Jorge Lorenzo deel 6, back in blue

Blijkbaar komt het niet door wat ik wil zeggen.
Lekker lache joh...

Jawel hoor :)

Het idee,tijdstip, was goed (gezien de situatie op de baan) :Y de uitvoering minder :')
Vind het ook raar: de 2e fiets moet klaar staan,hooguit met de bandenwarmers er nog op.
Die van Marquez stond ook klaar :]
 
Laatst bewerkt:
Ok. Dan zo maar, met weersomstandigheden zoals vandaag moet je ten aller tijden twee fietsen klaar hebben staan. Punt uit. Ducati fail. Niets meer een niets minder.

Story time!

Als de coureurs starten op regenbanden, is het gebruikelijk dat de tweede fiets in pit lane klaar staat met precies dezelfde banden. Mocht er namelijk op weg naar de grid iets raars gebeuren, dan kan de coureur nog van motor wisselen.

Pas wanneer de mannen goed en wel onderweg zijn (en da's dus een cruciale beslissing: wanneer ga je sleutelen!?), gaan de monteurs aan de slag met de tweede motor ombouwen naar andere banden. Dat dit niet per se in één lap lukt, is begrijpelijk.

Je kunt het het team aanrekenen dat ze die (gebruikelijke) strategie toepassen, je kunt het Lorenzo aanrekenen dat hij daar geen rekening mee heeft gehouden. Of je zegt: rare omstandigheden, dan kun je ook wel eens pech hebben. Of geluk, zoals Marquez, die openlijk zegt dat zijn vroege overstap geen goed doordachte strategie was, maar meer geluk dan wijsheid.
 
Story time!

Als de coureurs starten op regenbanden, is het gebruikelijk dat de tweede fiets in pit lane klaar staat met precies dezelfde banden. Mocht er namelijk op weg naar de grid iets raars gebeuren, dan kan de coureur nog van motor wisselen.

Pas wanneer de mannen goed en wel onderweg zijn (en da's dus een cruciale beslissing: wanneer ga je sleutelen!?), gaan de monteurs aan de slag met de tweede motor ombouwen naar andere banden. Dat dit niet per se in één lap lukt, is begrijpelijk.

Je kunt het het team aanrekenen dat ze die (gebruikelijke) strategie toepassen, je kunt het Lorenzo aanrekenen dat hij daar geen rekening mee heeft gehouden. Of je zegt: rare omstandigheden, dan kun je ook wel eens pech hebben. Of geluk, zoals Marquez, die openlijk zegt dat zijn vroege overstap geen goed doordachte strategie was, maar meer geluk dan wijsheid.

Dus als ik het goed begrijp,had ie een brainwave met zijn team,die zo helderziend waren alvast een hok op slicks te zetten?
 
En gaat ie zeggen die hij "geluk"had,puur om zijn tegenstanders zand in de ogen te strooien :P })
Kan ook tactiek zijn :) O-)

"Ach marques had gewoon geluk,we hoeven geen actie te ondernemen"
 
Laatst bewerkt:
Jij zegt dat zo ....maar daar kan je nog weleens gelijk in hebben ...echt zo'n Marquz actie en daarna lacht hij zich helemaal de pestpokke *O*

Liet zich wel heel makkellijk voorbij rijden,2 rondjes aankijken en al een fiets die klaar staat op slicks.
Toen met die andere race in de regen waar Rossi ook doorging op regen zagen ze hem ook niet naar binnen rijden en gebeurde het hetzelfde.
 
Liet zich bewust afzakken zodat die gasten vooraan niet zouden zien dattie de pits in reed en hoppa,1 rondje winst.
Dat dacht ik ook toen hij iets van negen seconden pakte terwijl Rossi nog weer een ronde doorging, en Zarco zelfs twee. O-)
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp,had ie een brainwave met zijn team,die zo helderziend waren alvast een hok op slicks te zetten?

Nee, dat kan van tevoren bepaald zijn. Dat het gebruikelijk is om pas om te bouwen na de start, wil niet zeggen dat het zo móet. Als er iets is waar hun team wel goed in is, dan is het afwijken van het reguliere om voordeel te behalen. En ziehier... :Y *O*
 
Nee, dat kan van tevoren bepaald zijn. Dat het gebruikelijk is om pas om te bouwen na de start, wil niet zeggen dat het zo móet. Als er iets is waar hun team wel goed in is, dan is het afwijken van het reguliere om voordeel te behalen. En ziehier... :Y *O*

Dus geen geluk,zoals geluk,zoals je eerder schreef? ;) ,maar strategie :)
 
Dus geen geluk,zoals geluk,zoals je eerder schreef? ;) ,maar strategie :)

Strategie om vooraf met zijn team af te spreken om zijn 2e motor op slicks klaar te zetten

Het geluk zit hem in de keuze die Marquez maakte om zo snel in de wedstrijd binnen te komen en zijn andere motor te pakken.
 
Dus geen geluk,zoals geluk,zoals je eerder schreef? ;) ,maar strategie :)

Wat Joep zegt.

Wat Marquez deed is volgens hem voor een groot deel geluk, maar als je verder kijkt dan je neus lang is: niks is 100% geluk natuurlijk, en niks is 100% pech.
 
Wel aardig: volgens Lorenzo heeft de fout van het team hem de eerste overwinning op de Duc gekost...
 
De volgende stap van de notificatie op het dashboard is terug sms'en na de opwarmronde.
Put it on slicks! _O-
 
Laatst bewerkt:
De volgende stap van de notificatie op het dashboard is terug sms'en na de opwarmronde.
Put it on slicks! _O-

Geen lange zinnen,kort houden.
Denk dit op groot scherm in de pits.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik hou daar wel van ...het hart op je tong....zou een goeie rotterdammert kunnen zijn ....men vind dat ik ook vaak teveel wat zegt maar dan weet je wel gelijk waar je aan toe bent.

Het hart op je tong is één ding, coulda woulda shoulda quite another.
 
Wel aardig: volgens Lorenzo heeft de fout van het team hem de eerste overwinning op de Duc gekost...

Aardig gechargeerd gesteld he...Hij geeft aan dat hij het gevoel had om mee te kunnen voor de overwinning. En gezien z'n rijden in de trainingen kan ik niet eens zeggen dat het grootspraak was (en ik ben bepaald geen Lorenzo fan). Hij zat er in elk geval een stuk lekkerder op dan voor de zomerbreak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan