SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Scheelt dat nog veel qua zitpositie?

Heb dan geen SV meer, maar vind verstelbare rearsets wel heel fijn. Nou zat dat er standaard al op maar heb ook andere gekocht van LSL. Het fijne van verstelbaar is dat het voor mijn lengte op straat in de laagste stand lekker veel beenruimte geeft. Het is ook genoeg grondspeling om op straat lekker mee te kunnen rijden. Ga ik naar het circuit zet ik ze in de hoogste stand omdat de extra grondspeling dan wel nodig is. Aangezien ik 90% op straat rij en dan toch niet super plat ga is die extra beenruimte wel zo fijn.
 
Ook officieel sv'er!
Overgestapt van een VFR800 naar een '04 (al lijkt dit toch echt een '03 als ik fotos vergelijk) sv1000. Tot nu toe heerlijk!

Ik zag allerlei mods voorbij komen zoals TRE, TPS en iets met de zuurstof aanvoer. Kan iemand dit toelichten en de voor- / nadelen? Of zijn er, naast de standaard dingen, onderhoud of aanpassingen die jullie zelf meteen zouden doen bij aanschaf?

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ook officieel sv'er!
Overgestapt van een VFR800 naar een '04 (al lijkt dit toch echt een '03 als ik fotos vergelijk) sv1000. Tot nu toe heerlijk!

Ik zag allerlei mods voorbij komen zoals TRE, TPS en iets met de zuurstof aanvoer. Kan iemand dit toelichten en de voor- / nadelen? Of zijn er, naast de standaard dingen, onderhoud of aanpassingen die jullie zelf meteen zouden doen bij aanschaf?

[afbeelding]
[afbeelding]


het is inderdaad een '03 kan je gelijk zien aan de volledige naam op de tank '04 en later hebben alleen een S op de tank. maar wel een mooie motor. zou inderdaad eerst de vering aanpakken, want dat is niet denderend bij een sv. je kan nog zoveel vermogen hebben, maar als hij als een dweil stuurt dan kan je nog niet snel rijden *O*
 
het is inderdaad een '03 kan je gelijk zien aan de volledige naam op de tank '04 en later hebben alleen een S op de tank. maar wel een mooie motor. zou inderdaad eerst de vering aanpakken, want dat is niet denderend bij een sv. je kan nog zoveel vermogen hebben, maar als hij als een dweil stuurt dan kan je nog niet snel rijden *O*

Geld groeit me niet meer op mijn rug dus... suggesties?
 
Geld groeit me niet meer op mijn rug dus... suggesties?

Een setje HyperPro veren met aan de voorkant nieuwe olie is niet heel veel geld. Weet niet meer wat het precies was maar dacht iets van 300 euro ofzo. Het verschil is erg groot tegenover standaard en veel goedkoper dan een compleet nieuwe demper achter en een hele nieuwe voorvork. Niet dat de motor met HyperPro vering er onder ineens geweldig is, maar het scheelt behoorlijk wat en is redelijk goedkoop.
 
€250 bij officieel hyperpro servicepunt, kan goedkoper zijn als je het setje door een dealer laat bestellen en monteren.
 
Laatst bewerkt:
Mooie machine en veel veilige kilometers gewenst !!

Heb paar dagen geleden mn seatcover binnen gekregen. Besteld via wish.com. (Soort Ali maar dan vanuit Engeland meende ik. Hier in NL vond ik ze niet te betalen. Gekocht in kleur voor 29 euro en binnen 10 dagen ontvangen. Past precies en kleur is matchend dus ben er blij mee!!
 
Laatst bewerkt:
Nice! Wil er ook nog 1 dus ga ff kijken.

Hoeveel kilometer kunnen jullie overigens nog zodra het lampje gaat branden? Hij gaat namelijk al bij 160-170 km maar kan me niet voorstellen dat hij dan al op reserve gaat...
 
Even iets belangrijkers:

Volgens mij draait mijn sv100s '03 op 1 cilinder. Idle is gedaald van 1500 toeren naar 750 (en valt dus even later uit) en tot 5000 toeren trekt hij voor geen meter. Daarna krijg ik pas vol vermogen.

Is er een dokter aanwezig?
 
zo niet, dan is het of; je tps sensor, die net buiten het bereik valt van het motor management systeem om het als fout te zien, bougie of bougie dop.

En ik vermoed bougie dop van de voorste cilinder ;)
 
zo niet, dan is het of; je tps sensor, die net buiten het bereik valt van het motor management systeem om het als fout te zien, bougie of bougie dop.

En ik vermoed bougie dop van de voorste cilinder ;)

Waarschijnlijk water bij de bougie of een terminaal zieke bobine met watervrees. Valt in ieder geval onder de garantie
 
Heeft iemand van jullie led knippers achter?
Die wel heel blijven?

Bij mij gaat alles stuk wat ik ook monteer.
Al paar x setjes in nl besteld voor 50 euro een nu Chinese rommel voor 6 dollar.
Alles breekt af of gaat kapot op de printplaat.
 
Sinds een weekje ben ik de trotse eigenaar van een sv1000sz en kan me hier dus ook melden.

Na 2 jaar op een er6n te hebben gereden werd het weer tijd voor wat meer vermogen.
De keuze ging tussen een vfr800 of de sv1000, dat was dus makkelijk achteraf.
Mijn god wat een geweld komt er los zodra je ook maar denkt aan gas geven.
 
Hallo SV-ers. Iemand nog belangstelling voor wat circuitkuipwerk? Evt meer foto's beschikbaar. Had zelf plannen voor circuitrijden maar daar komt voorlopig niks van terecht.
qzht7n.jpg
 
Ook zijn er dus 2 kontdelen en een topkuip met binnenwerk en onderkant bij, dit zijn geen gewoon originele maar hebben ooit schade gehad en zijn daarna gerepareerd, echter is dit wel te zien. Kontdelen zijn niet strak en topkuip is te snel gespoten over plamuur waardoor er een blaas in de lak zit.
 
full
Bij deze mezelf wil ik hier ook aanmelden omdat ik mijn ervaringen of belevenissen over m,n sv1000 met jullie wil delen, het betreft een sv 1000n uit 2004......met wat aanpassingen
 
full
Dit was de eerste keer dat ik zo,n uitdaging aanging achteraf bleek toch dat ik een balans pijp ertussen moest maken omdat de het geheel erg rauw en onregelmatig liep ondanks het y-stuk.

Het koppel in de lage en midden toeren gebied is behoorlijk erop vooruit gegaan als eind resultaat .....ben daar daar erg blij mee niet dat nodig was maar toch :+
 
de demper koker en begin kap hadden al z,n vorm het eindkapje is van eigen makelij en daarna afgewerkt met hittebestendige lak, beugeltje moet nog wel wat subtieler uigevoerd worden dat is het plan nog.

volgende stap is een voorvork gsxr1000 k5 erin die ik al in bezit heb, ik mis alleen nog een kroonplaat...... die is moeilijk te vinden en als ik er een vind vragen ze de hoofdprijs ervoor dus het zal er wel op uit draaien dat ik hem zelf gaat maken uiteindelijk.

het is allemaal de bedoeling om het low budget te houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan