Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
https://www.youtube.com/watch?v=uwwAGVO4054&feature=youtu.be

Leer mij de Kinkerbuurt kennen :')
Wat bleef die taxichauffeur netjes wachten...die dacht vast...misschien wel een klant, als haar fiets kapot zou zijn geweest...de een z'n....de ander z'n.... })
 
De combinatie van die beeline die hij naar haar maakte en dat "kusje?" die zinde me totaal niet. Je ziet ook verderop dat zij langzamer gaat rijden als ik achterop kom en hij juist harder. Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik nam toch het zekere voor het onzekere.

Ik vind het super lief van je dat je er even achteraan reed. Zou als ik die vrouw was zoiets zeker op prijs stellen. Zag het filmpje en vond die actie van de man ook erg maf, dus snap je gedachtengang
 
Ik lees hier opnieuw het goedpraten van linksplakken. De regel is: zo veel mogelijk rechts houden.

En tuurlijk is de kans aanwezig om iets over het hoofd te zien als je van rijstrook wisselt, maar daarom heb je toch geleerd om goed uit je doppen te kijken. Stel dat je jouw redenatie volgt en je blijft links rijden omdat je mogelijk de kans loopt iets over het hoofd te zien (omdat je niet goed kijkt!), dan komt het er gewoon op neer dat je de ene fout (slecht kijkgedrag) oplost met een extra fout (onnodig links rijden).

Je moet dus gewoon goed en geconcentreerd rijden dan is iedereen blij: dwz. goed kijken, rechts houden, elkaar de ruimte gunnen, niet afsnijden, afstand houden (niet bumperkleven) en een beetje assertief rijden, o.a. niet met 90 invoegen op een snelweg waar iedereen 130 rijdt, maar gewoon gas geven.

Allemaal dingen die je tijdens je rijlessen geleerd zou moeten hebben.

Ik zeg ook dat ik dit alleen die bij een drukke weg. De A7 in de ochtend is dus gewoon druk. De snelheid op de linker en rechter strook is dan nagenoeg gelijk. Het"keep hour lane" systeem werkt dan veel beter. Voor wat betreft geconcentreerd rijden, als je dit niet doe, heb je zo een ongeluk te pakken. Als iedereen geconcentreerd rijd hoef je dus ook niet te bumperkleven.
 
Leer mij de Kinkerbuurt kennen :')

Ik woon er, dus dan kan je wel nagaan... :P Maar de beschaving rukt op, we hebben nu niet 1, niet 2, niet 3 maar wel 47 koffiezaakjes in de kinkerstraat. Tegenover elkaar, naast elkaar, overal koffie.


Interessant eerste ritje met nieuwe el cheapo Sena Prism Tube webcam, die overigens voor dat geld best redelijk presteert en precies doet wat ik wil. Test geslaagd :)


Ziet er inderdaad best netjes uit. Geeft het geen extra windruis op de snelweg?
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg ook dat ik dit alleen die bij een drukke weg. De A7 in de ochtend is dus gewoon druk. De snelheid op de linker en rechter strook is dan nagenoeg gelijk. Het"keep hour lane" systeem werkt dan veel beter. Voor wat betreft geconcentreerd rijden, als je dit niet doe, heb je zo een ongeluk te pakken. Als iedereen geconcentreerd rijd hoef je dus ook niet te bumperkleven.



Misschien (waarschijnlijk) werkt het in die specifieke situatie op dat stukje snelweg op die momenten wel beter als het keep your lane-principe wordt gehanteerd, maar toch geldt Reglement verkeersregels en verkeerstekens artikel 3 lid 1: "Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.".

Misschien dat de regering de wet zou moeten aanpassen naar: "Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden, behalve op de A7 wanneer het druk is, in dat geval zijn bestuurders verplicht het keep your lane-principe te hanteren."

En dan met z'n allen lekker gaan zeuren over betutteling en onduidelijke wetgeving.

Edit: ik zie nu artikel 13:

"§ 3. Files
Artikel 13
1 Bij fileverkeer behoeft, indien de rijbaan is verdeeld in rijstroken in dezelfde richting, niet de meest rechts gelegen rijstrook te worden gevolgd.
2 Files mogen aan de rechterzijde worden ingehaald"

Deze is waarschijnlijk van toepassing als het druk is (fileverkeer), de crux is dat het begrip "file" wettelijk gezien geen strak gedefinieerde term is, zie ook deze jurisprudentie mbt niet links inhalen ECLI:NL:GHLEE:2003:AO0788, voorheen LJN AO0788, AO4570, Gerechtshof Leeuwarden, WAHV 03-00424
 
Laatst bewerkt:
Snap de frustratie over auto's en verkeerslichten niet.
Met moderne auto's kom je juist wel snel weg bij het stoplicht, al die hybride apparaten hebben een elektrische handrem en dankzij de elektrische ondersteuning komen ze best snel van hun plek. Gas intrappen en weg ben je, hellingproef hoef je geeneens meer te beheersen.

Als je hier als motorrijder last van hebt benut je niet de mogelijkheden van je motorfiets..
 
Ja, maar een grote meerderheid rijdt nog steeds rond in Opel Vectra's en Toyota Comforts uit 1995. Dat is het enige positieve dat ik kan zeggen over taxis in A'dam, dankzij die nieuwe leasebakken waar ze in rijden trekken ze wel lekker vlot op.

Dan ben ik er eentje aan wie jij je behoorlijk kan storen.
Met de motor rij ik altijd behoorlijk vlot, met de auto uitgesproken rustig. Ik zal zelden boven de 3000 toeren komen, en rij altijd precies de maximum-snelheid op de GPS.
Mijn brandstofverbruik is uitgesproken laag (onder of op de waarde die de auto-fabrikant in de folders vermeld) door rustig op te trekken, en zo veel mogelijk uit te laten rollen.
Erger je je er aan of wil je sneller? Geen probleem, ik geef iedereen altijd de ruimte om in te halen.
Autorijden is toch niet leuk (ik heb er als ex-vertegenwoordiger meer dan 1 miljoen km opzitten), dus waarom zou ik het ook nog eens duurder maken?

'Behoorlijk kan storen' gaat wat ver, zoveel haast heb ik gelukkig nooit. Lichtelijk irritant is beter :) Ik begrijp je redenering wel hoor, daar niet van. Maar het is dus wel zo dat jij om 2 cent ofzo te besparen zonder blikken of blozen een aantal medeweggebruikers achter je 2 of 3 minuten extra gaat laten wachten.
 
Laatst bewerkt:
Links blijven rijden op een hele drukke snelweg geeft wel een rustiger wegbeeld. Denk maar eens aan de A7 in de ochtend. De max snelheid is dan geen 130 maar eerder 90 a 100. Het heeft dan ook geen enkele zin om direct weer naar rechts te gaan zodat een bumperklevende idioot er langs kan. Die zit dan nl weer achter een ander te kleven.... Op zo'n moment moet je gewoon leven met het feit dat het erg druk is. Je kunt als klever geen hele rits auto's opduwen om maar eerder op de plaats van bestemming te zijn. Gewoon eerder vertrekken is dan de enige oplossing. Maar dat lijkt wel niemand te snappen.

A9 vanaf Knooppunt Beverwijk -> Wijkertunnel
Iedereen die een vrachtwagen ziet rijden (als is het 1 km in de verte) gaat niet meer terug naar de rechterbaan en blijft dus links rijden. Maar dan rijden ze dus iets van 95/100 op de linkerbaan terwijl je daar 120 mag. Als ik dan een auto ingehaald heb ga ik gelijk weer naar rechts, en meestal rij ik dan iets van 110 heel rustig op de rechterbaan en passeer dan iets van 10 auto's die links in een file rijden, mijn record daar is denk iets van 20 auto's recht voorbij... En dat dus terwijl ik onder de Vmax rij. Komt gewoon omdat er 1 iemand is die met 95 de vrachtwagen inhaalt en de rest er dus achter blijft.
Vandaag ging er zelf iemand met een aanhanger de vrachtwagen inhalen omdat het toch zo langzaam reed dat die gewoon met de stoet mee kon.
Gelukkig wordt het na de tunnel 3 stroken, dan mooi even inhalen en heb je een bijna lege weg voor je...
 
Als ik dan een auto ingehaald heb ga ik gelijk weer naar rechts, en meestal rij ik dan iets van 110 heel rustig op de rechterbaan en passeer dan iets van 10 auto's die links in een file rijden, mijn record daar is denk iets van 20 auto's recht voorbij... En dat dus terwijl ik onder de Vmax rij. Komt gewoon omdat er 1 iemand is die met 95 de vrachtwagen inhaalt en de rest er dus achter blijft.

En dat is volstrekt legaal ook, want er is op dat moment sprake van filevorming waarbij rechts inhalen is toegestaan.
 
En dat is volstrekt legaal ook, want er is op dat moment sprake van filevorming waarbij rechts inhalen is toegestaan.

Dat vind ik dus ook
Maar als de politie je staande houdt zal er vast wel een discussie over komen...

En het is ook een beetje scheef als ze mij dan zouden beboeten voor rechts inhalen (gevolg).
Je moet toch altijd de oorzaak (de linksplakkers) aanpakken?
Je gaat toch ook niet dweilen met de kraan open?
 
Vanochtend op weg naar werk op mn VFR, rijd rustig tussen de auto's door om vooraan te komen bij het stoplicht. De auto's die konden gingen ook netjes voor me aan de kant.
Echter een wat minder vrolijk ogend koekblik rijdend hevige kauwgom kauwende dame vond het nodig om mij te blokkeren. Stoplicht op groen en met een mooie roffel haal ik de dame netjes op de linker baan in. Helaas weer een rood stoplicht en mevrouw komt met een opgedraaid raam naast me staan en begint heel wat kabaal te maken over dat ik asociaal ben, dat ik veel te hard rijd (geloof mij op mijn woord, ik reed niet harder dan toegestaan) en weet ik allemaal wat.

Nou ik laat dit lekker 1 oor in gaan en de andere weer uit zij het niet dat ze bij het optrekken ene poging doet om mij te raken met haar auto. Gelukkig voor mij was oom agent (die al sinds stoplicht 1 achter ons reed) hier ook niet van gediend en deed op de dichtstbijzijnde parkeerplaats een hartig woordje met madam tot haar grote verbazing.

Ik zwaaide nog even aardig naar oom agent en reed het laatste stukje rustig verder naar mijn werk.
 
Dat vind ik dus ook
Maar als de politie je staande houdt zal er vast wel een discussie over komen...

Ik verwacht het niet, als de snelheid in zijn algemeen onder de limiet ligt en jij zoeft rustig rechts een rij auto's op de linkerbaan voorbij moet het wel een hele grote pannenkoek zijn die jou daar op aan gaat spreken.
 
Vanochtend op weg naar werk op mn VFR, rijd rustig tussen de auto's door om vooraan te komen bij ...........Gelukkig voor mij was oom agent (die al sinds stoplicht 1 achter ons reed) hier ook niet van gediend en deed op de dichtstbijzijnde parkeerplaats een hartig woordje met madam tot haar grote verbazing..................

Instant karma, altijd mooi. :Y
 
Hmm, naja ik heb anders vaak zat dat er een kerel in BMW / Audi komt kleven. Waarbij ik vervolgen een baan naar rechts ga zodat hij er voorbij kan (terwijl ik altijd al max + 20 rij), waarop hij vervolgens ook naar rechts gaat _O- Gebeurt zeker wel eens in de week :+

Ik heb dat altijd met Volvo V70's. Vooral witte V70's maken zich schuldig aan dat gedrag ;)
 
Dat vind ik dus ook
Maar als de politie je staande houdt zal er vast wel een discussie over komen...

En het is ook een beetje scheef als ze mij dan zouden beboeten voor rechts inhalen (gevolg).
Je moet toch altijd de oorzaak (de linksplakkers) aanpakken?
Je gaat toch ook niet dweilen met de kraan open?

Waarom zouden ze :?

En zonder staandehouding geen discussie.

Je zoekt bewust spoken. Er is helemaal geen sprake van rechts inhalen, er is sprake van een links rijdende file voorbijrijden.
 
Vanochtend nog even geschrokken... Tijdens het w-w ritje met de K75 voelde ik de motor wat trillen bij het rechtuit rijden. In de bochten was het weg. Bij de afrit werd het trillen ineens een stuk erger, en toen ik afremde begon heel de achterkant van de motor te schudden. Ik dacht in eerste instantie aan een lekke band, maar toen ik eenmaal een veilig plekje gevonden had om te stoppen, en de motor op de bok gezet had, kwam ik er achter dat het hele achterwiel los zat. Wielbouten losgelopen...

Gelukkig kun je met het boordgereedschap de wielbouten prima weer vast zetten. Binnen 5 minuten was ik weer klaar voor de laatste 500m naar het werk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan