Tweede MF Allroad Rit - 17-09-2017

Ik ben van nature enorm gastvrij en heb echt als motto hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Natuurlijk is iedereen meer dan welkom bij de start/finish maar helaas moeten wij wel een beetje kritisch zijn met de aanmeldingen die de rit daadwerkelijk gaan rijden. :/

Het is echt een rit voor de wat zwaardere modellen, een XL gaat nog net maar een 250CC past denk ik niet in het plaatje. Misschien kan je een zwaarder model motor van iemand lenen ofzo? Dan zet ik je er natuurlijk graag bij! :t
Ik denk dat je de mogelijkheden van een lichte all-road en z'n berijder toch wel enigszins onderschat. Wellicht (veel) minder vermogen, maar hij hoeft dan inc. berijder dan ook nog geeneens 200Kg te verplaatsen ;) Zolang het geen diep, mul zand word is er niet echt iets wat het ding tegenhoudt.
 
Ik denk dat je de mogelijkheden van een lichte all-road en z'n berijder toch wel enigszins onderschat. Wellicht (veel) minder vermogen, maar hij hoeft dan inc. berijder dan ook nog geeneens 200Kg te verplaatsen ;) Zolang het geen diep, mul zand word is er niet echt iets wat het ding tegenhoudt.

Dat is ook niet het probleem.
Bij de 1e allroad rit waren er ook voorwaarde voor de motor.
minmaal aantal cc`s en all road.

En dat is om allemaal een beetje gelijkwaardig in het veld en op de weg te kunnen rijden.
 
Ik denk dat je de clue niet helemaal begrijpt, lichte all-roads zijn niet welkom.

En dat is niet omdat men er een hekel aan heeft, maar meer omdat je met zo'n licht ding iedereen voorbij blaast :+
 
Het ging niet om gelijkwaardigheid, het gaat om het weren van de echte offroads die regulier een OTR rit rijden of een enduro wedstrijd. Het NX'je is inderdaad een allroad die naar verhouding wat zwaar is. (in vergelijking tot een EXC, WR of DRZ) Ondanks de summiere longinhoud zou ik 'm dus wel toelaten. Nou ga ik er niet over, dus je hebt er geen klote aan.

_O-
 
Weet je wat... Hoe meer zielen hoe meer vreugd... Ik ben de moeilijkste niet en heb eens gegoogled op zo'n nx250. Hij staat idd te boek als allroad dus ik zet je erbij ;)
 
Ik denk dat je de mogelijkheden van een lichte all-road en z'n berijder toch wel enigszins onderschat. Wellicht (veel) minder vermogen, maar hij hoeft dan inc. berijder dan ook nog geeneens 200Kg te verplaatsen ;) Zolang het geen diep, mul zand word is er niet echt iets wat het ding tegenhoudt.

Ps. Ik onderschat nooit iemand... Maar een beetje mul zand ga je wel tegenkomen met deze rit hahaha
 
Ik ben benieuwd of mijn obese Africa Twin moeilijkheden gaat vertonen in het zand. Op rotsondergrond in de Vogezen deed hij het fantastisch. :t
 
Ps. Ik onderschat nooit iemand... Maar een beetje mul zand ga je wel tegenkomen met deze rit hahaha~[/quote]

:/ Dan zal ik mn bijna kale voorband maar vervangen voor de 17e.
Mul zand met een zware allroad is al moeilijk genoeg.
 
Ach... Misschien hebben wij in de week voor de rit wel net zulk goed weer als vandaag. Dan is er weinig mul zand hihi

Maar een beetje profiel heb je sowieso wel nodig hè of je nu wel of niet een allroadrit gaat rijden ;)
 
Tja... Als je achterband maar voldoende profiel hebt. Gas derop en trekken aan het stuur, beetje wheeliend kom je overal doorheen 😂
 
Vandaag nog een leuk rondje allroad gereden op de Veluwe. Ik moet zeggen dat ik de KLE 500 nog steeds fijner door de bagger vind gaan als de nieuwe AT. Met name dat het me weinig uitmaakt als ik dat ding afschrijf en dat ligt iets genuanceerder bij de AT.
 
Ik ben nu bezig met mijn allroad ritje. Nu lekker aan de cappuccino met super lekkere appeltaart bij de tussenstop van MF AR 2😏 het eerste gedeelte zit erop, anderhalf uur en 87km verder van het startpunt. Ik moet nog wel iets aanpassen, ik denk toch dat een paar weggetjes toch iets te lastig zijn voor de echte beginners. Ennuh DetoX... De KLE is best zat voor deze rit ;)
 
De KLE is een topper. Zeker voor offroad is hij beter geschikt dat dat dure ding dat ernaast staat. :P
 
Net even nieuwe banden besteld voor mijn XL600LM.
Maxxis 6006 dual sport.
Ik had ze ook op mijn XL500 liggen waarmee ik vaak offroad reed.
Ben er dus helemaal klaar voor de 17e.
full
 
Net even nieuwe banden besteld voor mijn XL600LM.
Maxxis 6006 dual sport.
Ik had ze ook op mijn XL500 liggen waarmee ik vaak offroad reed.
Ben er dus helemaal klaar voor de 17e.
[afbeelding]

Deftig bandje! ;)

Mijn TKC80 achterband is bijna ook al weer aan vervanging toe...
Die dingen hebben een levensduur van 4x niks maar offroad 8-) *O* :) zijn die dingen super!
 
Deftig bandje! ;)

Mijn TKC80 achterband is bijna ook al weer aan vervanging toe...
Die dingen hebben een levensduur van 4x niks maar offroad 8-) *O* :) zijn die dingen super!

Deze Maxxis bandjes kosten de helft en doen er zeker niet voor onder. Had tkc's op mijn XT600, fijne band maar deze vind ik beter.
 
Als het goed is hebben alle voorrijders een mail van mij gehad, check dit svp even! Het is namelijk al lang bedtijd voor mij dus misschien ben ik wel iemand vergeten...
 
Onverharde weg tijdens het rijden erg goed zou moeten zijn

We rijden met deze route alleen op asfalt!

Hihi

Nee hoor, er zit van alles in, grind, zand, gras en asfalt.
De route is nog geen 200km lang maar alles komt aan bod. Open graslanden, nostalgische dorpjes, bospaden, middle of nowhere paden, polderwegen en asfalt bochtjes :]
 
Hmmm dillema...

Zal ik VOOR de rit mijn achterband vervangen, zodat ik voldoende grip heb, maar is zonde als ik lek rij....
OF
Zal ik NA de rit mijn achterband vervangen, mocht ik lek rijden, jammer dan, niet errug dan... maar minder grip...(wat ook leuk kan zijn natuurlijk..)

keuzes keuzes keuzes..... en keuzes zijn slecht voor deze weegschaal...;-)
 
Hmmm dillema...

Zal ik VOOR de rit mijn achterband vervangen, zodat ik voldoende grip heb, maar is zonde als ik lek rij....
OF
Zal ik NA de rit mijn achterband vervangen, mocht ik lek rijden, jammer dan, niet errug dan... maar minder grip...(wat ook leuk kan zijn natuurlijk..)

keuzes keuzes keuzes..... en keuzes zijn slecht voor deze weegschaal...;-)

Lekrijden... hmm... rotspaden en lavasteenpaden heb ik niet in de route zitten dus de kans is klein .... hahahaha!

Ach... ik had een nieuwe TKC achterband, maar ik heb de afgelopen weken heel veel kilometers moeten maken voor deze rit... Ik wilde de TKC's sparen voor de offroad ritjes, maar deze hebben nu stiekem al heel wat asfalt gezien. Allroad rit, niet waar? :)

Puntje is wel dat mijn achterband halverwege is (mijn voorband is nog praktisch nieuw) maar heb het er voor over gehad! Persoonlijk zou ik het nieuwe bandje monteren, is op zand best wel fijn een beetje grip ;)
 
Heeft er iemand interesse in een set Michelin Anakee 3 Wild , hebben er 500 km op gelegen.
Heb voor een reis ander soort banden nodig, dus deze mogen weg.
maten 150/70-17 en 90/90-21 meenemen voor eu 125
full

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan