Nieuwe demper kawa ZX6R

Judge_Njitram

Rookie
4 apr 2017
11
5
Roermond
Sinds februari ben ik trotse eigenaar van een Kawa ZX6R uit 2001. Sindsdien ben ik mijn machine stukje bij beetje aan het tweaken.
Volgende op de wensenlijst is een aftermarket demper voor de uitlaat. Nu zit er nog een standaard uitlaat en demper op (grote aluminium pijp). Nu al aardig wat gelezen, maar ik kom er niet helemaal uit.

Moet je bij het vervangen van de demper de motor opnieuw laten afstellen ivm tegendruk?
De standaarddemper zit nu vast op op de pijp middels een rechthoekige plaat (plaatje toegevoegd van de standaarddemper ter verduidelijking). Kan daar gewoon de zaag in en dan een aftermarket demper erover schuiven? Of gaat het dan niet goed?
full
 
Sinds februari ben ik trotse eigenaar van een Kawa ZX6R uit 2001. Sindsdien ben ik mijn machine stukje bij beetje aan het tweaken.
Volgende op de wensenlijst is een aftermarket demper voor de uitlaat. Nu zit er nog een standaard uitlaat en demper op (grote aluminium pijp). Nu al aardig wat gelezen, maar ik kom er niet helemaal uit.

Moet je bij het vervangen van de demper de motor opnieuw laten afstellen ivm tegendruk?
De standaarddemper zit nu vast op op de pijp middels een rechthoekige plaat (plaatje toegevoegd van de standaarddemper ter verduidelijking). Kan daar gewoon de zaag in en dan een aftermarket demper erover schuiven? Of gaat het dan niet goed? [afbeelding]
Niet zagen.

Zoals je ziet zit de einddemper op de voorbochten met bouten en moeren vast. De vervangende passende einddemper zal dit ook hebben.

95% vd de motoren wordt niet afgesteld na vervangen einddemper.
 
Klopt, je hebt gewoon uitlaten met dezelfde bout aansluiting. En anders als je de uitlaat nieuw koopt heb je ook slip on versies maar daar krijg je dan een linkpijp bij.

Dus niet lompweg gaan zagen. Komt wel voor dat dat moet, bijvoorbeeld een sv650.

Youtube maar even, staan genoeg filmpjes op van mensen die hun uitlaat vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan