kawa ltd 454 start niet

bobbernick

Rookie
21 feb 2017
8
0
Collega motor liefhebbers ik zit met een probleem en wi ekan mij hier mee helpen....,

Mijn kawa ltd454 start niet. De startmotor geeft geen krimp. Ik hoor geen relais tikken (lees ik wel eens) en de starmotor is zo dood als een pier. Heb vanochtend met startkabels geprobeerd maar ook dat gaf helemaal niets. Waar kan het in vredesnaam aan liggen?
Even voor het heel plaatje:
- De knipperlichten liggen blood (niet aangesloten) maar maakt dat uit?!?!?
- De kabelboom bengeld los met al zn relais eraan (ben de kawa aan het verbowuen tot bobber).
- achterlicht is ook niet aangesloten. Maar maakt dit uit???!?!?!
- de voorlamp brand en het dashboard ook maar als ik de startknop indruk is het dood...
- de zekeringen zijn okay
- waar moet ik beginnen met meten? Ben slecht met elektra..... helaas....
- aanduwen geprobeerd, maar helaas..

Im lost..... wie kan me vertellen waar ik moet beginnen....

Bedankt voor alle bruikbare reacties.
 
Laatst bewerkt:
Als de boel uit elkaar ligt, is t ligisch dat er draden niet goed zitten.

Massa los, geen verbinding startknop naar relais, dat soort zaken.
 
Okay dus als ik het goed begrijp kan het dus liggen aan de niet verbonden knipperlichten...

Maar uhh... " massa los hangt..." kun je me dat uitleggen hoe dat zit? Thanks

En ja, de motor liep
 
Ik verwacht niet dat je los hangende knipperlichten de problemen geeft. De zin "De kabelboom bengeld los met al zn relais eraan (ben de kawa aan het verbowuen tot bobber). " lijkt me eerder de oorzaak. Je frame fungeert als massa (zeg maar de min draad) en waarschijnlijk zijn de massapunten nu los.
 
okay bedankt voor je reply Haakie, maar alle relais etc etc zitten er keurig aan gestekkerd. Alles zat bij het origineel onder het zadel geschroefd. Dat heb ik losgeschroefd en dat bedoe ik met " nu bengeld alles los". Alleen de knipperlichten en het achterlicht zijn niet aangesloten.
Ik snap wat je bedoeld met de motor is de massa maar waar en waarmee moet ik dan contact hebben/maken. En wat of waar zitten die massapunten? Moeten die relais etc ook aan het frame zitten? Dat zijn plastic behuizingen...
 
Het frame van je motor fungeert als min draad, het is dus onderdeel van je elektrisch circuit. Anders moesten alle elektrische componenten een min-draad naar je accu hebben. Nu zijn er op je frame verschillende punten waar de elektrische componenten (die relais etc.) vast worden geschroefd waardoor er een compleet circuit ontstaat. Begin eens met alle elektrische componenten onder het zadel weer op het frame aan te sluiten.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf de min pool van de accu een draad rechtstreeks naar het motorblok trekken en daar onder een boutje of moertje goed vast zetten en vervolgens in de draadboom de centrale min aansluitdraad opzoeken waar alle min aansluitingen van de diverse elektrische componenten hun massa vandaan krijgen en die ook aansluiten op de min pool van je accu.
 
Even met een schroevendraaier oid de dikke polen van je start relais doorverbinden en kijken/horen of je startmotor dan wel gaat draaien.
Hoeveel spanning meet je op de accu? In rust en tijdens een startpoging?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan