Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Het gewicht is in mijn ogen idd het enige nadeel. Paar weekjes terug weer eens binnenbanden op de motor gelegd voor de verkoop. (Mocht iemand interesse hebben in een Husaberg TE300 Linkje naar MP)

Wat een gekudt zeg. Ik voel me inmiddels verwend met m'n mousjes. Wat leg je die er toch makkelijk op zeg.
Ervaring ermee krijgen is het belangrijkste. Een fatsoenlijk bokje en 5 goeie bandenlepels + een bead buddy en je hebt heel weinig gezeik met banden.
Ja, verschil met m'n eerste keer een bib-mousje erop leggen is inmiddels 50 minuten. :')
 
Laatst bewerkt:
Rij al jaren met Tubliss, in het buitenland weet je niet wat er gebeurt, zoveel grip. Ook in NL rij ik met lage bandenspanning (0.3 bar), scheelt ook hier in het zand enorm.

Heb éénmaal mijn voorband lek gehad, maar ik reed met OKO tyre sealant er in, en heb met de 'lekke' band gewoon nog een weekje enduro in Tsjechië gereden...

En mocht je lek rijden kun je in ieder geval nog thuis komen, want de tubliss is eigenlijk een hele grote bandenklem. In Bilstain bijvoorbeeld laat ik achter bewust bijna helemaal leeg.

Wel is het belangrijk de montagehandleiding exact te volgen. Monteren is niet lastig maar komt wel kritisch. En altijd monteren met nieuwe buitenbanden!

Waarom dat dan?
 
Hoe veel bar rijd je mee in het buitenland? Frankrijk/polen? Denk dat ik ze eens een kans ga geven. Ook een heel stuk lichter.

Meestal achter bijna leeg, zo'n 0.2 bar. Voor 0.6/0.7.

Tubliss is inderdaad veel lichter dan dikke binnenbanden en mousse. En dat merk je met rijden.
 
Meestal achter bijna leeg, zo'n 0.2 bar. Voor 0.6/0.7.

Tubliss is inderdaad veel lichter dan dikke binnenbanden en mousse. En dat merk je met rijden.


Zelf rij ik ook al meerdere jaren met Tubliss. Systeem is echt top. In NL rij ik meestal 0,5 bar achter en 0,7 voor. In het buitenland ongeveer 0,3 a 0,4 achter en voor 0,5 bar.

Heeft iemand ervaring met de Michelin enduro comp VI in het buitenland en dan name Italië? harde ondergrond met rotsen/stenen....
 
Zal inderdaad ongeveer rond de 120 euro per stuk zijn. Ik heb ze al ruim 3 jaar en ze doen het nog steeds perfect.
 
Zal inderdaad ongeveer rond de 120 euro per stuk zijn. Ik heb ze al ruim 3 jaar en ze doen het nog steeds perfect.


Bij jou wel. ;) ;)
Rijd er nu 2 jaar mee, maar ben er " nog " geen grote fan van.

Bij mij loopt ie voor steeds langzaam leeg.
Tubliss staat op 7 bar, maar op een of andere manier loopt ie steeds leeg.
Voorband is een Metzeler six days en was nieuw toen de tubliss erin kwam. Deze al aantal maal eraf en erop gelegd.

Achter helemaal top, ( Pirelli Scorpion ).
Max grip met weinig tot geen druk.
 
Bij jou wel. ;) ;)
Rijd er nu 2 jaar mee, maar ben er " nog " geen grote fan van.

Bij mij loopt ie voor steeds langzaam leeg.
Tubliss staat op 7 bar, maar op een of andere manier loopt ie steeds leeg.
Voorband is een Metzeler six days en was nieuw toen de tubliss erin kwam. Deze al aantal maal eraf en erop gelegd.

Achter helemaal top, ( Pirelli Scorpion ).
Max grip met weinig tot geen druk.

Bij die 2e site kun je dus ook die andere delen LOS kopen.
Zou zeggen koop dan even een nieuwe binnen layer ervoor.. Dan moet dat leeglopen verholpen zijn.

TUbliss - GEN2.0 - vervangende binnenband
15,-
 
Bij jou wel. ;) ;)
Rijd er nu 2 jaar mee, maar ben er " nog " geen grote fan van.

Bij mij loopt ie voor steeds langzaam leeg.
Tubliss staat op 7 bar, maar op een of andere manier loopt ie steeds leeg.
Voorband is een Metzeler six days en was nieuw toen de tubliss erin kwam. Deze al aantal maal eraf en erop gelegd.

Achter helemaal top, ( Pirelli Scorpion ).
Max grip met weinig tot geen druk.

Monteren met een klein beetje tyre sealant / OKO / bandenlatex en hij blijft dicht... O-)
 
Is de OTR van Veldhoven die voorheen in november was niet meer?
Ik zie wel de ktm dagen in oktober maar dat valt helaas precies gelijk met de OTR van Havelte.
 
Iemand enig idee of ik een michelin bib m14 kan gebruiken in een AC10 120/90-18. De bib komt uit een 140/80-18?
 
Hallo mensen, ik was van plan om weer eens deel te nemen aan een offroad rit. Nu vroeg ik mij af wordt er bij offroadritten gecontroleerd of de banden een wegtoelating hebben ( dot code ) ik had dat altijd wel (ac10 achter en endurocomp voor). Mijn huidige motor staat op gewone crossbanden, zou dat een probleem zijn ?
 
Hallo mensen, ik was van plan om weer eens deel te nemen aan een offroad rit. Nu vroeg ik mij af wordt er bij offroadritten gecontroleerd of de banden een wegtoelating hebben ( dot code ) ik had dat altijd wel (ac10 achter en endurocomp voor). Mijn huidige motor staat op gewone crossbanden, zou dat een probleem zijn ?
Rij zelf ook met AC10 maar heb nooit gezien dat er iemand uit moest ivm verkeerde banden...
Geluidsmetingen zie je dan wel weer wel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan