Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Dank je voor je snelle reactie.
Ik heb ook erg rustig gereden dus verwacht dat hij ook wel naar de 180km gaat dan .
andere vraag ik zie in de spiegels echt niet wat er achter mij zit.
hebben jullie dezelfde ervaring en zijn bar end mirrors hier een goeie oplossing voor ??
dank je
 
Hallo zo ik ben nu ook een Kawa rijder.
2005 zx6r.
vraagje , Het bezine lampje ging bij ongeveer 200km branden dus gelijk getaned ging er ongeveer 12 liter in . klopt het dan dat er een 5L reserve in zit dus toch nog bijna 100km kan rijden ??
En wat tanken jullie als ik vragen mag ik heb nu shell v POwer getanked .

Dank.
Roy

200 km is netjes :t

Meestal als het lampje gaat branden is er ongeveer 12,5 L uit.
Er zou een 17 L tank op moeten zitten.
Maar dat heb ik nooit uitgeprobeerd.

Meestal zit je ongeveer op een verbruik van 1:12 a 1:15 dus dat zou betekenen dat je nog tussen de 72 en de 90 km op reserve zou kunnen rijden.
Maar dat heb ik nooit uitgeprobeerd. :+
 
Dank je voor je snelle reactie.
Ik heb ook erg rustig gereden dus verwacht dat hij ook wel naar de 180km gaat dan .
andere vraag ik zie in de spiegels echt niet wat er achter mij zit.
hebben jullie dezelfde ervaring en zijn bar end mirrors hier een goeie oplossing voor ??
dank je

Ja en nee.

Je hebt mirror risers.
Dat is een "blokje" wat je tussen je kuip en de spiegel plaatst.

Ik bewoog gewoon mijn elleboog altijd een beetje aan de kant en kon ik meestal prima zien.

Bar end spiegels zijn over het algemeen gewoon f*cked up en geen porum op een supersport.
Althans dat vind ik. :p
Er zullen genoeg mensen zijn die het fijn vinden.
 
Laatst bewerkt:
:^

Als mijn spiegels zo staan dat ik goed zicht heb links en rechts achter, dan zie ik eigenlijk niet wat er direct achter op mijn rijbaan gebeurt. Dan moet ik even m'n arm naar binnen doen...

Ik kan ook m'n rechter spiegel zo afstellen dat ik wél zie wat er achter mij gebeurt, maar dan heb ik een dode hoek richting de rechter baan...

Het is een beetje een compromis wat dat betreft
 
Hallo zo ik ben nu ook een Kawa rijder.
2005 zx6r.
vraagje , Het bezine lampje ging bij ongeveer 200km branden dus gelijk getaned ging er ongeveer 12 liter in . klopt het dan dat er een 5L reserve in zit dus toch nog bijna 100km kan rijden ??
En wat tanken jullie als ik vragen mag ik heb nu shell v POwer getanked .

Dank.
Roy

Volgens het boekje heeft het een tank van 17 liter en gaat het lampje branden als je nog 3.5 liter over hebt. Wel merk ik dat je soms in de bocht het lampje gaat branden en als je recht rijd dat het dan weer weg is :P

Voor als je het boekje nog wilt kun je dat hier downloaden: Free large file hosting. Send big files the easy way!
 
Durf het bijna nie te vragen, maar hoe krijg ik de leidingen van mn tank ontkoppeld?
Gaat om een zx6r uit 2003, zitten soort blokjes aan met wat lijkt op een knopje, maar krijg het op geen mogelijheid los.
 
Durf het bijna nie te vragen, maar hoe krijg ik de leidingen van mn tank ontkoppeld?
Gaat om een zx6r uit 2003, zitten soort blokjes aan met wat lijkt op een knopje, maar krijg het op geen mogelijheid los.

je behoort het rode gedeelte "uit het knopje" te drukken en dan kan je de leiding voorzichtig los trekken
 
De leiding zit met een quick release vast. Zit een knopje die je kan indrukken en dan kun je hem van de nippel afschuiven. Er zit een klein randje op de nippel waar het koppelstukje op klikt.

Daarna moet je nog de bedrading los klikken.

Mijn tank heeft trouwens maar 1 leiding... bij jou meer?
 
De balhoofdspeling moet ik nog checken. De vering is in orde. het ligt niet aan de remschijven. Ik laat het wel weten wanneer ik het probleem heb gevonden.
Ik ga deze dingen proberen:
- remblokjes nakijken en desnoods vervangen (kheb nog nieuwe remblokjes liggen)
- balhoofdlager nakijken
- andere velg proberen

wat ik al heb geprobeerd:
- schijven vervangen en nagekeken
- wiellagers en bussen vervangen
- band nagekeken
- vering nagekeken
- remklauwen nagekeken (vooral de beweegbaarheid van de remzuigers)

In ieder geval bedankt voor jullie serieuze en respectvolle advies. Op sommige andere delen van dit forum heb ik het idee dat mensen me niet serieus nemen en zelfs belachelijk maken, vandaar dat ik het hier ook heb gevraagd.
 
Alleen een stukje eruit. Dan komt het "randje" vrij om de leiding eraf te schuiven

:^

En je moet horizontaal schuiven, dus niet naar beneden trekken,,

s-l225.jpg
 
De balhoofdspeling moet ik nog checken. De vering is in orde. het ligt niet aan de remschijven. Ik laat het wel weten wanneer ik het probleem heb gevonden.
Ik ga deze dingen proberen:
- remblokjes nakijken en desnoods vervangen (kheb nog nieuwe remblokjes liggen)
- balhoofdlager nakijken
- andere velg proberen

wat ik al heb geprobeerd:
- schijven vervangen en nagekeken
- wiellagers en bussen vervangen
- band nagekeken
- vering nagekeken
- remklauwen nagekeken (vooral de beweegbaarheid van de remzuigers)

In ieder geval bedankt voor jullie serieuze en respectvolle advies. Op sommige andere delen van dit forum heb ik het idee dat mensen me niet serieus nemen en zelfs belachelijk maken, vandaar dat ik het hier ook heb gevraagd.


Als je het ook hebt met nieuwe schijven of schijven waarvan je weet dat ze 100% recht zijn, dan moet het wel aan iets anders liggen.

Maar het feit is dat je de kromming van een schijf niet kan waarnemen zonder speciale apparatuur. De kleinste afwijking kan al een trilling veroorzaken.

Uiteraard kunnen het veel andere dingen zijn, maar 9 vd 10 keer komt het toch neer op een kromme schijf
 
De leiding zit met een quick release vast. Zit een knopje die je kan indrukken en dan kun je hem van de nippel afschuiven. Er zit een klein randje op de nippel waar het koppelstukje op klikt.

Daarna moet je nog de bedrading los klikken.

Mijn tank heeft trouwens maar 1 leiding... bij jou meer?

Ja volgens mij had ik 2 van die knopjes, 1 vooraan en 1 achteraan de tank.
Had ze ook al ingeknepen, of eigenlijk samengeknepen met een punttangetje, maar dat deed nix. Ga het vd week nog eens proberen.
 
Ja volgens mij had ik 2 van die knopjes, 1 vooraan en 1 achteraan de tank.
Had ze ook al ingeknepen, of eigenlijk samengeknepen met een punttangetje, maar dat deed nix. Ga het vd week nog eens proberen.

Als het goed is het aan één kans een rood vlak.
En de andere kant 2 "puntjes/vlakken" die moet je indrukken en eventueel de aansluiting verder erop proberen te schuiven zodat het makkelijker gaat.
 
Ha Oma :W .

Maandag een circuitdag gehad op het prachtige Spa-Francorchamps. Genieten, wat een mooie baan is dat. Helaas heb ik na twee sessies weer kunnen inpakken, ik hoorde namelijk een rammel in het blok wanneer ik een dot gas gaf en het gas vervolgens los liet. Het klonk alsof er een lager of iets niet helemaal goed meer is. Ik weet dat de motor best op zijn donder kan krijgen van een circuitdag, maar aangezien ik hem altijd keurig rustig warm rijd, ben ik eigenlijk een beetje verbaasd. Is dit een bekend probleem bij ZX6R's uit 2009? (staat net 36*** km op de teller). Ik wil eventueel wel een filmpje maken ter verduidelijking..

Groeten,
Ruben


Kan zo ook even niets bedenken van wat het kan zijn... :/


:^

Als mijn spiegels zo staan dat ik goed zicht heb links en rechts achter, dan zie ik eigenlijk niet wat er direct achter op mijn rijbaan gebeurt. Dan moet ik even m'n arm naar binnen doen...

Ik kan ook m'n rechter spiegel zo afstellen dat ik wél zie wat er achter mij gebeurt, maar dan heb ik een dode hoek richting de rechter baan...

Het is een beetje een compromis wat dat betreft


Gebruik eigenlijk nooit mn spiegels... :?
Als ik iemand inhaal ben ik vaak al een paar honderd meter verderop als ik weer terug naar rechts ga t.o.v. degene die ik inhaal... _O-
iets met een klein snelheidverschil... :+
 
Ja en nee.

Je hebt mirror risers.
Dat is een "blokje" wat je tussen je kuip en de spiegel plaatst.

Ik bewoog gewoon mijn elleboog altijd een beetje aan de kant en kon ik meestal prima zien.

Bar end spiegels zijn over het algemeen gewoon f*cked up en geen porum op een supersport.
Althans dat vind ik. :p
Er zullen genoeg mensen zijn die het fijn vinden.

Hoi,
Waar heb je die mirror risers vandaan want ik heb het bij Hans van Wijk gevraagd maar die hebben ze niet.
dank je
 
Weet iemand hoe je bij de laser xtreme voor de 2005 de DB killers monteert?

Toen ik de motor kocht zat er een zakje onder het zadel met 3 van onderstaande pijpjes:


[afbeelding]

Het gaat om deze uitlaat:

[afbeelding]

Heb de uitlaat al gedemonteerd maar krijg die pijpjes er niet echt in... :? :?

Is hier ooit een antwoord op gekomen ik heb namelijk ook drie van die kromme pijpjes los liggen en vraag mij nu toch ook af of deze erin moeten en zoja hoe en scheelt het veel qua geluid want nu maakt hij best goed gelijk ( lees hard ).
haha
dank je
 
Is hier ooit een antwoord op gekomen ik heb namelijk ook drie van die kromme pijpjes los liggen en vraag mij nu toch ook af of deze erin moeten en zoja hoe en scheelt het veel qua geluid want nu maakt hij best goed gelijk ( lees hard ).
haha
dank je

Je haalt ze 3 grote eraf en dan kun je de kleinere erin stoppen.
Alleen kan het wel zijn dat je eerst de andere eruit moet halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan