Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Thnx, ben idd gewoon mn z750 gewendt die heel anders loopt, vandaag maar op sport style gereden, wat idd als een gek gaat 😁 dat van die dip bij de 5 a 6000 klopt zeker! Trilt hij bij jullie ook zo in het stuur alsje bijv 100 in zn 6 rijdt?
Of is dit ook weer; je moet sportiever rijden.
Hoeveel km rijden jullie gem op een tank? Ik zat op de 200km waarbij het lampje al gaat knipperen.

200km (is dus eigenlijk zo'n 180, gezien de tellerafwijking) is bij mij ook een beetje wanneer het lampje aan gaat.. soms meer, soms minder.
Trillen kan liggen aan de stuurgewichtjes, als deze niet origineel zijn, maar bijv vervangen voor aluminium poser gewichtjes, dan wil het wel eens vibreren.
 
Nee zitten de originele nog op, maar mn GPZ had dit ook bij bepaaldt toerental.
Hij loopt wel mooi recht uit zichzelf, dus daar zal het hem niet in zitten.
 
Thnx, ben idd gewoon mn z750 gewendt die heel anders loopt, vandaag maar op sport style gereden, wat idd als een gek gaat 😁 dat van die dip bij de 5 a 6000 klopt zeker! Trilt hij bij jullie ook zo in het stuur alsje bijv 100 in zn 6 rijdt?
Of is dit ook weer; je moet sportiever rijden.
Hoeveel km rijden jullie gem op een tank? Ik zat op de 200km waarbij het lampje al gaat knipperen.

tussen de 170 en de 190 met heel veel moeite 200. :')

Met de 10 zo ongeveer 156. :X
 
tussen de 170 en de 190 met heel veel moeite 200. :')

Met de 10 zo ongeveer 156. :X


Hahaha Kippie! Maar jij rijdt ook van die rulletjes aan de zijkant van je band wanneer je op straat rijdt :o })

Aan DraZ666:
Ik heb met meerdere zx6rtjes die trilling gemerkt. Inderdaad rond een constant snelheid op redelijk lage toeren (zoals 100km/u op 5000/6000 rpm). Kheb op mn eigen zx6r al veel geprobeerd om die trilling te verminderen, maar het is altijd gebleven.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn die oude ZX6R's zo slecht nog niet. Ik heb er nog best wat gezien vorig weekend bij Assen. Vooral de modellen tussen 98-03 dus de oudere zx6r en de modernere 636.

De mijne hield het ook nog goed vol, had verwacht met een reis van +- 200 km met wat kleine pijntjes af te stappen, maar kwam er helemaal fris af. Blijft toch een fijne motor.

2i2c5ly.jpg


Gelijk een mooie plaatje voor in de OP. :)
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn ook erg betaalbaar. Voor 3000/3500 heb je een fiets die er qua uiterlijk behoorlijk 'recent' uit ziet..
 
Ik vind het model vanaf 2003 nog steeds niet echt oud eruit zien inderdaad.
Terwijl die toch al wel 14 jaar oud is. :o
 
voor de gene die wil, ik heb een nog nette smoked bubble ruitje waar ik niks meer mee doe voor zx6r 2003/2004. Gratis af te halen in Kampen, wordt niet verzonden. Bij belangstelling een PB/PM doen
 
:W

Heb m'n motor weer terug na een grooooote beurt. Kleppen etc. Heb ook de NAKS laten vervangen voor een OEM exemplaar na zo'n 25000km met een handmatige te hebben gereden.

Ik kan iedereen eigenlijk meteen adviseren om GEEN handmatige naks te monteren (zoals vaak word geadviseerd), maar gewoon een OEM terug te plaatsen als er een issue mee is. Mijn motor staat nu op zo'n 48.000km en de Nokkenasketting en geleiders zijn al enorm versleten door een té strakke stand van de NAKS. Handmatig stellen op 'gevoel' en 'gehoor' is (blijkbaar) niet nauwkeurig genoeg... Leuk voor de racers waarbij het blok toch met regelmaat open ligt. Prognose is dat de volgende beurt de hele boel weer open moet voor een nieuwe ketting en toebehoren.

Maar het beestje rijdt wel weer als nieuwe *D wist niet dat gestelde kleppen en het synchroniseren zoveel verschil konden maken in gasreactie.


Ik kwam er laatst ook achter dat de NAKS te strak gestaan had. Nokkenas ketting wilde zo goed als niet meer buigen... geen wonder dat ie een beetje rauw klonk... :')
Kom je uiteraard achter op het meest handige moment... de avond voor de racedag... Dus zijn ze de hele nacht bezig geweest om het blok te splitsen, kettinkje wisselen, in elkaar bouwen en onder de motor hangen... waren ze de andere ochtend pas weer mee klaar... dus idd, beter een OEM dan een handmatige :X _O-


Ik heb sinds kort een zx6r uit 2003, nu bespaar ik enige eigenaardigheden.
Wanneer ik in het echt 120 rijd, rijd ik op mn teller 145...hoe is dit te verklaren? Begreep dat mn tandwielen ooit vervangen zijn voor een andere maat.
Het andere is wanneer ik rond 2000rpm draai stottterdt het blok erg, daarna pakt hij wel (matig) op. Wanneer ik rond de 5000rpm draai een t gas opentrek, duurt het een hele tijd voor er echt gang in komt.
Zodra ik bij mn z750 hett gas open, waar dan ook, schiet hij als een gek weg, terwijl hij volgens de specs minder koppel heeftt dan de zx6r....


Welke tandwielen zitten er nu onder? (staat er als het goed is op) En wat zit er origineel onder?

Als je het helemaal zeker wil weten qua oppakken, koppel, vermogen, ding een keertje op een testbank zetten.. dan heb je duidelijkheid ;-)


200km (is dus eigenlijk zo'n 180, gezien de tellerafwijking) is bij mij ook een beetje wanneer het lampje aan gaat.. soms meer, soms minder.
Trillen kan liggen aan de stuurgewichtjes, als deze niet origineel zijn, maar bijv vervangen voor aluminium poser gewichtjes, dan wil het wel eens vibreren.


:^ Check... 180-200 km is het wel op straat...

ga denk mn ori gewichtjes weer terug zetten... :') af en toe geen gevoel meer in mn handjes na een ritje... Maar ja, wie mooi wil zijn... O-) :+
 
Laatst bewerkt:
Ha Oma :W .

Maandag een circuitdag gehad op het prachtige Spa-Francorchamps. Genieten, wat een mooie baan is dat. Helaas heb ik na twee sessies weer kunnen inpakken, ik hoorde namelijk een rammel in het blok wanneer ik een dot gas gaf en het gas vervolgens los liet. Het klonk alsof er een lager of iets niet helemaal goed meer is. Ik weet dat de motor best op zijn donder kan krijgen van een circuitdag, maar aangezien ik hem altijd keurig rustig warm rijd, ben ik eigenlijk een beetje verbaasd. Is dit een bekend probleem bij ZX6R's uit 2009? (staat net 36*** km op de teller). Ik wil eventueel wel een filmpje maken ter verduidelijking..

Groeten,
Ruben
 
Ha Oma :W .

Maandag een circuitdag gehad op het prachtige Spa-Francorchamps. Genieten, wat een mooie baan is dat. Helaas heb ik na twee sessies weer kunnen inpakken, ik hoorde namelijk een rammel in het blok wanneer ik een dot gas gaf en het gas vervolgens los liet. Het klonk alsof er een lager of iets niet helemaal goed meer is. Ik weet dat de motor best op zijn donder kan krijgen van een circuitdag, maar aangezien ik hem altijd keurig rustig warm rijd, ben ik eigenlijk een beetje verbaasd. Is dit een bekend probleem bij ZX6R's uit 2009? (staat net 36*** km op de teller). Ik wil eventueel wel een filmpje maken ter verduidelijking..

Groeten,
Ruben

Komt mij niet heel bekend voor.
Zeker niet bij het 2009 model.
 
misschien de nokkenaskettingspanner die het begeven heeft.

Ha Oma :W .

Maandag een circuitdag gehad op het prachtige Spa-Francorchamps. Genieten, wat een mooie baan is dat. Helaas heb ik na twee sessies weer kunnen inpakken, ik hoorde namelijk een rammel in het blok wanneer ik een dot gas gaf en het gas vervolgens los liet. Het klonk alsof er een lager of iets niet helemaal goed meer is. Ik weet dat de motor best op zijn donder kan krijgen van een circuitdag, maar aangezien ik hem altijd keurig rustig warm rijd, ben ik eigenlijk een beetje verbaasd. Is dit een bekend probleem bij ZX6R's uit 2009? (staat net 36*** km op de teller). Ik wil eventueel wel een filmpje maken ter verduidelijking..

Groeten,
Ruben
 
misschien de nokkenaskettingspanner die het begeven heeft.

Was ook het eerste waar ik aan dacht (nadat ik eens in een Honda topic zat te lezen :+ ). Ben langs geweest bij een dealer hier in de buurt, die heeft geluisterd naar het geluid en vermoed dat het iets te maken heeft met de koppeling. Dit is puur gebaseerd op het geluid. Laat het voorlopig even voor wat het is, dan maar even een tijdje niet op de motor rijden..
 
Tijdens het stevig remmen (voorrem) schudt de motor hevig alsof de remschijven krom zijn.

De remschijven heb ik vervangen: nog steeds schudden.
Daarna wiellagers vervangen: nog steeds schudden.
Wielbussen vervangen: je raad het al..

De voorvering is in orde en ik zit nog lang niet op het einde van de vering.
Wat zou het nog meer kunnen zijn? Velg krom misschien? Heeft iemand ervaring met het laten richten?

Ik weet bijvoorbeeld een bedrijf in Waddinxveen die zoiets zegt te kunnen..
 
Tijdens het stevig remmen (voorrem) schudt de motor hevig alsof de remschijven krom zijn.

De remschijven heb ik vervangen: nog steeds schudden.
Daarna wiellagers vervangen: nog steeds schudden.
Wielbussen vervangen: je raad het al..

De voorvering is in orde en ik zit nog lang niet op het einde van de vering.
Wat zou het nog meer kunnen zijn? Velg krom misschien? Heeft iemand ervaring met het laten richten?

Ik weet bijvoorbeeld een bedrijf in Waddinxveen die zoiets zegt te kunnen..
Zijn je banden erg gecupt?
Vering goed afgesteld?
 
Onbelans in wiel (wiel lood los?) Versleten band misschien?

Mijn fazer had een continental road attack band voor van 7 jaar oud, niet echt versleten, maar wel veel schudden/trillen als ik me gas los liet (oud rubber, wat stug geworden denk ik). Na het vervangen van de band voor een michelin pilot road 3 en het wiel opnieuw balanceren ben ik het volledig kwijt.
 
Hallo zo ik ben nu ook een Kawa rijder.
2005 zx6r.
vraagje , Het bezine lampje ging bij ongeveer 200km branden dus gelijk getaned ging er ongeveer 12 liter in . klopt het dan dat er een 5L reserve in zit dus toch nog bijna 100km kan rijden ??
En wat tanken jullie als ik vragen mag ik heb nu shell v POwer getanked .

Dank.
Roy
 
Hallo zo ik ben nu ook een Kawa rijder.
2005 zx6r.
vraagje , Het bezine lampje ging bij ongeveer 200km branden dus gelijk getaned ging er ongeveer 12 liter in . klopt het dan dat er een 5L reserve in zit dus toch nog bijna 100km kan rijden ??
En wat tanken jullie als ik vragen mag ik heb nu shell v POwer getanked .

Dank.
Roy

Volgens mij is het een 16L tank.. Ik heb hem nog nooit helemaal leeg gereden (gelukkig :+ ) maar ik heb wel eens een km of 40 op reserve gereden :X Dat voelde toch niet echt fijn. Dat je nog 100km er uit haalt lijkt me sterk, máár theoretisch is het mogelijk (1:18 rijden).

Ik tank 98 of v-power als het beschikbaar is. Maar ik sta ook wel eens bij de Tango (euro95).
 
Hallo zo ik ben nu ook een Kawa rijder.
2005 zx6r.
vraagje , Het bezine lampje ging bij ongeveer 200km branden dus gelijk getaned ging er ongeveer 12 liter in . klopt het dan dat er een 5L reserve in zit dus toch nog bijna 100km kan rijden ??
En wat tanken jullie als ik vragen mag ik heb nu shell v POwer getanked .

Dank.
Roy

Tank is 17l, 200km is best netjes. Bij mij brand hij vaak al bij 180km en dan zit ik op 14 liter.
Gewoon 95 tanken rest is nergens voor nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan