Is mijn volgende motor elektrisch?

Ik kan dat beweren net zoals jij kan beweren wat jij denkt.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen elektrisch rijden, ik heb iets tegen (mensen zoals) jou. Evangelisten die de zogenaamde waarheid hebben, en iedereen die anders denkt voor sukkel uitmaken.
Ik begrijp dat je je aangesproken voelt, maar ik heb alleen iets geschreven over de waarde van de argumenten. Als dit jou als sukkel kwalificeerd is dat geheel je eigen interpretatie. Nu maak je me wel uit voor evangelist, dat is wel kwalijk. Mijn volgende motor zal hoogstwaarschijnlijk elektrisch worden maar dat is niet heilig, ik blijf zolang er nog brandstof is mijn tweetakt er naast rijden.
De brandstofmotor is over zijn top, wen er maar aan.
 
...
De actieadius is te klein
...
En die actieradius. "Men" roept dat altijd, maar niemand zegt dat hij wekelijks een rit van meer dan 200km maakt. Ze dromen allemaal van Parijs maar 90% komt niet verder als de lokale Motoport.

Showstopper voor mij, schakelen kan ik missen als kiespijn, rij nu al een dct.

Maar dagelijks 160 km snelweg en het is mij duidelijk verzekerd, dat gaan de huidige generatie motoren niet halen, zeker niet met 130 km/h.
Snelweg rijden is gewoon accu leegtrekken.

Maar ik ben er zeker van dat dat er aan komt en dan ga ik ook om :)
 
Er zijn altijd uitzonderingen. Maar dagelijks 160 KM? Dan zou ik toch verhuizen of een andere baan zoeken. Of 160 retour? 80KM naar mijn werk vind ik nog veel maar met opladen bij de baas kom je dus heen en weer. Maar dan is een Zero ook een beetje een stadsbrommer om 80KM snelweg mee te doen.
 
Ik begrijp dat je je aangesproken voelt, maar ik heb alleen iets geschreven over de waarde van de argumenten. Als dit jou als sukkel kwalificeerd is dat geheel je eigen interpretatie. Nu maak je me wel uit voor evangelist, dat is wel kwalijk. Mijn volgende motor zal hoogstwaarschijnlijk elektrisch worden maar dat is niet heilig, ik blijf zolang er nog brandstof is mijn tweetakt er naast rijden.
De brandstofmotor is over zijn top, wen er maar aan.

Is misschien wel het meest vervuilend en minst rendabele verbrandingsmotor van allemaal :')

Dus ik denk niet dat je het voor het milieu doet :)
Verder denk ik dat een electrische motorfiets nog niks tot zeer weinig bijdraagt aan het huidige vervoersmiddelen park.
Als ik morgen voor weinig een electrische auto kon kopen graag,het liefst zelf rijdend en met een bed erin,(kan ik langer uitslapen :+ )
Maar motoren zijn er zo weinig en weinig vervuilend dat zet geen zoden aan de dijk.
misschien nu nog goedkoper in gebruik (om de te hoge aanschaf te compenseren) maar dat gat gaat onze roverheid ook wel dichttimmeren B|
 
Laatst bewerkt:
Als ik dat allemaal zo lees moet je wel heel erg gek zijn om elektrisch te gaan rijden... Het moet zo ongeveer de ultieme straf zijn voor de echte motorliefhebber.

Er zitten zoveel nadelen aan; je kunt niet schakelen, niet koppelen, het stinkt niet, hij maakt geen lawaai wat natuurlijk levensgevaarlijk is.
En dan heeft het ook nog geen nut voor de omgeving, nou nou...


Nee, eentje maakt het verschil niet, twee ook niet. En als we allemaal zo blijven praten zal er ook nooit iets veranderen.


En natuurlijk is alle plezier in het motorrijden op slag verdwenen als er geen heen-en-weer gaande delen in de motor zitten... Toch ?


Zou het misschien kunnen dat je ook elektrisch kunt gaan rijden omdat het juist zo fijn rijdt, beter dan een zuigermotor, dan welke zuigermotor ook...
Dat je altijd volop koppel beschikbaar hebt, dat ie zo lekker van nul toeren af aan trekt zonder onderbreking. Dat ie er bij elke snelheid zo hard aan sjort als je dat wilt maar dat ie ook heel beschaafd rijdt als de omgeving daar om vraagt.
Dat ie niemand ergert, zelfs niet degenen die de grootste hekel hebben aan motorlawaai.
 
Er zijn altijd uitzonderingen. Maar dagelijks 160 KM? Dan zou ik toch verhuizen of een andere baan zoeken. Of 160 retour? 80KM naar mijn werk vind ik nog veel maar met opladen bij de baas kom je dus heen en weer. Maar dan is een Zero ook een beetje een stadsbrommer om 80KM snelweg mee te doen.

Retour 160 km inderdaad alleen geen oplaad mogelijkheden bij de baas.
Komt misschien nog (we zitten nu op een tijdelijke locatie)
En ik ben bewust verder weg verhuisd, kids ouder en ik woon nu heerlijk op de veluwe tussen de bomen. Dat is ook veel waard, heerlijk rustig (op een open pijp bruller af en toe na B| :P :+ )

De modelkeuze is inderdaad ook wat karig, ik hoop nog steeds dat de 'hoofdmerken' zoals Honda, Yamaha enz er ook eens instappen met een 'normaal' model. BMW GSe?

Sowieso interessant omdat ik zakelijk rij, maar ik ga er vanuit dat het niet al te lang meer duurt voordat er hier eentje staat, het gaat steeds sneller nu de ontwikkeling.
 
Laatst bewerkt:
Het geluid is wel een interessant punt, niet omdat ik het zo graag hoor, maar omdat je nu merkt dat het geluid van een brandstofmotor een teken is voor fietsers en voetgangers dat er iets aankomt. Een elektische auto of motor maakt nauwelijks geluid en dat is potentieel gevaarlijk. Hier in de binnenstad zie je dat al met pizzakoeriers op elektrische scooters die rijden als dollen en je hoort ze pas op het allerlaatste moment door wat bandengeruis.
Ik kan je na meer dan een jaar rijden vertellen dat ik op dat gebied geen enkel verschil heb gemerkt. Noch in de stad, noch in de file.
 
De modelkeuze is inderdaad ook wat karig, ik hoop nog steeds dat de 'hoofdmerken' zoals Honda, Yamaha enz er ook eens instappen met een 'normaal' model. BMW GSe?
Daar hoop ik ook een beetje op. een motor met een beetje postuur en zithouding. Het enige dat BMW tot nu toe heeft gedaan is die belachelijk dure scooter met veel te kleine actieradius.
Ik denk dat de Chinezen sneller in de markt springen. Ik ben bang dat het mijn status en reputatie geen goed doet als ik op een Zuigwind of Langtong ga rijden.
 
Is dat niet de bedoeling van een forum? Meningen uitwisselen, discussiëren e.d.?


Pzies,alleen er lopen er hier een paar die alleen in t electrische gebeuren geloven,en als je van het andere kamp bent,ben je fossiele ouwe lul,nou dan maar lekker een ouwe lul met m n benzine slurpende,schakelende lawaai maker,ik zal iig van m n leven niet op een electrische motor stappen,puur omdat t voor mij geen motor beleving is,lees voor mij! dat is ook een mening :t
 
Daar hoop ik ook een beetje op. een motor met een beetje postuur en zithouding. Het enige dat BMW tot nu toe heeft gedaan is die belachelijk dure scooter met veel te kleine actieradius.
Ik denk dat de Chinezen sneller in de markt springen. Ik ben bang dat het mijn status en reputatie geen goed doet als ik op een Zuigwind of Langtong ga rijden.
BMW lijkt de boel wel te willen saboteren met dat rare ding. Net zoals met hun auto, die i3. Hadden ze gewoon 1 serie elektrisch gemaakt, dan hadden ze instant hit gehad :?
 
Pzies,alleen er lopen er hier een paar die alleen in t electrische gebeuren geloven,en als je van het andere kamp bent,ben je fossiele ouwe lul,nou dan maar lekker een ouwe lul met m n benzine slurpende,schakelende lawaai maker,ik zal iig van m n leven niet op een electrische motor stappen,puur omdat t voor mij geen motor beleving is,lees voor mij! dat is ook een mening :t
Sure thing! Ik zou er wel eens opstappen als ik jou was, maar goed, persoonlijk wil ik op alles wat ongeveer twee wielen heeft stappen, gewoon om eens te proberen.

Stel trouwens dat ik om welke reden dan ook mijn Zero nu zou kwijtraken, zou ik waarschijnlijk ook weer effe op benzine gaan rijden, simpelweg omdat die 2e hands een stuk voordeliger zijn :X
 
Pzies,alleen er lopen er hier een paar die alleen in t electrische gebeuren geloven,en als je van het andere kamp bent,ben je fossiele ouwe lul,nou dan maar lekker een ouwe lul met m n benzine slurpende,schakelende lawaai maker,ik zal iig van m n leven niet op een electrische motor stappen,puur omdat t voor mij geen motor beleving is,lees voor mij! dat is ook een mening :t
Precies, en met de stoommachine gaat het ook niets worden. Er gaat niets boven een schuddend, hobbelend en ruftend paard!
Bovendien, gras groeit overal en slootjes ook. Wat denk je van die enorme problemen die ontstaan als iedereen kolen gaat stoken? Aldus een ingezonden brief van de heer F. Ossiel in het Zwols Alghemeen Daghblad in 1830.
 
Gisteren een motorrit gemaakt van dik 450km. ( gebeurt regelmatig zulke gevallen )
Was geen mogelijkheid geweest tot laden van een elektrische motorfiets bij een Cafe of restaurant tussentijds.
Mijn R1200RT gaf geen klap verkeerd en bied dan ook nog eens de meest luxe vorm van rijplezier.
Buiten het feit om dat de hedendaagse elektrische motoren helaas een magere actieradius hebben qua kilometer bereik, bestaat er naar mijn mening ook geen enkele elektrische motorfiets met de luxe van mijn huidige R1200RT.
Wat mij betreft is een elektrische motorfiets leuk voor erbij en voor de korte ritjes.
Helaas benne die krengen nog veels te duur en dan heb ik het ook nog eens over de 2e handse modellen.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
....Pzies,alleen er lopen er hier een paar die alleen in t electrische gebeuren geloven,en als je van het andere kamp bent,ben je fossiele ouwe lul,nou dan maar lekker een ouwe lul met m n benzine slurpende,schakelende lawaai maker,ik zal iig van m n leven niet op een electrische motor stappen,puur omdat t voor mij geen motor beleving is,lees voor mij! dat is ook een mening :t ....

Tja, vervelend is dat hè, als iemand anders een andere mening heeft... Zou verboden moeten worden.

Gisteren een motorrit gemaakt van dik 450km. ( gebeurt regelmatig zulke gevallen )
Was geen mogelijkheid geweest tot laden van een elektrische motorfiets bij een Cafe of restaurant tussentijds.
Mijn R1200RT gaf geen klap verkeerd en bied dan ook nog eens de meest luxe vorm van rijplezier.
Buiten het feit om dat de hedendaagse elektrische motoren helaas een magere actieradius hebben qua kilometer bereik, bestaat er naar mijn mening ook geen enkele elektrische motorfiets met de luxe van mijn huidige R1200RT.
Wat mij betreft is een elektrische motorfiets leuk voor erbij en voor de korte ritjes.
Helaas benne die krengen nog veels te duur en dan heb ik het ook nog eens over de 2e handse modellen.
Vr Gr
En je punt is ?

Destijds reed ik met mijn BMW in één dag terug vanuit Oostenrijk, zo'n 900 km. Dat gaat voorlopig ook niet elektrisch en er is precies niemand die iets anders beweert.
 
WW verkeer,goed voor de conditie :P

full
 
Met trapondersteuning zo te zien? Voorheen woonde ik 62 km van mijn werk, sinds een maand nog maar 2 km. Nu dus niet meer nodig, voorheen te ver anders zou ik ook zoiets overwegen. :Y
 
Met trapondersteuning zo te zien? Voorheen woonde ik 62 km van mijn werk, sinds een maand nog maar 2 km. Nu dus niet meer nodig, voorheen te ver anders zou ik ook zoiets overwegen. :Y

20 kilometer enkele reis :)

Heb het vooral as de wind eens tegenzit.

goed voor de conditie :]
 
Ik begrijp dat je je aangesproken voelt, maar ik heb alleen iets geschreven over de waarde van de argumenten. Als dit jou als sukkel kwalificeerd is dat geheel je eigen interpretatie. Nu maak je me wel uit voor evangelist, dat is wel kwalijk. Mijn volgende motor zal hoogstwaarschijnlijk elektrisch worden maar dat is niet heilig, ik blijf zolang er nog brandstof is mijn tweetakt er naast rijden.
De brandstofmotor is over zijn top, wen er maar aan.

je zei dus dat als iemand lawaai een belangrijk onderdeel vindt van zijn beleving van motor rijden dat diegene dus niet weet wat hij belangrijk vindt.

lees maar eens terug.

er is een verschil tussen wat objectief belangrijk is en wat iemand belangrijk vind.

zo kan je stellen dat motorrijden an sich niet belangrijk is omdat er auto's zijn, veel veiliger voor de berijders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan