Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah kijk aan gelijk de juiste persoon in kwestie getroffen ;) . Ik had een k5 vork gezien inderdaad en klauwen. Dit was aardig aan de prijs :o . Mis dan alleen de vooras, bussen gebruik je dan weer van de srad as neem ik aan. Als ik alle info heb kan ik het eens overwegen ;) jij hebt het wiel al uitgevonden :+
full

Oud plaatje ,maar recente zijn te groot ofzo
 
Ah kijk aan gelijk de juiste persoon in kwestie getroffen ;) . Ik had een k5 vork gezien inderdaad en klauwen. Dit was aardig aan de prijs :o . Mis dan alleen de vooras, bussen gebruik je dan weer van de srad as neem ik aan. Als ik alle info heb kan ik het eens overwegen ;) jij hebt het wiel al uitgevonden :+
[afbeelding]
Oud plaatje ,maar recente zijn te groot ofzo


Klopt dat was ik . Nice bike btw dit is wel een hele mooie kleurstelling van het model 1999. :9

Heb niet zelf het wiel helemaal uitvonden er staat ook veel info op het USA internetwerk alleen het klopte niet altijd 100%. De USA modellen en jaartallen kunnen wat afwijken met de EU modellen.

Je hebt echt de vooras nodig van de K5 K6 en dan ook die ene spacer die erbij hoort te zitten let daar wel goed op.Je ziet vaak voor en achterassen te koop zonder spacers.

Aan de SRAD spacers en vooras heb je dan niks dat past absoluut niet.

Vraagje, waarom wil je deze upgrade eigenlijk doen ?
 
Danku ja hij ziet er al wat anders uit,kwa uitlaat en ruitje. Alleen die foto moet nog even online.

Ja op een paar engelse forums had ik ook het 1 en ander gevonden. Waarom, ;p haha omdat het blijkbaar kan. Niet omdat het mijn stuurmans kunsten niet bij kan houden. Daarvoor is het eigenlijk prima.ik had de boel al een keer weg gebracht naar hyperpro. Vind het gewoon gaaf om het net wat anders te maken.;p
 
Danku ja hij ziet er al wat anders uit,kwa uitlaat en ruitje. Alleen die foto moet nog even online.

Ja op een paar engelse forums had ik ook het 1 en ander gevonden. Waarom, ;p haha omdat het blijkbaar kan. Niet omdat het mijn stuurmans kunsten niet bij kan houden. Daarvoor is het eigenlijk prima.ik had de boel al een keer weg gebracht naar hyperpro. Vind het gewoon gaaf om het net wat anders te maken.;p


Dat is de enige juiste instelling zo ben ik ook altijd bezig _O-

Zelf kon ik op het circuit niet uit de voeten met de originele voorvork.Hij dook te diep wat wel op te lossen was maar dan nog zit je met oude fietspomp techniek te klooien.Als ik nu met die SRAD op het circuit kom zie je iedereen denken.Gotver wat een pracht machine en iedereen wil hem dan kopen }) :+

Kijk jij hebt ook zo'n vooras nodig met moer en 1 x spacer.

gncpjlnyrjkzn.jpg
 
Laatst bewerkt:
:P _O-

Er zou zeker een hele wereld voor mij opengaan welke ik liever gesloten hou :X behalve na een flinke maaltijd :+Eens goed testen kan nooit geen kwaad Roy :t Wellicht al het kuipwerk ook wit laten lakken als basis kleur ?

Ik kom de 18 ook naar Assen wellicht dat ik een paar sessies vrij-rijden mee rij ? })

Haha, agreed!

Eerst technisch goed maken, daarna eens kijken.
Maar binnen nu en 2 weken hoor ik van de Belg of het mijn 600 van 7500 euro of een R1/GSXR1000 die incl ombouw 25000 kost. Zijn nogal verschillende keuzes maar goed we wachten af.
 
Dat is de enige juiste instelling zo ben ik ook altijd bezig _O-

Zelf kon ik op het circuit niet uit de voeten met de originele voorvork.Hij dook te diep wat wel op te lossen was maar dan nog zit je met oude fietspomp techniek te klooien.Als ik nu met die SRAD op het circuit kom zie je iedereen denken.Gotver wat een pracht machine en iedereen wil hem dan kopen }) :+

Kijk jij hebt ook zo'n vooras nodig met moer en 1 x spacer.

[afbeelding]

_O-
 
Haha, agreed!

Eerst technisch goed maken, daarna eens kijken.
Maar binnen nu en 2 weken hoor ik van de Belg of het mijn 600 van 7500 euro of een R1/GSXR1000 die incl ombouw 25000 kost. Zijn nogal verschillende keuzes maar goed we wachten af.

:X Man man pffff 25000 euro wat een bedrag wat men wil uitgeven voor op het circuit :/

Terwijl je met 7500 of anders met 1200 ook lol kunt hebben *D

Hoop dat die Belg inziet dat 7500 een slimmer investering is als 25000 euro.Dat rij je al op met de afschrijving.
 
Ziet er goed uit willem. *D Ja origineel was het wel drama, met oude olie erin. Nieuwe veren en even afstellen was al een wereld van verschil. :]
Mhh ik zag dat die 1000 poten op de linker een diepe kras knik zat |( . Nog maar even verder kijken. Beter een compleet setje met as regelen.

Plaatjes
full

full
 
Mhh ik zag dat die 1000 poten op de linker een diepe kras knik zat |( . Nog maar even verder kijken. Beter een compleet setje met as regelen.



Laat eens een linkje zien dan kan ik de poten eens bekijken of ze nog te richten zijn? De mijne waren ook c.a 3mm krom dat vind ik zelf acceptabel maar 3 cm weer niet.

Je hebt trouwens ook nog een voorspatbord nodig die was ik nog vergeten.Die van een 750 model passen ook.
 
Linkje, Voorpoten compleet Suzuki GSX R 1000 2005-2006..

Is wel weer een risico natuurlijk. Voor dat geld is er ook wel een keer wat goeds te vinden denk ik. Alles bij elkaar gaat wel gauw richting een 1000 euro denk ik. :p
Mooi project wat je wil beginnen en 'omdat het kan' is altijd leuk :).

Heb zelf even zitten zoeken op het WereldWijde Web en onderstaande voor je gevonden:
Vooras
Is beide zonder spacer, die zou je nieuw kunnen kopen voor € 11,11 (onderdeel 7 in deze lijst).

Remklauwen
  • GSXR 1000 K7 remklauwen links/rechts, of;
  • GSXR 1000 K7/K8 remklauwen links, rechts
  • GSXR 600/750 K6/K7 remklauwen (is volgens dit lijstje gelijk aan GSXR 1000 K5/K6/K7/K8) links/rechts, rechts, of;
  • GSXR 600/750 Brembo remklauwen (volgens mij L1 en jongen en volgens mij heeft Willem deze ook op één van zijn fietsen zitten) links, rechts (weet alleen niet of ze vies zijn of beschadigd).
Voorvork
Lastig om goede vorkpoten te vinden voor een lage prijs :o.

Veel van bovenstaande onderdelen komen van de verkoper Die Moped Schrauber op ebay. Mocht je daar meerdere onderdelen willen bestellen kan hij misschien de verzendkosten combineren.

Overigens heb ik geen aandelen bij bovenstaande aanbieders alsmede er ik ook geen ervaring mee heb (buiten Motorcyclespareparts).


Kan je niet beter Willems SRAD overnemen? Die gaat er immers komende week achter komen dat ie veeeeel liever op de K4 over het circuit scheurt _O-.
 
Kijk er is een hoop mogelijk zie ik. Toch ga je graag ergens kijken, dat je het in je handen hebt. ;)
Ik zal eerst eens nog een nachtje over slapen. Voordat ik er aan begin. toch een klap geld. Ik heb in ieder geval info zat nu *D . Bedankt willem , alex.

Ja misschien is dat makkelijker. Ik denk alleen dat hij zijn srad niet kwijt wil. :+
 
Bij motorparts-online daar koop ik enkel iets als helemaal niemand het heeft en ik het echt nodig heb ;)

Wilde laatst 2 kuipen kopen vol met scheuren en gaten met lakschade. Vraagt men 145 ex verzending.Nu betaal ik zeer zelden de vraagprijs en zeker niet voor schade rotzooi.Bood 110 euro incluis verzending , nee sorry de prijzen zijn vast.Nou hou je schadezooi dan maar mooi :) Koppige boeren zijn het en gelukkig ben ik dan in zulke gevallen nog koppiger _O-

Wat betreft die GSXR1000 voorvork a 450 euro, welke recht zou zijn ? Ben bang dat die poten meer meegemaakt hebben als wat je ziet.Nu is dat niet zo heel erg maar stel ze zijn toch 2mm krom dan kost het richten je alsnog 250 euro incluis een service met nieuwe seals en olie.Weet wel een goed adresje voor.

Je ziet ook dat men voor 1 poot een hele mooie dat zie je zo al 300 euro vraagt.Dan weet je eigenlijk wel genoeg en zou die K6 voorpoten mooi laten staan.

Mijn voorpoten waren ook krom c.a 3mm heb er 65 euro voor betaald incluis richten en service 320 euro wat een prikkie is.Maar ik koop lieven nette kromme poten die ik laat richten en weet dan 100% zeker dat ze recht zullen zijn.

Je ziet vaak dat ze krom zijn en als recht verkocht worden.En het richten doet men dan vaak met een auto krik en houten balk. })

Reken op voorvork 450-550 euro.
Spatbord 30-50 euro.
Vooras 30-45 euro.
Remklauwen c.a 90 euro.
Spacers remklauwen 25 euro.
Spacers remschijven 40 euro.
 
Mooi project wat je wil beginnen en 'omdat het kan' is altijd leuk :).

Heb zelf even zitten zoeken op het WereldWijde Web en onderstaande voor je gevonden:
Vooras
Is beide zonder spacer, die zou je nieuw kunnen kopen voor € 11,11 (onderdeel 7 in deze lijst).

Remklauwen
  • GSXR 1000 K7 remklauwen links/rechts, of;
  • GSXR 1000 K7/K8 remklauwen links, rechts
  • GSXR 600/750 K6/K7 remklauwen (is volgens dit lijstje gelijk aan GSXR 1000 K5/K6/K7/K8) links/rechts, rechts, of;
  • GSXR 600/750 Brembo remklauwen (volgens mij L1 en jongen en volgens mij heeft Willem deze ook op één van zijn fietsen zitten) links, rechts (weet alleen niet of ze vies zijn of beschadigd).
Voorvork
Lastig om goede vorkpoten te vinden voor een lage prijs :o.

Veel van bovenstaande onderdelen komen van de verkoper Die Moped Schrauber op ebay. Mocht je daar meerdere onderdelen willen bestellen kan hij misschien de verzendkosten combineren.

Overigens heb ik geen aandelen bij bovenstaande aanbieders alsmede er ik ook geen ervaring mee heb (buiten Motorcyclespareparts).
Nice opgezocht :} :t mooi overzicht gemaakt.
Kan je niet beter Willems SRAD overnemen? Die gaat er immers komende week achter komen dat ie veeeeel liever op de K4 over het circuit scheurt _O-.

_O- _O-

Hmmm dat valt nog te bezien :P _O- Mijn goal is rondjes rijden op Assen een beetje toeren en zo })
 
Laatst bewerkt:
Kijk er is een hoop mogelijk zie ik. Toch ga je graag ergens kijken, dat je het in je handen hebt. ;)
Ik zal eerst eens nog een nachtje over slapen. Voordat ik er aan begin. toch een klap geld. Ik heb in ieder geval info zat nu *D . Bedankt willem , alex.

Ja misschien is dat makkelijker. Ik denk alleen dat hij zijn srad niet kwijt wil. :+

Liever niet ; maar tegen betaling is alles mogelijk O-) Het motorke heeft er pas 20.000km erop zitten , net ingereden dus :]
 
Nou Roy, van mij mag de volgende week jou :P lievelingsweertje komen er staan nu 2 regensets klaar.

De SRAD velgen die passen :9 netjes in de K4 mocht dat nodig zijn ? Bij half droog gaan de SRAD wielen erin. })

full


Wat een verschil in bandendruk ?

De Continental Race Attack RAIN pressures gaan koud op 2.3 bar.
En de DIABLO™ RAIN voor 2.0 en achter koud op 1.9 bar.

Welke regenbanden heb jij en op welke drukken rij jij koud weg ?Heb de Continental Race Attack RAIN gereden op 2.5bar koud wat goed ging.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij niet op het circuit, dus laten we dat maar niet doen :+ . Een keer assen rijden moet er nog steeds een keer van komen.
17000 km staat er bij mij op *D

Da's idd helemaal niet veel km's de jouwe is dan hagel nieuw *D

Als je ooit zin heb dan moet je eens meegaan zo ben ik langzaam begonnen in 2013.Nadat Roy mij besmet heeft met het circuit virus :+ _O-

Heb zelf nog een SRAD 750 met 31000km voor op de weg. *D

full


Sorry foute foto die is met m'n vriendin achterop haar achterwerk zit ervoor :+

full
 
Laatst bewerkt:
Ben er trouwens ook achter waar het lekte bij de circuit srad.Het carter zit vast met 12 bouten en 3 ervan hebben een pakkingsringetje.Daarom waren er dus 2 bouten zeiknat toen ik de boel los haalde.
Gisteravond eens goed nagedacht en ja hoor het kwartje viel.

sdu0jvxbiouij.jpg
 
Da's idd helemaal niet veel km's de jouwe is dan hagel nieuw *D

Als je ooit zin heb dan moet je eens meegaan zo ben ik langzaam begonnen in 2013.Nadat Roy mij besmet heeft met het circuit virus :+ _O-

Heb zelf nog een SRAD 750 met 31000km voor op de weg. *D

[afbeelding]

Sorry foute foto die is met m'n vriendin achterop haar achterwerk zit ervoor :+

[afbeelding]

Ja ik denk dat hij ook altijd blijft. Veel ervoor vangen doe je op het moment toch niet.

Ik zal het eens overwegen ;) , ik weet ook niet of hij aan geluids norm voldoet. Of is dit niet aan de orde op bepaalde dagen.

Zooo jij hebt ook een mooie grote assrad :+ _O-
Aardige verzameling k4 ,2 srad 750s
 
Ja ik denk dat hij ook altijd blijft. Veel ervoor vangen doe je op het moment toch niet.

Nee zekers niet en ik geef hem niet weg ding is tip top onderhouden elk jaar nieuwe olie erin terwijl ik er geen meter mee rij.Althans bijna niet op 500 km per jaar _O-

Ooit worden de SRAD's 5000 euro waard let maar eens op :+
Ik zal het eens overwegen ;) , ik weet ook niet of hij aan geluids norm voldoet. Of is dit niet aan de orde op bepaalde dagen.
Jij gaat geen plank gas op Assen ( ik ook niet B| :X :+ ) dan valt de geluidsnorm wel mee.
Zooo jij hebt ook een mooie grote assrad :+ _O-
Aardige verzameling k4 ,2 srad 750s

Heb er vier en da's voor nu echt genoeg werk mezelf het apenzuur :( om ze te poetsen en te onderhouden.
 
:X Man man pffff 25000 euro wat een bedrag wat men wil uitgeven voor op het circuit :/

Terwijl je met 7500 of anders met 1200 ook lol kunt hebben *D

Hoop dat die Belg inziet dat 7500 een slimmer investering is als 25000 euro.Dat rij je al op met de afschrijving.

Tsja, als je het kan missen... Mij zou het zonder dikke sponsoring ook véél en véél te veel zijn.

Nou Roy, van mij mag de volgende week jou :P lievelingsweertje komen er staan nu 2 regensets klaar.

De SRAD velgen die passen :9 netjes in de K4 mocht dat nodig zijn ? Bij half droog gaan de SRAD wielen erin. })

[afbeelding]

Wat een verschil in bandendruk ?

De Continental Race Attack RAIN pressures gaan koud op 2.3 bar.
En de DIABLO™ RAIN voor 2.0 en achter koud op 1.9 bar.

Welke regenbanden heb jij en op welke drukken rij jij koud weg ?Heb de Continental Race Attack RAIN gereden op 2.5bar koud wat goed ging.

Ik rij mijn Pirelli regenbanden ook op V+A 2.3 koud gemeten.

Ben er trouwens ook achter waar het lekte bij de circuit srad.Het carter zit vast met 12 bouten en 3 ervan hebben een pakkingsringetje.Daarom waren er dus 2 bouten zeiknat toen ik de boel los haalde.
Gisteravond eens goed nagedacht en ja hoor het kwartje viel.

[afbeelding]

Die zitten ook aan je zijdeksel(s). Maar idd, dat zal het zijn geweest :P
 
@Marten
Kapje is binnen! Bedankt :)!
Heb heel even gepast en gaatje lijkt net te laag te zitten, maar zal eind volgende week eens monteren. Debk dat wanneer ik het gaatje wat groter maak ik een heel eind kom.

Nu eerst 5dagen in teken van circuitrijden!
 
Wat doen jullie qua bandenspanning (koud) op straat eigenlijk? Ik heb nu voor 2.4 en achter 2.6 om het cuppen een beetje te voorkomen. Is wel redelijk stug, achter helemaal geen last van cuppen en voor lijkt nu ook beter te gaan. Sheelt misschien ook ik al een paar weekenden niet meer ben wezen spelen in de Eifel. :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan