hetzelfde, alleen lichter en iets lager zadel, zodat het toch iets eenvoudiger word om met de voetjes aan de grond te komen. :t
Dit ook omdat ik de bergen nog al eens met duo rij, en de bodem "niet overal even dichtbij is" wat heel soms ff niet lekker is.
Qua handelbaarheid zal het wss niet zoveel uitmaken, want wat dat betreft bevalt de 1050 echt heeeeeeeeeeeeeeel goed, en al zeker met de 190-er achterband welke natuurlijk iets ronder staat waardoor hij lekker de bochten in wil :] :t
 
Bij mij gaat ie enkel omhoog in zen 1. 2 en 3 wilt ie niet.

Is dat met of zonder koppeling?

Gas open en dicht?

Geef soms toch wel maximaal gas maar echt omhoog komen merk ik niet...stuur iets lichter en dan nog.

Net terug van 3-daagse met de vriendin achterop. Dagje opgereden naar Dinant, dagje ter plaatse (wandelen, lekker eten etc) en dagje terug gereden.

Ging allemaal vlot met de Tiger :)
 
Idd. Vanaf z'n 1. En dan doorschakelen.
Bij mij gaat ie in zijn 2 ook goed omhoog alsk volgas geef bij het juiste toeren gaat ie. Mischien komt het ook doordat hij vorig jaar nieuwe zuigers cilinderwanden etc heeft gehad. Hij is nu behoorlijk fel.
Maargoed. Tis niet zo datk de hele tijd opt achterwiel rijdt hoor. Gebeurde heel af en toe.
Nu hebk door omstandigheden een tennisarm. En elke keer als ik volgas geef,wordt ik direct afgestrafd door een pijnscheut in mijn elleboog..daarom ook de overweging om naar een tiger 800 te kijken. Onder andere.
 
Ja die lijkt me zoiezo super.
Een maat van mij heeft die. Echt über vet gewoon.
Ook een keer testrit gemaakt op zo'n ding bij goedhart motoren.
Alleen kwa budget is hij niet echt haalbaar voor mij helaas.
Ik moet zoiezo bij de occasions kijken en de tracer zit dan net onder de 10000.
Ik zoek meer iets tot max 8000.
Na de vakantie ga ik mijn tiger weer wat meer standaart maken voor de verkoop. En dan kan ik ook iets extra's los verkopen.
Comfort seat. Bagageplaat. Valbeugels. Handkappen hendels. De low mount zard uitlaat denk ik niet. Die blijft erop. Daar geven ze bij inruil wel wat extra voor terug.
 
Aangezien de motor totalloss is heb ik wellicht nog wat interessante accesoire's/onderdelen voor jullie;

Mivv Suono full carbon demper met DB killer
SW-Motech navigatie beugel (voor bovenop de teller)
originele frame afdek dopjes(swingarm achterbrug)
Datatool Triumph alarm (S4C1, plug en play)
originele ongebruikte uitlaat beschermkap
originele ongebruikte handvaten

Alles is als nieuw en niet te zien dat het gebruikt is. Motor was ook pas enkele maanden oud uiteraard.
 
Ik blaas bijdeze het bandenissue nog eens op. Zat ik eerst te denken aan de pirelli angel gt ben ik uiteindelijk toch uitgekomen op de voor mij alom vertrouwde Bridgestone's T30. Maar nu blijkt er weer een nieuwe concurrent op de markt te zijn. Continental. Met de Conti road attack 2 evo......Iemand hier al ervaring mee?

Even een reactie op de recente banden ervaringen:


Ik heb 3 sets Road attacks 2 versleten. Bij droog weer een uitstekende keuze, bij nat weer niet zo koers-vast.

Toen vorig jaar de Michelin pilot road 4 alle testen won in de sporttour categorie heb ik een keer voor die band gekozen, maar na 10.000 kilometer waren ze geheel versleten wat ik wel erg snel vindt. De Continental road attack 2 ging vaak 14.000/15.000 mee per set op de Tiger 1050.

Na de Pilot Road nu weer een Continental geplaatst, de Road attack 3. Sterk verbeterd qua regen gebruik, en bij droge weg nog steeds zeer sportief. Ligt er nu al 7000 kilometer onder inclusief 3 weken gummen in de pyreneeën en is nog niet halverwege qua slijtpatroon. Een aanrader!

Inmiddels de 80.000KM gepasseerd, still going strong :]
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf tevreden van de MPR4...

Ben eens bij Triumph binnengesprongen en de modern classics trokken toch wel mijn aandacht.

Heb maar eens testritje geboekt voor morgen met de Bonneville T100 Black... :)

Was groter dan verwacht toen ik er op zat. Ben benieuwd
 
Ben zelf tevreden van de MPR4...

Ben eens bij Triumph binnengesprongen en de modern classics trokken toch wel mijn aandacht.

Heb maar eens testritje geboekt voor morgen met de Bonneville T100 Black... :)

Was groter dan verwacht toen ik er op zat. Ben benieuwd

Mooie motor!Maar een compleet ander karakter als de tiger lijkt me.
Echt een motor om relaxt mee te toeren en te onthaasten.
Ik ben benieuwd wat je ervan vind.
 
Vandaag de trouwe Tiger inleveren bij de dealer en met een Kawasaki VN2000 Classic weer naar huis 😁
Ik ga hem bij tijd en wijlen zeker missen maar verwacht ook een heleboel lol met de Kawasaki te hebben 😎
 
Mooie motor!Maar een compleet ander karakter als de tiger lijkt me.
Echt een motor om relaxt mee te toeren en te onthaasten.
Ik ben benieuwd wat je ervan vind.

Vandaag gereden met de T120, T100 en de scrambler. Solo en met vriendin.

De T120 heeft de zwaarste motor en remmen, maar is meteen ook de logste/lompste van de 3. Alles gaat heel soft maar toch ga je goed vooruit en rem je hard.

De T100 is de leukere om mee te rijden. Voelt veel lichter en vinniger aan. Wat mij betreft voldoende remkracht en vermogen (ook met de maar 55pk). Dit solo en duo. Je kan je uit elke situatie trekken en je trekt zeer vlot op tot 120. Sneller kan ook nog.

De Scrambler rijdt gelijkaardig als de T100, maar is nog wat speelser door het bredere stuur en 19inch voorwiel. Door het solo zadel niet duo kunnen testen.

Maw. de Scrambler is mijn favoriet en denk er wel stilaan naar uit te kijken. Is ook de grootste/hoogste van de 3.

Terug op de Tiger voel je wel dat de Tiger de meest volwassene is in alles (vermogen, remmen,...) de classics zijn moeilijk te vergelijken aangezien ze een totaal ander doel hebben. Voor dagritjes, kortere plezierritjes heb je wel meer fun op de retro's maar je boet wel wat in qua vering, remmen en vermogen...maar op een leuke/positieve manier.

Vriendin was ook tevreden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan