Bmw S1000r de koning van de nakeds

wat een rare dealer heb jij, proefritje is gewoon gratis :+

tsja m'n hart zegt S1000R maar m'n gestel zegt S1000XR :')
Ik heb altijd met veel plezier op supersports en nakeds gereden, maar de XR is absoluut beter. Ik blijf een supersport het mooist vinden, maar eenmaal het comfort van de XR gewend zou ik niet meer terug willen. Misschien nog eens een keer een brute naked er bij...
 
Laatst bewerkt:
Is het wijsheid om nu een nieuwe S1000R te bestellen? Ik heb van de dealer hier begrepen dat er niets verandert met de 2018 modellen en dat de 2018 modellen ook al in september geleverd worden. Als ik volgende week zou bestellen, dan zou ik dus net wel of net niet een 2018 model krijgen (dat kan me weinig schelen :) ).
 
Is het wijsheid om nu een nieuwe S1000R te bestellen? Ik heb van de dealer hier begrepen dat er niets verandert met de 2018 modellen en dat de 2018 modellen ook al in september geleverd worden. Als ik volgende week zou bestellen, dan zou ik dus net wel of net niet een 2018 model krijgen (dat kan me weinig schelen :) ).

Ik ben voor een 2017 demo gegaan.
Meer dan prima deal kunnen sluiten bij MR motoren. Scheelt gewoon een serieuze zak met euro's en je rijd een praktisch nieuwe motor met twee jaar fabrieksgarantie.
Misschien ook het overwegen waard ipv gloednieuw kopen/bestellen?
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie Roderik_ - ik heb een prijs van CHF 15,800 gekregen voor een nieuwe S1000R met de twee pakketten. Dat komt neer op ongeveer EUR 13,800, denk niet dat ik een betere prijs ga vinden :P

Ik zit er nog steeds over na te denken, als ik mijn MT-07 voor een mooi prijsje kan verkopen, dan komt deze er zeker!
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik kan niet raden dat jij in zwitserland je motor gaat kopen.
Dat scheelt in ieder geval die beroerde BPM/BTW al :D
 
Ik heb een S1000R gekocht met 20.200 km en 20.000 beurt gehad. *O*
De Garmin Zumo er maar gelijk bijgenomen, anders moest ik het oplaadstation thuis nog demonteren en terugsturen. :+

Eerst de motor gekocht zonder te starten of proefrit.
Zelfs niet eens op het zadel gezeten.
En ik had er nog nooit eentje in het wild van dichtbij gezien. :+

Na betaling overgeschreven en eerst uit eten geweest, even uurtje de omgeving verkend.
Daarna weer terug naar de verkoper om mee te nemen.


.. 1.5 uur naar huis gereden - laat vertrokken dus net thuis.
Rijdt lekker, de eerste "stapvoet" meters na aankoop voelde het al helemaal thuis.

Smile on the face. :Y

full
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd!!! Vele veilige kilometers gewenst :]

Welk model heb je gekocht?
Eeeeh :? S1000R Touring? :$

Geen idee, maar is full options.
Gefeliciteerd!!! Hoop dat je er net zoveel plezier mee beleeft als dat ik doe 😁
Tnx, misschien eens een kleiner tandwiel achter en een ander stuur.
Maar eerst maar eens lekker rijden. *O*

23 augustus naar Zandvoort, ben benieuwd of ik nog in de buurt van mijn tijd op de RSV4 kom.
Mooi ding :Y

Gefeliciteerd WB
Je proefrit al geregeld? ;)
Ik had je mooie retro ook nog overwogen, maar zie mij er nog niet mee de baan op. _O-
 
Deksel was doorgeschuurd, zat piepklein gaatje in. Maar de olie spoot eruit :P voor de rest schakelpook,koppelingshendel,stuurgewicht, knipperlicht ,zijkap en een koelwaterslangetje. En nu ging ik met 30 onderuit, moet je nagaan als je met hogere snelheden gaat. Dan schuurt je blok zo weg 🙈
Op basis van deze informatie blijkt de aanschaf van blokbescherming dus wel nuttig.
Als hij gescheurd zou zijn geweest maakte het niet veel uit...

Blijft natuurlijk eeuwig zonde...
Zonde inderdaad. -O-

Ik heb de blokbescherming vrijdag al besteld, zaterdag pas de motor gekocht. :+
(En had de pantsering net een week en een dag op mijn zaterdag verkochte RSV4 zitten :') )
:Y

U daar ook? *O*
Wel eens een witte in de verte gezien, maar ik had verder de S1000R nog nooit van dichtbij gezien.

Apart rijden vanochtend, voel me nog niet heel sportief qua zithouding, de snelheid lijkt steeds hoger dan de werkelijkheid. Mijn twee weken geleden verkochte Cagiva Raptor 1000 nodigde meer uit tot hard gasgeven. :+

De motor loopt wel erg mooi, de vering is top en het schakelen is comfortabel. :}
 
Laatst bewerkt:
Ik ben lekker bijgelezen met rijtesten van de Motoplus.
Abonnees mogen oude artikelen opzoeken.

Nu ben ik nog meer enthousiast dan ik al was. *O* (Voorheen Suzuki/Kawa man, maar vond ze al weinig vernieuwend ondertussen)

Ik kan de artikelen hier niet posten i.v.m kopierechten, maar ze zijn alle vier zonder uitzondering positief.
Dus wordt lid. ;) :+

Sneek preview van een plaatje (met toegevoegde reclame banner) die ik jullie niet wil onthouden!

full


Motoplus schreef in 2014:
Wat een heerlijk rij-ijzer, direct, wendbaar, één en al dynamiek.
Een gretig geluid, uitstekende stuureigenschappen, brute remmen en een actieve zitpositie.
Daarbij een prachtige viercilinder met elektronische hulpsystemen die niks te wensen overlaten.
En als de concurrentie dan nog niet tandenknarst, dan wel bij de prijs.

(De basisprijs voor de BMW ligt een stuk lager dan die van de KTM.
Met alle extra’s loopt de prijs wel op, maar ook dan blijft de S1000R voordeliger dan de 1290 Super Duke R)

:9~ :}
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd!!! Vele veilige kilometers gewenst :]

Welk model heb je gekocht?
Ondertussen heb ik gelezen dat ik het sport pakket heb (= ondermeer quickshifter) en handverwarming. (= ook Dynamic pakket?)
Boven op de vorkpoten zit elektrische bekabeling. :Y
 
Riding on Ice at BMW S1000R

full


 
Laatst bewerkt:
Heel mooi - complete S1000R dus :} Kan niet wachten totdat ik mijn bestelling kan plaatsen!

Hebbie foto's? :+ *O*
Gewoon een gewone/ongewone goede witte S1000R van 2014. :+ ;)

Ik zal een piccie met de fotocamera maken thuis, die van mijn GSM is defect anders had ik ze al. :Y
Een forum met alleen tekst is saai. :Y
@ Worldbeater.. ik heb er risers onder zitten van Wunderlich, is al een hele wereld van verschil. Maar weet natuurlijk niet wat je wilt.
Risers zijn hoger?
Ik moet even wennen denk ik, heb nu het gevoel op de motor te zitten en minder één met de motor zoals bij een supersport.
Maar ook bij mijn pas verkochte Cagiva Raptor 1000 zat je wat meer in de motor.

Voorlopig ga ik niets aanpassen. ;) :t
(Hoewel ik hem wel veel toeren vind maken op de snelweg)
 
:Y

U daar ook? *O*
Wel eens een witte in de verte gezien, maar ik had verder de S1000R nog nooit van dichtbij gezien.

Apart rijden vanochtend, voel me nog niet heel sportief qua zithouding, de snelheid lijkt steeds hoger dan de werkelijkheid. Mijn twee weken geleden verkochte Cagiva Raptor 1000 nodigde meer uit tot hard gasgeven. :+

De motor loopt wel erg mooi, de vering is top en het schakelen is comfortabel. :}

Vorig jaar bijna elke sessie gereden, alleen dit jaar nog niks -O- Of het weer zit niet mee, of ik moet werken, of er komt weer wat tussen |( Hopelijk dat ik de 23e nog ff kan pakken O-)
 
Ok, wie heeft er een adresje voor die Akra GP demper?
Ik weet dat ik die bij elke akra dealer kan bestellen/kopen, maar als hollander wil ik natuurlijk ook niet teveel betalen... _O-
 
Vorig jaar bijna elke sessie gereden, alleen dit jaar nog niks -O- Of het weer zit niet mee, of ik moet werken, of er komt weer wat tussen |( Hopelijk dat ik de 23e nog ff kan pakken O-)
Dit jaar is het nog wel meegevallen.
Ik heb op mijn werk en thuis mijn jaarplanning afgegeven, op deze data ben ik NIET bereikbaar.
Maar dat zal niet bij iedereen kunnen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi - complete S1000R dus :} Kan niet wachten totdat ik mijn bestelling kan plaatsen!

Hebbie foto's? :+ *O*
Ga je een nieuwe kopen? :9~

Ik heb speciaal vanavond foto's gemaakt toen ik naar huis reed.
Het kon nog beter, moest voor de boot in de achtergrond bijna een noodstop maken en heb de foto met mijn helm nog op gemaakt. :+

full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan