XJ/FJ 600/900 topic

voorvering zou ik allereerst olie vervangen en 15W erin stoppen (advies van Albert). Achtervering: kun je ze nog iets opdraaien met de sleutel in het boordgereedschap?
 
Thnx Amfa, daar heb ik wat aan.

Achter vering is overigens geen probleem, mijn vraag was puur op de voorvork.

Daar gaat dan binnenkort 15w in, baat het niet, schaad het niet. Olie te vaak verversen bestaat niet
 
full


In de aanbieding, twee zijkappen (links en rechts) van een XJ900. eentje in orginele toestand en de andere zwart gespoten, doe een mooi bod.......
 
Vraagje.. zijn alle xj 650/750 (cardan + remtrommel) modellen met een mt 2.15 velg uitgerust of bestaan er ook mt 3.00 velgen voor deze fiets?
Volgens de litt. wel maar ik vind ze vooralsnog niet.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag met hulp van Herbert1972 de lekkage van de carburateurs van mijn XJ750 verholpen. Was weer een gezellige middag ;)
Maar omdat de carbs gesplitst waren geweest moesten we ze ook synchroniseren. we hadden echter geen YISC tooltje en schijnbaar werkt mijn YICS systeem nog prima. Ik hoor ook wel dat bij deze oude motoren het systeem dicht zit en dus niet of nauwelijks meer werkt. Maar we bleven afstellen en kregen het dus ook niet helemaal lekker voor elkaar.

Wie heeft er voor mij een YICS tool te koop of eventueel te leen zodat we de afstelling nog even goed voor elkaar kunnen maken.

Heel graag jullie reacties.
 
Vanmiddag met hulp van Herbert1972 de lekkage van de carburateurs van mijn XJ750 verholpen. Was weer een gezellige middag ;)
Maar omdat de carbs gesplitst waren geweest moesten we ze ook synchroniseren. we hadden echter geen YISC tooltje en schijnbaar werkt mijn YICS systeem nog prima. Ik hoor ook wel dat bij deze oude motoren het systeem dicht zit en dus niet of nauwelijks meer werkt. Maar we bleven afstellen en kregen het dus ook niet helemaal lekker voor elkaar.

Wie heeft er voor mij een YICS tool te koop of eventueel te leen zodat we de afstelling nog even goed voor elkaar kunnen maken.

Heel graag jullie reacties.
Pb gestuurd.
 
Hoi hoi,

Ik kan voor ongeveer 1600 Euro een Xj600n uit 2001 op de kop tikken hier in Denemarken. Dat is goedkoop, want in Denemarken ligt de motorprijs bijna 2x zo hoog. Nou heeft hij 129.000km gereden,maar hij is netjes onderhouden. Kan dat met dit type motoren, of is 129.000 erg veel?
 
Vanmiddag met hulp van Herbert1972 de lekkage van de carburateurs van mijn XJ750 verholpen. Was weer een gezellige middag ;)
Maar omdat de carbs gesplitst waren geweest moesten we ze ook synchroniseren. we hadden echter geen YISC tooltje en schijnbaar werkt mijn YICS systeem nog prima. Ik hoor ook wel dat bij deze oude motoren het systeem dicht zit en dus niet of nauwelijks meer werkt. Maar we bleven afstellen en kregen het dus ook niet helemaal lekker voor elkaar.

Met behulp van de YICS tool van Amfa (dank Toon) de carburateurs gesynchroniseerd.
Eerst gekeken hoe de pilot schroeven stonden 😳
Wat een rare verschillen,
nr.1- 6 1/4 slag
nr.2 - 3 1/2 slag
nr.3 - 5 1/2 slag
nr.4 - 3 slag

Die allemaal op 2 1/2 slag uit gedraaid, toen gesynchroniseerd.
Liep goed maar de toeren vielen maar heel traag terug.
Bougies gecontroleerd, wit, dus te arm.

Gasnaalden moesten dus een groefje hoger. Dus gisteren los gehaald ...... Hmmmm, geen groefje, geen clipje. Dan maar een ringetje er onder, 0,8 mm dik.
Vanavond proef gereden, wooow, loopt als een speer.
Erg blij mee zo.
Met heel veel dank aan Herbert 😄 :}
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi,

Ik kan voor ongeveer 1600 Euro een Xj600n uit 2001 op de kop tikken hier in Denemarken. Dat is goedkoop, want in Denemarken ligt de motorprijs bijna 2x zo hoog. Nou heeft hij 129.000km gereden,maar hij is netjes onderhouden. Kan dat met dit type motoren, of is 129.000 erg veel?
Als hij goed onderhouden is dan kan dat prima.
 
Hoi hoi,

Ik kan voor ongeveer 1600 Euro een Xj600n uit 2001 op de kop tikken hier in Denemarken. Dat is goedkoop, want in Denemarken ligt de motorprijs bijna 2x zo hoog. Nou heeft hij 129.000km gereden,maar hij is netjes onderhouden. Kan dat met dit type motoren, of is 129.000 erg veel?

Hoog tijd om een export handeltje op te gaan zetten ;)
 
De XJ wordt ontmanteld. Er was een geintresseerde mf'er maar na steeds uitstel met betrekking tot ophalen toch maar besloten om de motor te houden en om te bouwen tot iets leuks.
Op dit moment heb ik liggen: koplamp, kuip (zit wat werk aan) incl frame, bellypan, zijpanelen, schetsplaten L+R, kontje, achterlicht, richtingaanwijzers (4x), achtersteun, kentekenplaathouder.
Als er iets voor je tussen zit neem dan even contact op via een pb.
 
Dag allemaal,

Ik ben sinds vorige week vrijdag de trotse eigenaar van een witte XJ900F uit 1987. De motor is in een prima staat met 108000 km op de teller, maar het heeft een paar jaar wat minder kilometers gemaakt. Mooie kofferset van givi en een prettig windscherm maakt het een hele upgrade komende vanaf een Suzuki GS450E :Y

Graag zou ik ook een YICS tool lenen/kopen om de carburateurs eens te stellen. Dit hoeft niet kortdag, maar aankomende november komt het vaste onderhoudsinterval en dan zou ik het graag mee willen nemen. Ikzelf woon zuid van Utrecht (Vianen) dus als iemand daar in de buurt woont en mij verder kan helpen hoor ik het graag :)
 
Ff op en neer naar Tjechie geweest met de 750 seca. Na aanvankelijke problemen in de regen, ik reed inenen op een 2 cylinder en een omvalbeurt van de motor in de nacht, door diezelfde regen, verder geen problemen gehad nadat ik een halve bus siliconenspray onder de tank had gespoten.
Ruim 2000k in een weekend, met ong 500 km nattigheid en files op de terugweg. Een olieverbruik van minder dan 400 ml en brandstofverbruik, 120-150 kmh met bepakking, zo'n 1 op 16-17 gem. op de terugweg met wind tegen. Heenweg wind mee en 1 op 19-20 met hetzelfde tempo.
Dit weekend komt er weer ong. 1000 km bij ivm treffen in Duitsland.
Lekker motortje. :]
 
Laatst bewerkt:
En weer 1000 km weggetikt dit weekend zonder enig probleem.
verbruik weer rond de 1 op 18 dus das lekker rijden bij onze goedkopere oosterburen.
Ditmaal in de omgeving van Siegen. 8-)
 
Al even stil hier, vakantietijd.. Meestal lees ik alleen mee, maar ik vind het wel leuk een fotootje te delen van mijn vorige en huidige fiets :]

toen
full


en nu, sinds 2 maanden
full


Credits aan de vorige eigenaar van de xj900, uitstekend onderhouden motorfiets.
 
Zou iemand me kunnen helpen aan 2 clips om de tank aan het frame vast te kunnen zetten? Ik doe het nu met een schroef maar dat is niet zo handig.
 
welke clips bedoel je ?

de tank valt voor in 2 rubbers en ligt met de achterkant op een rubber waar wel origineel een ijzeren/metalen clip op zit (1) maar vaak met een schroef vast zit.
 
Kan iemand me vertellen hoe ik de optie uitbouw dat de knipperlichten automatisch uit gaan?

Ik erger me er inmiddels stuk aan dat ze op de meest idiote momenten uit gaan :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan