Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Nou... Ik mag me bij deze ook officieel melden in dit topic...

Gisteren dit beestje gaan ophalen in België;
362304382-husqvarna-510-smr-model-2010-3800km-al.jpg

362304382_1-husqvarna-510-smr-model-2010-3800km-.jpg


Keuringsafspraak staat al gepland voor de 17de...

Ik kwam er trouwens achter dat ik een supermoto-baan in mijn achtertuin heb liggen (Bilstain)... Ik lees alleen hier en daar verhalen over (on)veiligheid... Gaat er iemand wel eens daar rijden?
 
Laatst bewerkt:
Mooi apparaat hoor.

Achja bilstain, als ik de kenners moet geloven een van de meest zware banen. Zelf 1 keer gereden en was ook mijn eerste keer op het circuit. Gezien het gebrek aan ervaring kan ik dus niet zeggen of het wel of niet veilig is. Wat wel opviel is het onderhoud aan de baan, of beter gezegd gebrek aan onderhoud. Verwacht geen aan een gelegd stuk asfalt en onverhard is gewoon pittig.

Hier moeilijk hard op mijn bek gegaan wegens gebrek aan goede vering maar dat terzijde. Denk dat hier nog wel een paar zitten die je wat meer over kunnen vertellen.

Als je begint op bilstain heb je in ieder geval wel een hele pittige baan gehad dus dat is dan weer een voordeel.
 
Luckyducky hopen dat het dan wel doorgaat hoe zit het met het offroad gedeelte op assen hoe doen ze dat?

Sjiefke mooie supermoto heb je gekocht hoe bevalt het?
 
Ik kwam er trouwens achter dat ik een supermoto-baan in mijn achtertuin heb liggen (Bilstain)... Ik lees alleen hier en daar verhalen over (on)veiligheid... Gaat er iemand wel eens daar rijden?

Ik zou eerst een paar keer naar Spa gaan zodat je iig het asfalt gedeelte onder de knie hebt. Ik denk dat mijn derde keer SM rijden op Bilstain was (en eerste keer offroad) en het was flink broekpoepen geblazen haha.
 
Ik zou eerst een paar keer naar Spa gaan zodat je iig het asfalt gedeelte onder de knie hebt. Ik denk dat mijn derde keer SM rijden op Bilstain was (en eerste keer offroad) en het was flink broekpoepen geblazen haha.

Als je net begint denk ik dat het geen zak uitmaakt waar je heen gaat. Je kan toch de moeilijkheidsgraad niet relativeren.
 
Ik heb alleen maar een kort proefritje gemaakt, want hij heeft nu nog geen kenteken. Maar ik ben wel erg benieuwd...

Ik begrijp dat Bilstain geen beginnersbaantje is... Ik heb wel circuitervaring, maar niet met een supermotard en niet met off-road. Ik denk dat ik eens een keertje op een woensdag ga kijken om te zien hoe het er aan toe gaat...
 
Laatst bewerkt:
Als je net begint denk ik dat het geen zak uitmaakt waar je heen gaat. Je kan toch de moeilijkheidsgraad niet relativeren.

Tuurlijk wel. Als je deze twee filmpjes vergelijkt dan zie je toch gelijk dat Bilstain een stuk lastiger is?

Spa:


Bilstain:

 
Tuurlijk wel. Als je deze twee filmpjes vergelijkt dan zie je toch gelijk dat Bilstain een stuk lastiger is?

Spa:


Bilstain:


Het klopt wel wat je zegt als je ze naast elkaar legt maar juist doordat je dat niet doet en dus "niet beter weet" maakt het niet zoveel uit waar te beginnen. Ik kan ook enkel uit eigen ervaring spreken.

Als bilstain lekker dichtbij is zou ik zeker daar lekker rondrijden, het is pittig maar echt een toffe baan.
 
Ik zou eerst de motor maar eens leren kennen.
Gelijk naar bilstain is natuurlijk wel te doen alleen ik zou het persoonlijk niet aanraden.
Het is een zeer verraderlijke baan met veel technische stukken waar je gemeen kan afstappen(op een ongewenste manier :+ )
Keertje spa zou geen kwaad kunnen, wel melden hier als je gaat.
Als ik zin/tijd heb kom ik misschien ook wel even die kant op
 
Ik zou eerst de motor maar eens leren kennen.
Gelijk naar bilstain is natuurlijk wel te doen alleen ik zou het persoonlijk niet aanraden.
Het is een zeer verraderlijke baan met veel technische stukken waar je gemeen kan afstappen(op een ongewenste manier :+ )
Keertje spa zou geen kwaad kunnen, wel melden hier als je gaat.
Als ik zin/tijd heb kom ik misschien ook wel even die kant op

En bij mij wel aanraden.. wat een gek zeg _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan