Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Deze kreeg van de eigenaar toe gestuurd
full
 

Een heel leuke basis om mee aan d slag te gaan, en misschien is het blok oke leuke aankoop.
BSM uitlaat is de beroerdste uitlaat qua aanzien die ooit is gemaakt,maar die is te vervangen.
Ben benieuwd als je hem thuis hebt, hoe hij is en wat je gaat doen.
Nogmaals leuke aankoop. :t
 
Een heel leuke basis om mee aan d slag te gaan, en misschien is het blok oke leuke aankoop.
BSM uitlaat is de beroerdste uitlaat qua aanzien die ooit is gemaakt,maar die is te vervangen.
Ben benieuwd als je hem thuis hebt, hoe hij is en wat je gaat doen.
Nogmaals leuke aankoop. :t

Ja dat denk ik ook wel
De eigenaar heeft hem nu elf jaar.
Hij heeft hem 3 jaar geleden rijdend binnen weg gezet.

Dus als eerste een nieuwe accu en olie en filters en bougies.

En inderdaad die uitlaat is niet echt wat voor een Kawasaki haha

Wat voor een pijp raden jullie aan?
 
Ja dat denk ik ook wel
De eigenaar heeft hem nu elf jaar.
Hij heeft hem 3 jaar geleden rijdend binnen weg gezet.

Dus als eerste een nieuwe accu en olie en filters en bougies.

En inderdaad die uitlaat is niet echt wat voor een Kawasaki haha

Wat voor een pijp raden jullie aan?

Zoals Rob al schreef, leuke basis :Y

Uitlaat? Zou ik je een Vance&Hines adviseren.
Ziet er heel goed uit, is niet te luid en redelijk betaalbaar vanuit de states :}
 
Laatst bewerkt:
Maar jij brengt de jouwe terug in originele staat ?

Mooie aankoop, ziet er best nog netjes uit! Die van mij moet weer redelijk origineel worden, ziet er nu uit zoals in de OP. Maar moet weer zo worden:
full

Dus ik heb nog heel wat te doen, maar ik kom er wel. Momenteel heb ik het afgelopen half jaar me bezig gehouden met het verzamelen van allerlei onderdelen, en heb er een onderdelen-fiets bij gekocht zonder kenteken voor de rest die ik miste.
:)
 
jongens laat ik me ff voorstellen;
ik ben johan en sinds afgelopen zaterdag een trotse bezitter van een z 650 met een 750 blok.
van het frame nr kon ik zien dat hij van 77 is.
blok loopt niet en er zit geen kenteken op, maarb ik ben zo blij als een kind.
ik ben totaal NIET technisch maar zou er graag zelf aan willen werken.
ik zal in de loop van de tijd wel het een en ander te vragen hebben maar hou alles aub maar op dummie niveau.
 
jongens laat ik me ff voorstellen;
ik ben johan en sinds afgelopen zaterdag een trotse bezitter van een z 650 met een 750 blok.
van het frame nr kon ik zien dat hij van 77 is.
blok loopt niet en er zit geen kenteken op, maarb ik ben zo blij als een kind.
ik ben totaal NIET technisch maar zou er graag zelf aan willen werken.
ik zal in de loop van de tijd wel het een en ander te vragen hebben maar hou alles aub maar op dummie niveau.


Vragen stellen is nooit verkeerd of voor dummies , het is dommer zonder enige kennis te gaan sleutelen, dus altijd vragen.
En natuurlijk veel plezier van je nieuwe aanwinst, laat iedereen maar meekijken en stel je vragen. :Y :t
 
jongens laat ik me ff voorstellen;
ik ben johan en sinds afgelopen zaterdag een trotse bezitter van een z 650 met een 750 blok.
van het frame nr kon ik zien dat hij van 77 is.
blok loopt niet en er zit geen kenteken op, maarb ik ben zo blij als een kind.
ik ben totaal NIET technisch maar zou er graag zelf aan willen werken.
ik zal in de loop van de tijd wel het een en ander te vragen hebben maar hou alles aub maar op dummie niveau.

Hallo Tingel,

Wat mij betreft welkom hier.

Ondanks jouw technische kennis, kan je hier zeker hulp verwachten.
Is het niet van anderen dan is het wellicht van mij :+

Maar plaats eerst maar eens een paar plaatjes van je nieuwe aanwinst :Y

Groet,
Marcel (uit Oostenrijk)
 
Hoi Tingel, ook van mij welkom hier.
Ben benieuwd naar je Kawa, en stel vooral je vragen hier.

Groet, Coert :)
 
Ha Madvo, elektronische ontsteking heb ik inderdaad. De bougies geven ook vonk. Vlotterniveau heb ik met de revisie aangepast, stond bij een van de carbs op 31 ipv 23 (!). Klepspeling maar eens controleren dan. En als het inderdaad aangepast moet worden kijk ik even verder...
Benzinekraan vervangen door een gewone open en dicht kraan ben je niet afhankelijk van het starten van de motor om benzine in je carburateurs te krijgen :]
 
ja bedamkt. ik zal binnenkort idd ff foto"s plaatsen van mijn z-tje.
ik heb ondertussen begrepen dat spullen van gpz 750 geschikt zijn als donor voor z 650.
dus dan bedoel ik voor-partij, achter-party en blok. klopt??
hoe zit dat met gpx 750 spullen, dus blok--voorvork en achterbrug??
 
Zo dan, daar ben je wel even zoet mee, net als ik trouwens met de mijne.
Heb je deze Z toevallig op MP gekocht van ene Jannes? Komt me bekend voor namelijk, ;)
Of de onderdelen van een GPZ of GPX zullen passen weet ik niet, en ander van hier misschien wel, maar wat ben je van plan te gaan doen ermee? Als je voor origineel of wat het meest erop lijkt heb ik nog wel wat onderdelen van een 650 hier. Voorspatbord, (maar dan moet je wel de vorkpoten omwisselen, de montagepunten voor de onderste stangetjes zitten bij die van jou aan de voorkant, moeten aan de achterzijde zitten), achterwiel en zo.
:)
 
ja bedamkt. ik zal binnenkort idd ff foto"s plaatsen van mijn z-tje.
ik heb ondertussen begrepen dat spullen van gpz 750 geschikt zijn als donor voor z 650.
dus dan bedoel ik voor-partij, achter-party en blok. klopt??
hoe zit dat met gpx 750 spullen, dus blok--voorvork en achterbrug??


Alleen het gpz 750 blok is luchtgekoeld, de rest van wat je opnoemt is vloeistof gekoeld,dan ga je de verkeerde kant op,ik heb al wel is gelezen dat een z750 blok vrij makkelijk in een z650 pas te maken is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gpz 600r---gpz 900r zijn dat mogelijkheden als donor-fiets?

:?
Waarom zo je dat willen? Gpz600,900 en gpx750 Blokken zijn alle vloeistof koeling en kompleet anders dan de z650.
Bandenmaten zijn 16" en 18", vorkpoten zijn niet echt veel dikker en de achterbruggen zijn mono-shocks.

Het luchtgekoelde gpz750 is het enige wat past. Niet te verwarren met gpz750r ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan