SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerder vandaag een rondje Veluwe gedaan op mijn 'verkaalde' SV650S.
Onder het motto 'plaatjes kijken is leuk' bijgaand een paar actuele foto's van de motor op de rand van het Veluwemeer.
Inmiddels is die SV weer in metallic bordeaurood van bouwjaar 2001. Een kleur die je niet veel ziet. In mij ogen samen met de metallic blauwe een van de mooiste.

tov. De vorige foto's naast de originele kleur ook andere bar-end spiegels, en een remvloeistofreservoir dat niet met een elastiekje op zijn plaats wordt gehouden, en de Yoshimura die op mijn N zat toen ik 'm kocht. Een èchte Yoshi, geen Alimura deze keer. ;)

Eigenlijk zijn alleen de rubbers voor het bevestigen van de topkuip in de zijkant van de radiateur nog 'storende overblijfselen' van het S verleden. Eraf halen ga ik ze echter niet.
Alle topkuipzooi heb ik nog liggen, dus als ik wil kan ie zo weer terug naar S, als daar ooit behoefte aan gaat komen.

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Nog een paar andere Marktplaats pareltjes

Rood gewrapde, of zilver buddy cover€50 :
https://www.marktplaats.nl/a/motore...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=8

Middenbokje (iel) €50:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=7

Corbin zadel voor Gen1, verlaagd €50:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=18

RVS uitlaatbochten €75:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=34

En een bellypan bij Boonstra voor €75.

Ik moet me nogal inhouden haha.

Ziet er goed uit Roger! Mooi plekkie ook!
 
Ziet er goed uit Roger! Mooi plekkie ook!
Gewoon aan de overkant van het randmeer thv. Harderwijk.
Niets bijzonders toch? Zeker qua rijden totaal 0,0 uitdaging die polder. ;(
Afgelopen week mooiere plekkies bezocht. :Y

full

full


Zelfs aan de pomp was het lachen.
full

Eén keer de tank tot de kraan leeg gereden.
Volgegooid met 16,07 liter 95 octaan voor 18,00 Euro.
Wel bijzonder dat er 16,07 liter in een 15,5 liter tank past eigenlijk. ;)

Op de Autobahn consequent E10 getankt, en daar liep de SV prima op.
Daarbij ook tussen twee tankstops mijn hoogste verbruik ooit weten te scoren.
1 op 14,7 })
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ivo,

De advertentie voor 'Middenbokje (iel) €50:
https://www.marktplaats.n...previousPage=lr&pos=7' had ik al gezien en het ding voor 25 Euro opgehaald.

Toevallig hadden we het er op 11 juli nog over.
Ik schreef toen: "Heel handig, maar :r :r " of iets van die strekking en die mening deel ik nog steeds! :P
De schoonheidsprijs verdient zo'n bok absoluut niet, maar de praktische bruikbaarheid heeft het bij mij toch gewonnen van de esthetiek. ;) Aan de linker kant valt het nog wel mee, maar aan de rechterkant is het wel erg aanwezig.

Het opbokken gaat heel gemakkelijk, temeer omdat mijn SV aan de achterkant hoger staat door gebruikmaking van kortere dogbones in de link. De motor staat er best stevig op en het achterwiel staat om bovengenoemde reden maar net van de grond.

Doordat mijn achtertandwiel een grotere diameter heeft dan het origineel loopt de ketting maar net vrij van de linker bevestigingsplaat en heb ik ook het stuitje wat moeten aanpassen omdat de linkerpoot anders de ketting van het tandwiel af zou drukken. Met een beetje geknutsel is het gelukt.

Tevens het schoonste onderdeel van mijn motor ..... :$ :$ ;)

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Woohaa inderdaad.
Wat ziek die plaat om die afstand te overbruggen

Ik heb trouwens een tomtom One XL van mijn ouders mee mogen nemen. Daar kun je Tomtom rider op zetten schijnbaar. Dus nu heb ik een navigatiesysteem voor nop. Al leuke wegen mee gereden. Die Tomtom routes en calimoto routes komen wel mooi overeen merkte ik.

Nu de motor eindelijk lekker rijd ben ik al aan het kijken naar mijn volgende update/upgrade. Heb vanwege moto gymkhana interesse in valbeugels, dus die wil ik zelf gaan lassen. Maar ook een vering upgrade voor de voorkant zou ik graag willen.
En mijn motor laten spuiten denk ik ook over. Heb nu een zwart metallic kleur die redelijk mooi over de originele blauwe kleur is gespoten. Echter niet afgedekt met blanke lak. Dus mooi poetsen, licht polijsten en waxen was een verassing (tip haha).
 
Hallo allemaal, weet iemand hoe ik mijn benzinetank kan legen? Ik heb hem gedemonteerd en wil alle benzine er uit halen maar hij loopt niet automatisch leeg. Hoe gaat dit in zijn werk? Ik heb met een slangetje al redelijk veel er uit gekregen maar de laatste liter(s) lukt niet op deze manier. Gr
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, weet iemand hoe ik mijn benzinetank kan legen? Ik heb hem gedemonteerd en wil alle benzine er uit halen maar hij loopt niet automatisch leeg. Hoe gaat dit in zijn werk? Ik heb met een slangetje al redelijk veel er uit gekregen maar de laatste liter(s) lukt niet op deze manier. Gr

Hey! De beste manier is kraantje er af. Maar dit kan je een pakking kosten. Is er zo een als een carb, rubberen ring.
Of motor kantelen naar achter, dan rustig naar voren zodat de zwaartekracht het naar de kraan drukt. En weer zuigen aan de vacuüm kraan. Als je een remomtlicjten hebt trouwens, scheelt een hoop gezuig en kun je met 2 handen de tank bewegen.
 
Als je een remomtlicjten hebt trouwens, scheelt een hoop gezuig en kun je met 2 handen de tank bewegen.
Met een injectiespuit het vacuüm op de kraan zetten werkt ook.
 
Hoi allemaal, was even met vakantie (niet met motor helaas) maar ben er weer :)
De verenswap is uitstekend verlopen, stap voor stap de handleiding van Roger aangehouden en dat ging perfect! Het is inderdaad een goed merkbaar verschil, de motor is een stuk stabieler dan voorheen :} maar ik heb er nog veel te weinig mee gereden. Hopelijk krijg ik nog wat tijd volgende week!

Mooie foto's wederom, mooie kleur met dat rood! Als ik heb zo had zou ik hem afmaken door het frame matzwart te laten coaten 8-)

En thanks voor de links! Zit zeker mooi spul bij, maar ik moet nog even beoordelen of de Sv wel mijn vertrouwen terugwint met deze setup :) Anders moet ik toch een keer iets anders zoeken (hopelijk niet!)

Plaatje in actie:


 
Vraag,SV650S bouwjaar 2000 48000 km is dat veel bereden onder normale omstandigheden en wat zou voor vervanging [ blok ] in aanmerking gaan komen? Dank u!
 
Vraag,SV650S bouwjaar 2000 48000 km is dat veel bereden onder normale omstandigheden en wat zou voor vervanging [ blok ] in aanmerking gaan komen? Dank u!

Hey Wolves,
De sv650 heeft een grote beurt interval van
+-24000 km. Dit betekend klepspeling controleren en waar nodig bijstellen. Dit is bij de voorste cilinder wel een grote klus. En wanneer er daadwerkelijk iets aan gedaan moet worden, is het ook nog een beetje extra tijdrovend.
Vraag is, kan je dit zelf? Anders moet je vragen of de beurt al is geweest, zoniet weet je dat ie er aan zit te komen. Een blok van 48000 is goed ingereden, maar kan makkelijk nog even door. (100dkm zonder revisie kan gewoon!)
Kijk of er zwetende delen zijn bij het blok. Of er geen overmatige roest is aan de motor (duid op veel onbeschermd buiten staan). en pas op rare geluidjes van de motor!
 
Hoi Ivo, bedankt voor je info. Tja, kleppen doe ik niet zelf, en op de vraag zijn de kleppen gecontroleerd krijg je als antwoordt, qua onderhoud hoeft er niets gedaan te worden, maar onderhoudhistory zit er dan weer niet bij. Iemand op zijn blauwe ogen geloven doe ik niet meer zo snel. Dus dan toch laten controleren, ik heb de motor nog niet gezien. Dan nog één 2004 60000 km,
" 5000km terug ,kleppen gesteld,nieuwe bougies,luchtfilter en gasklephuizen gesynchroniseerd.
Kettingset (DID) en olie+filter 500km" Prijs 2000 euries [ deukje in de tank ] ;(
 
2 probleempjes met het blok van mijn zomer-SV.

Slechts 24 dkm gelopen, het blokje loopt prachtig en de carbs zijn keurig afgesteld, maar tijdens mij ritje van vandaag ben ik erachter gekomen dat er olie lekt. Ik heb afgelopen weekend het blok brandschoon gemaakt met diesel, want het was nogal smerig door vet en aangeplakt vuil aan de onderkant. Misschien had ik dit voor mijn gemoedsrust beter niet moeten doen .....

Aan de koppelingsdekselzijde lekte er al langere tijd wat olie uit langs de de aansluiting van dat deksel op het carter. Onschuldig en heel eenvoudig te verhelpen door dat motordeksel eraf te halen, goed vetvrij te maken en met nieuw vloeibare pakking weer vast te zetten.
Er lekte ook altijd wat olie van de linkerkant van het blok, en ik heb altijd gedacht dat het olie was die van rechts kwam en via het schuinstaande blok (de motorfiets op de zijstandaard) uiteindelijk aan de linkerkant eraf lekte. Maar sinds mijn ritje met een gepoetst blok weet ik beter. Het blok lekt óók aan de linker kant en zelfs links harder dan rechts.

Vreemd dat dit na 24.000 km al is. Dat zou naar mijn menig nog echt niet mogen bij deze km-stand, al is het natuurlijk wel zo dat rubber verouderd met de leeftijd waarbij stilstaan of gebruiken niet zoveel invloed heeft, maar dan nog.

Het is een mooie SV650S omgebouwd tot N, maar ik gebruik 'm veel te weinig en twijfel daardoor al wat langer of ik deze motor nog wil houden of beter weg kan doen. Verreweg de meest km's draai ik op mijn winter-SV (of all-season-SV eigenlijk).

Ondanks dat het vrij onschuldig is allemaal zal een motor met een lekkend blok niet erg goed te verkopen zal zijn, dus waarschijnlijk ga ik het blok oliedicht maken (keerring en carterdeksel) en dan maar eens een poging doen de motor te verkopen. Of evt. lekkend verkopen voor 100 Euro minder. Nu repareren en dan in de garage zetten tot het weer lekt heeft niet veel zin.
 
Laatst bewerkt:
@JVENS, mooi stevige paddock stand ;).
Fijn dat de nieuwe vering bevalt.

@ wolves, klepspeling controleren en als het nodig was gebleken stellen van de kleppen heeft mij bij de Suzuki dealer zo'n 120 Euro gekost, dus dat valt best mee. Als de motor verder een goede indruk zou ik het om reden van 'kleppen stellen' niet laten de fiets aan te schaffen.

De onderhoudshistorie van een motor aantoonbaar maakt 'm wel wat betrouwbaarder in te schatten op wat gaat komen. Niet iedereen heeft immers blauwe ogen ;) .
Een ton zou normaal gesproken met goed onderhoud en goede behandeling zeker mogelijk moeten zijn. Niet uit ervaring, maar 'van gehoord,' al is mijn winter-SV blok aardig op weg.
Die staat nu op een dikke 85 dkm en afgezien van een beetje lastig lopen na 3 maanden winter (het probleem is dat ie langdurig niet echt op temperatuur komt) en óók een olielekje aan de rechterkant van het blok ( ;) ) is er nog niets mis met dat motortje voor zover van buitenaf en op gevoel te beoordelen.

60.000 op de klok is al best veel. Niet extreem, maar stel dat je 10.000 km/jaar rijd staat ie over 4 jaar op die ton.
Alleen als je weinig rijdt is dat een interessante optie.

Verder noem je twee bouwjaren. Een paar jaar verschil in leeftijd, maar het maakt meer uit dan dat.
Tot 2002 is met carburateurs en vanaf 2003 is met injectie en een oliekoeler die er in principe voor zal zorgen dat het blok langer mee zal gaan.
 
Laatst bewerkt:
Dan nog één 2004 60000 km,
" 5000km terug ,kleppen gesteld,nieuwe bougies,luchtfilter en gasklephuizen gesynchroniseerd.
Kettingset (DID) en olie+filter 500km" Prijs 2000 euries [ deukje in de tank ] ;(
https://www.marktplaats.nl/a/motore...ca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=1
Jammer, die deuk in de tank. Wel heel opvallend, maar het is een duidelijk gebruikte motor en daar is ie in eerste instantie ook voor gebouwd.
Afgezien van die deuk de normale gebruikssporen voor een motor met deze km-stand.
Als je weinig rijdt en al die niet-standaard opsmuk mooi vind is het een optie. Zeker als de onderhoudshistorie echt aanwezig is. Voor hoe het er verder uitziet en wat is gedaan niet veel kosten op korte termijn te verwachten. Kijk even goed naar de remschijven. 60.000 km snelweg lijden ze aanzienlijk minder van dan 60.000 km passen rijden. ;)
full

En kijk uit , want rode accenten maken een motor extra snel. ;)
Die Yoshi die erop ligt klinkt echt erg lekker trouwens. :Y

Of de prijs voor een motor in deze staat en met dit aantal km's reeel is kan ik niet zo goed beoordelen. Bij motoren in deze leeftijdsklasse is de kilometerstand meer bepalend dan het bouwjaar. Hier kunnen de 2nd gen SV650 rijders je ongetwijfeld beter in adviseren dan ik.
 
Laatst bewerkt:
altijd stom om in het liefhebbers topic te zetten, maar wellicht weten jullie hier nog een liefhebber voor of leest er iemand mee.

ik ga mijn SV1000 (naked) verkopen, heb mijn zin gezet op een lichter speelfietsje. (duke 690)

vraagprijs is €2250 omdat het een omgebouwde "S" betreft en dealers niet zitten te wachten op zo'n niet originele power-naked. in de handel krijg ik er niks voor.

prijs is inclusief power-commander III, afgesteld op de testbank, de kofferset (2x zijkoffers van givi), handvat verwarming en jaarlijks onderhoud in de 4 jaar dat ik m heb gehad. (van 29.000 tot de huidige 56000). rij er nog woon-werk mee op dit moment dus de stand kan iets hoger worden maar niet veel. voorband is wel bijna op (kun je mooi een goeie band naar wens op leggen) en achterband kan nog ff. beide Dunlop Roadsmart II
full
 
... heb mijn zin gezet op een lichter speelfietsje. (duke 690) ...
ik mag het niet zeggen in een liefhebberstopic, maar die is gaaaaaf !! :Y
Ik miste een beetje het vermogen onderin tov de SV en een echte 'punch,' maar was zeker heeeel erg leuk rijden.
Zitpositie sprak me ook niet echt aan,trouwens.
Beetje die van een ehhh . . . SV650 ..... N ;)
 
Laatst bewerkt:
altijd stom om in het liefhebbers topic te zetten, maar wellicht weten jullie hier nog een liefhebber voor of leest er iemand mee.

ik ga mijn SV1000 (naked) verkopen, heb mijn zin gezet op een lichter speelfietsje. (duke 690)

vraagprijs is €2250 omdat het een omgebouwde "S" betreft en dealers niet zitten te wachten op zo'n niet originele power-naked. in de handel krijg ik er niks voor.

prijs is inclusief power-commander III, afgesteld op de testbank, de kofferset (2x zijkoffers van givi), handvat verwarming en jaarlijks onderhoud in de 4 jaar dat ik m heb gehad. (van 29.000 tot de huidige 56000). rij er nog woon-werk mee op dit moment dus de stand kan iets hoger worden maar niet veel. voorband is wel bijna op (kun je mooi een goeie band naar wens op leggen) en achterband kan nog ff. beide Dunlop Roadsmart II
[afbeelding]

Waar staat deze leuke fiets? Wat is het bouwjaar? En wanneer zijn de kleppen hèt laatst gedaan? Vering van Hyperpro? Wat precies, en hoelang geleden? Thanks !
 
altijd stom om in het liefhebbers topic te zetten, maar wellicht weten jullie hier nog een liefhebber voor of leest er iemand mee.

ik ga mijn SV1000 (naked) verkopen, heb mijn zin gezet op een lichter speelfietsje. (duke 690)

vraagprijs is €2250 omdat het een omgebouwde "S" betreft en dealers niet zitten te wachten op zo'n niet originele power-naked. in de handel krijg ik er niks voor.

prijs is inclusief power-commander III, afgesteld op de testbank, de kofferset (2x zijkoffers van givi), handvat verwarming en jaarlijks onderhoud in de 4 jaar dat ik m heb gehad. (van 29.000 tot de huidige 56000). rij er nog woon-werk mee op dit moment dus de stand kan iets hoger worden maar niet veel. voorband is wel bijna op (kun je mooi een goeie band naar wens op leggen) en achterband kan nog ff. beide Dunlop Roadsmart II
[afbeelding]

Pb gestuurd
 
Waar staat deze leuke fiets? Wat is het bouwjaar? En wanneer zijn de kleppen hèt laatst gedaan? Vering van Hyperpro? Wat precies, en hoelang geleden? Thanks !
staat in nijmegen. bouwjaar 2003, kleppen moet ik nakijken, niet bij de laatste beurt, maar volgens mij die daarvoor, rond de 45000. geloof alleen voorste kleppen want achter waren ze nog binnen tolerantie, of andersom :)
vering van hyperpro, exacte type weet ik niet want was al gemonteerd toen ik de motor kocht. zitten dus minimaal sinds 29.500 op de motor want met die stand heb ik m zelf gekocht

en beantwoord :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi even een vraagje:

Kan iemand me helpen aan de twee alu plaatjes van de 99-02 N versie om waar de koplamp aanvast zit?

Dat is het enige wat ik nog mis voor de ombouw naar N. :)
 
Hoi even een vraagje:

Kan iemand me helpen aan de twee alu plaatjes van de 99-02 N versie om waar de koplamp aanvast zit?

Dat is het enige wat ik nog mis voor de ombouw naar N. :)



Drie jaar geleden heb ik een paar originele gekocht via motorparts-online. In mijn zoektocht kwam ik ze tegen onder verschillende namen, o.a. 'lamporen' of 'koplampomlijsting'. Ze werden niet veel aangeboden. Na een paar weken regelmatig speuren op internet vond ik ze eindelijk. Je moet een beetje geluk hebben. Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan