gsx-r 600 k5 FI melding wil niet weg

Patrickk5

Die hard MF'er
6 sep 2013
614
1
Leeuwarden
Hoi, sinds kort heb ik in mijn display een FI melding staan, deze komt naar eenmalig gas geven rond 9000 toeren in beeld. Motor komt vervolgens niet meer op toeren en dus geen vermogen. Zelfs in de vrij kan ik gas geven wat ik wil maar voorbij die 9000 toeren gaat ie gewoon niet meer.
deze week de motor laten uitlezen en kwam code C-28 naar voren, STVA??
De ''geldaftroggelaars" bij Motoport vertelden me dat de gasklep(secundaire?) niet meer goed functioneert, dan wel stuk is en dat er een compleet nieuw gasklephuis in moet. Lees 800 euro voor enkel het onderdeel. heb ze verteld dat ik eerst wel verder kijken ging.

een kameraad vertelde me dat deze betreffende klep vaak kuren geeft en dat dit 9 van de 10 keer aan de solderingen ligt. Hij is er naar gaan kijken en heeft de gasklep schoongemaakt en opnieuw gesoldeerd.. Proefritje gemaakt en inderdaad de motor trekt weer goed en houdt niet meer in.. probleem opgelost zou je denken.. Maar de FI melding blijft in beeld..
sterker nog wanneer ik de motor nu alleen nog maar op contact zet verschijnt ie meteen in beeld.. Heb de accupolen eraf gehaald en vanavond ook de ECU afgekoppeld maar niks helpt...

Hoe krijg ik deze melding eruit, of krijg ik anders die gasklep weer klaar????
full
 
De ''geldaftroggelaars" bij Motoport vertelden me dat de gasklep(secundaire?) niet meer goed functioneert, dan wel stuk is en dat er een compleet nieuw gasklephuis in moet. Lees 800 euro voor enkel het onderdeel. heb ze verteld dat ik eerst wel verder kijken ging.

Jammer dat je ze afdoet als ''geldaftroggelaars", dit onderdeel is inderdaad alleen maar leverbaar compleet met gasklephuis. Alleen omdat jij dat niet leuk vindt ga je ze maar van dingen beschuldigen :? :?
 
Zitten alle stekkertjes goed aangedrukt? Evt. inspuiten met een goede cotactspray. Ik heb hetzelfde gehad, STVA kapot. Zelf gesoldeerd met behulp van de handleiding van Bean en alles werkt weer naar behoren zonder foutmeldingen.

Toffe pijp trouwens op je brommert, zelf gebouwd?
 
Bij mij werkt het nu ook weet naar behoren alleen die fout melding blijft staan en erger me hier aan.
Nee de pijp zat al op de bike toen ik deze kocht.. Zeer bruut geluid, wanneer ik zeg dat het "maar" een 600 is kijken de mensen altijd even vreemd op haha
 
Het is normaal dat die melding in display komt.. staat ook in het instructie boekje dat het de zelfcheck is van het systeem. Als de motor start dan gaat deze melding weg. Zoniet doorverbinden en kijken of er een code staat.

Anders gewoon doorjagen.....
 
Voorheen kwam die melding nooit in beeld tijdens de zelfcheck, dan komt er gewoon check in beeld te staan.
Gister de motor "doorverbonden gestart maar ook dan blijft de melding staan.
Stva eraf geschroefd en opgestuurd naar Mr. Bean
 
Ik heb C28 C29 probleem gehad. Ik heb zojuist de werkinstructie van Mr. Bean uitgevoerd ne de C28 is verdwenen alleen de C29 blijft staan. Dit zou de
C29 - SECONDARY THROTTLE POSITION SENSOR zijn

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen en waar die sensor precies zit?
 
Laatst bewerkt:
Dat is de (s)tps sensor, kleine sensor, heb je er 2 van. Google hem maar eens. 2 oortjes met (secure) torx vast en met de mogelijkheid om hem te stellen. Dat laatste zou je als eerste kunnen proberen.

Maar da's een heel ander probleem dan TS het topic voor aangemaakt heeft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan