BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hm, mijn conclusie is dan helaas dat het met de GT erg moeilijk is om de turbulentie en het wind geruis weg te krijgen. Jammer, heb met mijn vorige motoren hier nog nooit eerder zo een last van gehad. Heb een keer een F800GS meegekregen als leenmotor. Dat was echt een wereld van verschil in positieve zin. Toen viel mij pas echt op hoeveel turbulentie en windgeruis ik op de GT heb.
Wellicht is de GT geen motor voor lange mensen? Ik ben 1.93m.

Misschien van het voorjaar toch maar eens voor wat anders gaan kijken.
 
Hm, mijn conclusie is dan helaas dat het met de GT erg moeilijk is om de turbulentie en het wind geruis weg te krijgen. Jammer, heb met mijn vorige motoren hier nog nooit eerder zo een last van gehad. Heb een keer een F800GS meegekregen als leenmotor. Dat was echt een wereld van verschil in positieve zin. Toen viel mij pas echt op hoeveel turbulentie en windgeruis ik op de GT heb.
Wellicht is de GT geen motor voor lange mensen? Ik ben 1.93m.

Misschien van het voorjaar toch maar eens voor wat anders gaan kijken.

Ik treed je bij hoor, met mijn 169 cm toch niet bepaald in de groep van lange mensen...

Ik heb nu net een jaar mijn f700gs, ik heb toen op alle 800 modellen testgereden. De slechtste qua wind was voor mij de gt... De kuip had voor mij geen meerwaarde integendeel. De gsjes daarentegen hebben ook heel wat wind, maar die krijg ik niet vol op men smikkel.
 
Compleet andere motor al zeg ik zelf.

Sport 1200 ABS :)

Je zal er aan moeten wennen maar je gaat er wel enorm op vooruit. Naar mijn mening. (Heb zelf de kale Breva 1100 en rijdt bijna dagelijks op een BMW Gs 700. Ben altijd blij om na een dag weer op mijn eigen motor te stappen :X
 
Mag ik jullie allemaal nog een vraag stellen?

Tijdens mijn proefrit (en het nog eens bekijken van het filmpje) vond ik de spiegels moeilijk hinderlijk. Wat ik zag was een deel van het stuur, mijn handen en een klein deel achter me. Is een opzetstukje nou echt het geld waard? Of zijn de meningen hier over verdeeld?
 
Spiegels... Luistert heel nauw.

Wat mij hielp: de spiegelstangen zo loodrecht mogelijk op de lengte-as zetten, maximale uit dus.
en dan nauwkeurig stellen.

hulpstukjes wilde ik niet, spiegels trillen al genoeg.
 
Laatste vraag (hopelijk). Is er een online (gratis) reparatiehandboek beschikbaar? PDF o.i.d.?
 
Dag MF'ers ik heb mijn BMW f800r 2010 ingeruild op een Guzzi, dus ik heb nog wat onderdelen over.

Ilmberger voorspatbord carbon

Ilmberger tankcover carbon

Bagagedrager BMW

mocht er interesse zijn dan is een pm voldoende.

Beste mensen,

De carbon delen mogen voor de speciale prijs van 100 euro samen weg. Nieuwprijs is meer dan 500 euro.

≥ Marktplaats - De plek om nieuwe en tweedehands spullen te kopen en verkopen

≥ Marktplaats - De plek om nieuwe en tweedehands spullen te kopen en verkopen

Alleen voor MF-ers ;)
 
Kan het kloppen dat de motor af en toe een klonk laat horen? Ik heb dit een aantal malen gehad, bijvoorbeeld bij het tot stilstand komen bij een stoplicht. Bijvoorbeeld laatst bij een stoplicht, terugschakelen, koppeling in, maar ik wilde een beetje gas geven waarna hij KLONK-te.

Beetje lastig te beschrijven. Laatst sloeg hij ook af in zijn één op lage snelheid, maar dit kan ook komen doordat ik hem af liet slaan....

Hoe zijn jullie ervaring?
 
Een KLONK.
Met koppeling echt in en dan beetje gas geven?

Of ondertussen ook spelen met de koppeling?
In dat geval kan het wel.
Zat ie wel goed in de (1ste) versnelling?
In z'n 1 zetten kan ook met het nodige geluid gepaard gaan.
 
Ja in eerste versnellings zetten - zeker als je het stilstaand doet - geeft soms een dikke vette KLONK.

Bmw is er wel wat gekend voor... rij ook vaak met de 1200rt en die klonk is nog veel erger.
 
@ DeadlyRon & Montana81

Wat betreft de werkplaats-CD-Rom:

Als je mij in een envelop een aan jezelf geadresseerde en gefrankeerde envelop toestuurt dan doe ik de CD-Rom daarin en gooi ik hem op de post. Mijn NAW per pb.

DeadlyRon heb ik een pb gestuurd met mijn NAW.
Montana81: MF geeft de melding dat je geen pb's wilt ontvangen.
 
Door de verkoop van mijn motor heb ik nu een aantal onderdelen over:



Gereviseerde YSS achtershock (Z506)



Onbeschadigde valblokken


Bike lift van Becker Technic (volgens de site op alle F800's te gebruiken)


Witte seatcover


Edit; gaat niet helemaal goed met de foto's |(

Edit 2 gaat vanavond niet lukken met de foto's B|
als iemand interesse heeft foto's via pm
 
Laatst bewerkt:
In het kader van beter iets dan niets... een paar links naar foto's...

Seat cover: nieuwe link
view


Valdoppen: nieuwe link
view


Schokdemper: nieuwe link
2e link --> verkocht

Becker-technik bokje: nieuwe link
2e nieuwe link
 
Laatst bewerkt:
Serieus?! Wat een .... gekloot... en topic vervuiling van mijn kant, excuses iig...



heb de links in de post veranderd naar een openbare google-drive... Ik ga ervan uit dat het nu wel werkt, als het niet werkt weet ik het ook niet meer. Stuur dan maar een pb met je mail of whatsapp, dan stuur ik ze daar wel heen..

Maar wat ik ook vervelend vind: Als ik het met
doe komen er geen foto's. Dat is toch wel hoe het werkt? Iemand de gouden tip voor mij?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan