zephyr 750 carburatie ???

donda-xs

Rookie
9 aug 2017
6
0
Bellem -aalter
betse ,weet iemand hoeveel slagen de stastionaire sproeier uitgedraaid moeten worden bij de carburatie van een zephyr 750 cc ... normal bij ouwe cb 750 honda:2.5 slagen maar ik vermoed dat dit geen referentie zal worden ... :-)
de motor draaid alleen met de choke op en als deze af staat ,valt ie uit .. dus vermoet carbu's reinigen en afstellen ???
graag toe lichting als het even kan :-)
 
Ik denk dat je de luchtschroef bedoeld. Stationair stel je af op toeren, niet op slagen.

2.5 slagen uitdraaien van een luchtschroef is meestal de standaard.

Met choke wel lopen duidt op te veel lucht / te weinig brandstof.

Jim
 
betse ,weet iemand hoeveel slagen de stastionaire sproeier uitgedraaid moeten worden bij de carburatie van een zephyr 750 cc ... normal bij ouwe cb 750 honda:2.5 slagen maar ik vermoed dat dit geen referentie zal worden ... :-)
de motor draaid alleen met de choke op en als deze af staat ,valt ie uit .. dus vermoet carbu's reinigen en afstellen ???
graag toe lichting als het even kan :-)
Wat is de achtergrond.

Ineens?
Zo gekocht?
Zelf zo gekregen na 'onderhoud'?
 
@ Jim ,inderdaad de lucht schroeven ... die stonden 7.5 toeren opene gedraaid en de lucht filter zat niet op zijn plaats ... en @Martell zo gekocht .... de eigenaar gaf het al aan dat er iets niet klopte dus als brik gekocht .. hartelijk dank om het snelle antwoord .. ga komende dagen de carbs terug monteren en laat jullie iets weten ... de inlaat rubber vertoont kleine scheuren aan de buiten kant binnen wand lijkt me in orde .. maar zal eens testen als hij draaid met remreiniger er op te spuiten ... naar verluid bij lekkage zou ie in de toeren moeten klimmen zonder gas te geven als deze door laten ???!!

en vergeef me, belgische zinsbouw is geen sinecure voor nederlanders,sorry
 
Terug
Bovenaan Onderaan