het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag gereden met de T120, T100 en de scrambler. Solo en met vriendin.

De T120 heeft de zwaarste motor en remmen, maar is meteen ook de logste/lompste van de 3. Alles gaat heel soft maar toch ga je goed vooruit en rem je hard.

De T100 is de leukere om mee te rijden. Voelt veel lichter en vinniger aan. Wat mij betreft voldoende remkracht en vermogen (ook met de maar 55pk). Dit solo en duo. Je kan je uit elke situatie trekken en je trekt zeer vlot op tot 120. Sneller kan ook nog.

De Scrambler rijdt gelijkaardig als de T100, maar is nog wat speelser door het bredere stuur en 19inch voorwiel. Door het solo zadel niet duo kunnen testen.

Maw. de Scrambler is mijn favoriet en denk er wel stilaan naar uit te kijken. Is ook de grootste/hoogste van de 3.

Terug op de Tiger voel je wel dat de Tiger de meest volwassene is in alles (vermogen, remmen,...) de classics zijn moeilijk te vergelijken aangezien ze een totaal ander doel hebben. Voor dagritjes, kortere plezierritjes heb je wel meer fun op de retro's maar je boet wel wat in qua vering, remmen en vermogen...maar op een leuke/positieve manier.

Vriendin was ook tevreden.

:} top man! Zo ben ik al sinds den beginne verliefd op de guzzi v7 café racer.

Durf niet te gaan proefrijden aangezien ik dan zeker verkocht ben en de tiger er voor inruil terwijl het een onpraktisch kutding is _O-
 
:} top man! Zo ben ik al sinds den beginne verliefd op de guzzi v7 café racer.

Durf niet te gaan proefrijden aangezien ik dan zeker verkocht ben en de tiger er voor inruil terwijl het een onpraktisch kutding is _O-

Hart vs. verstand he...

De classics roepen veel meer passie op. Maar inderdaad zoals jouw guzzi verhaal :P

Uiteindelijk wil iedereen wel zo'n 'echte' moto maar niemand durft hem te kopen. En ja puur rationaal is de Tiger prijs/kwaliteit wel de betere...maar ja
 
:} top man! Zo ben ik al sinds den beginne verliefd op de guzzi v7 café racer.

Durf niet te gaan proefrijden aangezien ik dan zeker verkocht ben en de tiger er voor inruil terwijl het een onpraktisch kutding is _O-

Hier nog zo een _O-

Zag een poosje terug een enorm gave scrambler, gebouwd door Teo Lames in Nijmegen daar staan.
Toch altijd nieuwsgierig geweest, nog nooit Guzzi gereden.
Dus daar ff gevraagd of ik niet ene keer op een normale Guzzi mocht rijden.
Ze vroegen me welke ik mooi vond, die scrambler special dus...., maar zei al dat dat zonder was om die vuil te maken gezien ik überhaupt nog nooit op een Guzzi gereden had.
Na dit enkele keren aangegeven te hebben vonden ze daar nog steeds dat ik op die scrambler special moest gaan rijden. :Y
Dus op dat ding door de stad en de Ooijpolder. Het is een geweldige ervaring, het ding stampt en schudt, en een geweldig geluid met die italiaanse uitlaten.... en dat al bij 50 km/h _O- .
Ik vond het echt een gaaf ding, en kan me voorstellen dat als je van terrasjesrijden houdt er enorm veel plezier mee beleefd...
Maar als ik dan na gaat denken en naar mijn verstand luister weet ik dat dat ding toch alleen maar in de garage zou blijven staan, en ik toch altijd de tiger zou pakken, gezien ik zelden ritjes onder de 100 km maak.....
Moet wel zeggen dat ik het heel netjes vond van de mensen bij Teo Lamers dat ze me de gelegenheid geboden hebben :} :} .

Toch blijf ik altijd met veel bewondering naar die oude guzzi's kijken :t
 
Hier nog zo een _O-

Zag een poosje terug een enorm gave scrambler, gebouwd door Teo Lames in Nijmegen daar staan.
Toch altijd nieuwsgierig geweest, nog nooit Guzzi gereden.
Dus daar ff gevraagd of ik niet ene keer op een normale Guzzi mocht rijden.
Ze vroegen me welke ik mooi vond, die scrambler special dus...., maar zei al dat dat zonder was om die vuil te maken gezien ik überhaupt nog nooit op een Guzzi gereden had.
Na dit enkele keren aangegeven te hebben vonden ze daar nog steeds dat ik op die scrambler special moest gaan rijden. :Y
Dus op dat ding door de stad en de Ooijpolder. Het is een geweldige ervaring, het ding stampt en schudt, en een geweldig geluid met die italiaanse uitlaten.... en dat al bij 50 km/h _O- .
Ik vond het echt een gaaf ding, en kan me voorstellen dat als je van terrasjesrijden houdt er enorm veel plezier mee beleefd...
Maar als ik dan na gaat denken en naar mijn verstand luister weet ik dat dat ding toch alleen maar in de garage zou blijven staan, en ik toch altijd de tiger zou pakken, gezien ik zelden ritjes onder de 100 km maak.....
Moet wel zeggen dat ik het heel netjes vond van de mensen bij Teo Lamers dat ze me de gelegenheid geboden hebben :} :} .

Toch blijf ik altijd met veel bewondering naar die oude guzzi's kijken :t

Ideaal als tweede moto :P
 
Toch blijf ik altijd met veel bewondering naar die oude guzzi's kijken :t


Mijn vorige motor was een moto guzzi griso 1200 8v, van 2009 2e hands gekocht, 5000 km op de klok,mooie motor met een aparte styling[vind ik]

Maar toch de afwerking is niet zo geweldig,italiaans laten we maar zeggen.Wat dan?

Op de 1e rit hield de snelheidsmeter er mee op,vocht in de sensor,droogfohnen en afkitten ach.
o ja er zat meteen vocht in het dasch,en daar is nooit een oplossing voor geweest.

Weer 2000km verder liep die op een poot,weer een bekend probleem,bougiedop kapot gewoon slechte kwaliteit,zelf allebie vervangen door niet lachen,doppen van een citroen snoek! goed en gratis!

Na een jaar ging de startmotor kapot[het enige duitse onderdeel want bosch]gaar voor de kliko.
Meteen maar de accukabels vervangen omdat die warm werden??

Daarna op een reis door frankrijk begon de cardan te gieren en cardan olie te lekken,kapot lager.
Daar sta je dan in Barchalonette,de vakantie was al na 5 dagen voorbij!

Toen had ik het wel gehad,ik meende steeds weer iets te horen of voelen,maar ik moet zeggen ik heb nog steeds een zwak voor guzzi,vooral de 1400 california is een plaatje!
Maar de kwaliteit en afwerking,zoals triumph,daar kunnen ze echt een voorbeeld aan nemen.
 
Heeft iemand toevallig nog een goede achterremschijf voor een 955i gietwielen liggen? Zo eentje met vijf uitsteeksels naar het midden toe:

s-l500.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje. Ik heb sinds maart een nieuwe tijger sport. Nu heb ik al een aantal keer gehad dat hij stilvalt en het olielampje gaat branden. Meestal gebeurt dat als ik wat veel in 1e kort gas moet lossen en bijgeven zoals rijden in de file enz. Normaal gezien kan ik hem altijd gewoon terug starten en verder geen probleem. Dus echt iets met de olie kan het niet zijn volgens mij.
De laatste keer had ik het bij het aanzetten in een bocht, ook daar toen ik vlak daarvoor kort had moeten remmen voor een auto... stilvallen in een bocht is niet handig .... ☹
Heeft iemand een idee wat de oorzaak juist is?
 
@Adamoto, ik rijd nu Versys 1000 maar heb in 2012 een nieuwe Tiger 1050SE gekocht. Motor niet bij Triumph dealer gekocht.
Ik had hetzelfde probleem. Heb je een ander uitlaat gemonteerd? Bij aanschaf heb ik een Remus Powercone uitlaat laten monteren. Paar weekjes later bij Triumph dealer ander mapping/tune geladen. Sindsdien nooit geen last meer gehad. Zelf ook nog "snorkel"bij luchtfilterhuis verwijderd. Uiteindelijk ook veel meer power en geweldig geluid.
Hoop dat dit je verder kan helpen. Anders ff naar dealer en mapping resetten (als zoiets kan...)
full

full
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje. Ik heb sinds maart een nieuwe tijger sport. Nu heb ik al een aantal keer gehad dat hij stilvalt en het olielampje gaat branden. Meestal gebeurt dat als ik wat veel in 1e kort gas moet lossen en bijgeven zoals rijden in de file enz. Normaal gezien kan ik hem altijd gewoon terug starten en verder geen probleem. Dus echt iets met de olie kan het niet zijn volgens mij.
De laatste keer had ik het bij het aanzetten in een bocht, ook daar toen ik vlak daarvoor kort had moeten remmen voor een auto... stilvallen in een bocht is niet handig .... ☹
Heeft iemand een idee wat de oorzaak juist is?

Heb je hem geheel nieuw? Dealert zoekt denk ik nog wel een garantie/ vakantie klus 😉

Wel klote koop je nwe fiets heb je zulks... Sccs
 
Mensen.
Ff jullie mening.
Ik kan mijn tiger 1050 inruilen voor een tiger 800.
Ik moet zo'n €1500,- bijbetalen.
De 800 heeft 25000km minder gelopen en 4 jaar jonger. Ik heb een blauwe tiger 1050 uit 2007 met 46000km. Blok is vorige zomer onder handen genomen. Nieuwe cilindwanden. Zuigers etc. Net nieuwe bandenset. Remblokken.

Rijdt de 800 veel anders dan de 1050 met passagier?
En nog meer plus punten tegenpunten?
 
Mensen.
Ff jullie mening.
Ik kan mijn tiger 1050 inruilen voor een tiger 800.
Ik moet zo'n €1500,- bijbetalen.
De 800 heeft 25000km minder gelopen en 4 jaar jonger. Ik heb een blauwe tiger 1050 uit 2007 met 46000km. Blok is vorige zomer onder handen genomen. Nieuwe cilindwanden. Zuigers etc. Net nieuwe bandenset. Remblokken.

Rijdt de 800 veel anders dan de 1050 met passagier?
En nog meer plus punten tegenpunten?

Indien je nog met deze vragen zit best toch een testrit doen en rechtstreeks vergelijken...enige dat je uitsluitsel kan bieden.

Ik heb met mijn huidige Tiger ook de "fout" gemaakt te kopen zonder echt serieus te testrijden. Mooie moto, goede power, goed geluid,... maar uiteindelijk toh wat dingetjes die me misschien hadden tegengehouden.

Zoals hierboven geschreven heb ik onlangs de classics eens getest, maar wel een uur per moto gereden en ook met duo.
 
Hmmm
Vanmiddag ff gereden op de versys 650 van een maatje.....rijdt ook wel heel erg lekker. Iets minder vermogen maar prima te doen. En voort geld van een tiger 800 heb je een aangeklede versys 650 z.g.a.n
 
Ja, nagelnieuw van maart. Net 10 000 km gedaan. Geen enkele aanpassing aan gedaan, dus volledig standaard.
Tja, toerental te hard laten zakken... je kan toch moeilijk gas blijven geven als je moet remmen, toch?
Zal men dealer eens bevragen, moet van de week toch binnen voor onderhoud.
 
Hmmm
Vanmiddag ff gereden op de versys 650 van een maatje.....rijdt ook wel heel erg lekker. Iets minder vermogen maar prima te doen. En voort geld van een tiger 800 heb je een aangeklede versys 650 z.g.a.n

En dat geldt zeer zeker ook voor een Versys 1000 tov Tiger 1050 8-)
 
en daar is niets mis mee :t

Niets mis mee klopt. Maar ik heb laatst op de Bandit 1250 van mijn motormaatje gereden, en er was niets mis mee, maar ik miste wel iets.
Volgens mij verenigt de triple het beste van de twee- en viercilinders, zonder de nadelen over te nemen.
Dit geldt overigens niet alleen voor de Triumph Triple, maar even goed voor z'n Yahama broertje.
 
De Bandit 1250 heb ik ook gehad...turbine van motor maar alles zit onder de 5000 toeren. Snelle motor zondersnelheidsgevoel. Maar wel solide.

Ik had er hyperpro op en carbon uitlaat + k&n. Weggedaan omdat die wat te klein was.

Versys 1000 niet mee gereden dus kan er eigenlijk niet veel over zeggen ;) Wel eens opgezeten en is volgens mij net iets ruimer dan de Tiger. Net zoals de Bandit prijs/kwaliteit zeer interessant
 
Een versys 650? Wat een downgrade :N saai en lelijk ding.
Niet mijn ding zeg maar.

Ook niet mijn ding. Ik heb dit voorjaar heel veel proefgereden op allerlei motoren. En bij mij kwam bij deze motor het brommergevoel weer boven. Voor mij was de Tiger 1050 2016 de meest aantrekkelijke motor als mix van rijden, motorblok, zithouding, model, uitrusting etc. En deze zaken zijn subjectief en puur persoonlijk. Gelukkig maar anders reden we allemaal op dezelfde motor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan