BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Ridder bauknecht, je hebt PB

Tenminste, dat dacht ik, maar dat lukt dus niet :N

Ik heb eventueel interesse in de koffers. Kan je iets laten weten hoe ze er uitzien en wat de prijs is? Kan via PB of gewoon email.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik haal de nummers door elkaar. 36312331682 hoort bij de K-serie.

Als ik bij de boxer kijk, dan zit er verschil in de nummers als er kleurverschil is, of als er ABS 2 of ABS geïntegreerd op zit. Maar wat betekent het dan als er ABS op zit? Een extra gat voor de opnemer? Of intern ook nog verschillen?

Maar wat me dwars zit: als de wielen maatverschillen hebben dan moeten er nog meer verschillen zijn, o.a. in de eindaandrijving. En dus lijkt alles uitwisselbaar, maar dat is het dus niet

Ik weet dat het nu echt op zeuren begint te lijke maar het zal mijn autistische aard wel zijn dat ik zulke dingen dan ook uitgezocht wil hebben. Want ik heb me er al bij neergelegd dat ik het brede wiel niet kan gebruiken. Dus naar marktplaats. Maar verkopen als wat? R1100S wiel? K1200RS wiel? ABS1, 2, geintegreerd??

Ik denk dat ik een touw ga zoeken |(

Geen paniek, hij leeft nog, ("probleem") gevonden.
 
Eigenlijk is er geen probleem gelukkig. Alleen de schijf ligt 5mm dichter naar binnen. De rest is gelijk aan elke andere 5,5"velg.
Wellicht dat de ongelijk afgesleten voorband wat meespeelt met het stuurgedrag.
Voor de rest: gaaaaaaaaaaas :)
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk is er geen probleem gelukkig. Alleen de schijf ligt 5mm dichter naar binnen. De rest is gelijk aan elke andere 5,5"velg.
Wellicht dat de ongelijk afgesleten voorband wat meespeelt met het stuurgedrag.
Voor de rest: gaaaaaaaaaaas :)


Nou ja :$ .... 'ouwe lullen gaaaaas' dan :+
 
Nou ja :$ .... 'ouwe lullen gaaaaas' dan :+

Ach, 100pk/100Nn is nog best bruikbaar. Gister met vrouwlief een toertje gedaan. Merk wel dat ze alle kanten op schuift, behalve de goeie...

Wel maakte ze de opmerking 'Wát 'n lekker geluid komt er uit de uitlaat!'. Ach, das dan weer mooi
 
Ach, 100pk/100Nn is nog best bruikbaar. Gister met vrouwlief een toertje gedaan. Merk wel dat ze alle kanten op schuift, behalve de goeie...

Wel maakte ze de opmerking 'Wát 'n lekker geluid komt er uit de uitlaat!'. Ach, das dan weer mooi

Ik heb na de eerste rit samen een 'triboseat´ gekocht, soort anti-slip matje waardoor ze niet bij ieder rempunt in m'n nek zit :)
 
:Y Vind het zadel sowieso erg glad vergeleken bij m'n SV650.

Daarom heb ik er ook een Wunderlich Sport zadel op. Schuift niet, maar de duo zijn ze vergeten B|

Is overigens keihard, maar zit juist daardoor heel lekker. Kan er de hele dag op doorbrengen :t

Toch vind ik de S geen fijne passagiersfiets. Teveel hoogteverschil, en afstand tussen elkaar. Zo heb ik eens een vriend mee achterop gehad voor een dagje Sauerland. Achteraf voelde hij pas de prijs: dat werd een dagje ziektewet om te herstellen... :P
 
Het is gebeurt '( , Gaskabel bleef ergens achter hangen, motor sloeg op hol, motor viel, ik viel, allebei au :(

Aantal dingen kapot, grootste probleem is rechter cylinderkop. Kleppendeksel heeft grootste klap gehad, maar daarbij een aantal schroefgaten vernield. Dus andere kop en deksel ..... maar, ik krijg nu de bout van het nokkenastandwiel niet los.

En de inbus schoot er net bij de laatste poging uit dus de inbus is nu beschadigd :(

Iemand een idee hoe ik die k*tbout loskrijg. |(
 
Zelf een beetje OK er vanaf gekomen?

Ik zou beginnen met kruipolie en lang wachten, geregeld bijdruppelen. (zelfde wijze waarop uitlaatbochten van de koppen los kunnen worden gehaald)
 
Zelf redelijk OK thnx, blauwe plekken, schaafplekken, gekneusde ribben. Dus nu leef ik even op pijnstillers, maar ik genees wel weer. Mijn S-je niet, niet vanzelf '(

Ik ben net begonnen met kruipolie, dus het begin is er.

Dan nog iets:
Volgens youtube mag ik geen luchtsleutel gebruiken? Iemand ervaring?
 
Hremie, wat een pech man. Gelukkig ben je er nog 'goed' van af gekomen...
Wat betreft de oorzaak: hoe kan die gaskabel blijven hangen, ben je daar al achter?

Laat ff weten wat je nodig hebt aan onderdelen, misschien hebben forumleden nog wat liggen (zo heb ik bij Daniel 'n hele kappenset weggetrokken :) )
 
Gas bleef hangen.... your worst nightware....
Geen tijd gehad voor de koppeling of noodstopknop.
Het is gebeurt, sterkte en succes met de reparatie
 
Mooi klote Hremie, denk dat kruipolie weinig gaat doen gezien het daar niet vast geroest zit oid. Luchtsleutel niet gebruiken omdat de kettinggeleiders (plastic) dan waarschijnlijk breken door de klappen. Ik heb hetzelfde gehad destijds en naar een lasser gegaan die er een imbusbout in gelast heeft.. Toen kwam het zootje wel los.
 
thnx voor de reacties. De gaskabel is achter de navigatie steun blijven hangen, achter de vleugelmoer. Net verkeerde positie verkeerde moment.

De motor is met de rechter kleppendeksel tegen een stoeprand gevallen. Daar bij is de deksel gebroken en naar achter geslagen. Daarbij heeft 'ie een paar bouten uit de kop gerukt en daarbij die gaten afgebroken. Dus een aantal bouten van de kleppendeksel kunnen niet meer vastgezet worden.

Verder heeft de nokkenas installatie een klap gehad. Hoe erg weet ik nog niet, dan moet ik m er eerst af hebben. En dat lukt weer niet zonder het nokkenastandwiel eraf te halen.

Wat zoek ik nog: rechter knipperlicht achter en kap knipperlicht voor (ook rechts natuurlijk). En wat plamuur om de krassen in het kuipwerk te repareren.

Oh ja, van het frame zijn de twee onderste ophangpunten van het achterframe afgebroken. Die worden volgende week weer vastgelast
 
Het is gebeurt '( , Gaskabel bleef ergens achter hangen, motor sloeg op hol, motor viel, ik viel, allebei au :(

Aantal dingen kapot, grootste probleem is rechter cylinderkop. Kleppendeksel heeft grootste klap gehad, maar daarbij een aantal schroefgaten vernield. Dus andere kop en deksel ..... maar, ik krijg nu de bout van het nokkenastandwiel niet los.

En de inbus schoot er net bij de laatste poging uit dus de inbus is nu beschadigd :(

Iemand een idee hoe ik die k*tbout loskrijg. |(
Ja, ten eerste de krukas blokkeren met special tool.En dan een goeie, niet ronde, honderd jaar ouwe inbusdop gebruiken..... Wel knap van je, want de bout is een 10.9
En als die echt rond gemoerd is, een Torx dop erin slaan. Daarna, heb je echt een andere kop nodig. Heb ik denk ik nog wel liggen in de spare box.

Maar alles klinkt niet echt als een klusje voor jou :N
 
Laatst bewerkt:
Thnx BR, ik weet het , is niet echt een klus voor mij, maar het zal toch moeten gebeuren |( . Maar ik ben ook niet te beroerd om hulp te vragen als het moet :Y
 
Zo, 2 weken na bestelling bij bestemusa.com heb ik mijn carbon kapjes binnen! Op mijn verzoek hadden ze een value van $20 op het pakketje gezet dus nada niks meer betalen. :} Covers $135 en shipping $45. Mooi prijsje al met al en ze zien er goed uit. Nu nog stukje gaas regelen en zo'n metalen 'driehoekje'.

[afbeelding]


Ey Wobbert! Is het al gelukt om die driehoekjes te regelen. Is daar een adres voor. En heb je de covers er passend opgekregen? Ben wel benieuwd, want wil zelf ook een en ander bij die firma bestellen, m'n zusje zit komend jaar in de USA en kan die dan douanevrij meenemen voor me :)
 
Ey Wobbert! Is het al gelukt om die driehoekjes te regelen. Is daar een adres voor. En heb je de covers er passend opgekregen? Ben wel benieuwd, want wil zelf ook een en ander bij die firma bestellen, m'n zusje zit komend jaar in de USA en kan die dan douanevrij meenemen voor me :)

Hi Simon, ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet mee bezig ben geweest..... De kap links is nog goed dus een voorbeeld plaatje heb ik wel.
Voor de montage heb je wel iets extra's nodig, weet niet of dit er al bij jou op zit: RealOEM.com - Online BMW Onderdelen Catalogus

Het 'knipperlichthuis' was met de val aan gruzelementen gegaan dus nwe besteld en geinformeerd voor spuitwerk. Was best prijzig en was eigenlijk ook wel bang voor kleurverschil.
Ik heb nu een aantal delen, waaronder dus de knipperlichtbehuizing' laten dippen met als voorbeeld de nieuwe carbonkappen.
Is erg mooi geworden: Motordelen | H2Ofoliedip
Tevens witte tellerplaten besteld en de wijzertjes worden rood.

Maar al het plastic ligt er nog af dus nog geen totaal plaatje. Helaas....

Douanevrij had ik het ook ;) Je bespaart dus op de shippingkosten :Y

Hoes met voorbereiding 'rondje Spanje'?
Met de RT achter de auto weer 4 weken naar Portugal geweest. Noord Portugal en het Spanje stuk boven Portugal is ook fantastisch om te rijden hoor :]
 
Wobbert, ziet er vet uit, die dip! Mooi dat cockpitje ook, laten ze die bij Bestem niet meer hebben, dan wordt dit voor mij ook interessant. Mag ik vragen wat ze hier voor rekenen (mag ook via PM).

Reis naar Spanje: helaas nog over de winter heen tillen. Ik heb namelijk een hernia opgelopen. En dat is geen pretje met twee kleine kinderen. Veel staat nu in het leven stil. Ben hard aan het werken aan herstel, en dat gaat dan ook wel weer goed komen! Portugaltrip: klinkt goed, reisverslagje volgt nog neem ik aan O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan