Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Korf komt niet gauw los. Is alles tijdens de revisie wel goed gegaan?
Is er inmiddels schade ontstaan aan de korf? Anders is er geen noodzaak deze te vervangen.
Los hier nog van; terug naar de zaak die de revisie heeft gedaan. 3000km is uiteraard niks om met t zelfde probleem geconfronteerd te worden, met andere woorden het is schijnbaar niet opgelost geweest>garantie..?

Suc6, mvg,Frank
 
heerlijk gereden met nieuwe JLs en goed afgesteld

full
 
Dacht ik al. Is afgebroken daar waar de schroefdraad eindigt en het massieve deel v/h stangetje begint zeg maar.
Vermoedelijk vanwege voortdurend oprekken/indrukken bij op- dan wel terugschakelen. Iets waar rvs niet heel erg tegen bestand is blijkt... :+

Van de week even een nieuwe maken op t werk, nu van gewoon ferro spul. Motipje erover, klaar.. ;)

Mvg,Frank

Balen. Lijkt me ook niet echt makkelijk rijden in een hoge versnelling aangezien je toch al niet zo makkelijk weg rijdt met een RS.
Ik heb misschien nog een simpelere oplossing voor de afwerking, krimpkous, Ziet er ook netjes uit ;)
 
Los hier nog van; terug naar de zaak die de revisie heeft gedaan. 3000km is uiteraard niks om met t zelfde probleem geconfronteerd te worden, met andere woorden het is schijnbaar niet opgelost geweest>garantie..?

Suc6, mvg,Frank

Uiteraard Frank. Maar niet iedereen geeft garantie na reparatie aan een tweetakt. Hopelijk komen ze er samen uit.
 
Los hier nog van; terug naar de zaak die de revisie heeft gedaan. 3000km is uiteraard niks om met t zelfde probleem geconfronteerd te worden, met andere woorden het is schijnbaar niet opgelost geweest>garantie..?

Suc6, mvg,Frank
Ga na de vakantie ff contact opnemen ..
Wordt vervolgd.
 
Balen. Lijkt me ook niet echt makkelijk rijden in een hoge versnelling aangezien je toch al niet zo makkelijk weg rijdt met een RS.
Ik heb misschien nog een simpelere oplossing voor de afwerking, krimpkous, Ziet er ook netjes uit ;)
Was inderdaad een 'Lemans'start... :+ Aanduwen, vervolgens meesteppen en een hoop koppelingswerk... _O-

Krimpkous is een goeie ja, staat ook netjes! :}

Mvg,Frank
 
Uiteraard Frank. Maar niet iedereen geeft garantie na reparatie aan een tweetakt. Hopelijk komen ze er samen uit.
Eens. Maar je kunt, zoals marcel zelf ook al aangeeft te gaan doen, toch op zn minst terug contact zoeken met degene die de reparatie heeft gedaan (particulier of bedrijf) en het probleem voorleggen.
Ik bedoel ook niet dat je direct 'met een advocaat op de stoep moet staan' :P , dat werkt zowiezo averechts in zulke gevallen.
Echter in alle redelijkheid moet er mi toch wel wat te regelen vallen.

Suc6 in ieder geval, mvg,Frank
 
Gaan we weer....
Bandenvraagje...
Iemand ervaring met Michelin power RS ( de naam zou goeds moeten beloven) onder de Aprilia. Mij zwager vind ze super onder zijn speed triple maar dat is wel een heel stuk zwaarder met meer vermogen . Ik vraag me af of ik die dingen op temperatuur krijg, heb gehoord dat ze wel om warmte vragen voor de grip.
 
Laatst bewerkt:
Ja triest hoor :^ Men denkt echt dat men goud in handen heeft: Volledig mesjogge! Zal me ook niet verbazen als het er eentje is die hier recentelijk geadverteerd heeft. Maar weet je wat nog erger is: Diegenen die er ook werkelijk meer dan 4K. E voor betalen.
Eèèèn bedankt... ;(

Recent een RS gekocht (zie enkele pagina's teug) voor dat compleet idiote bedrag van zo'n 4K .
Blij mee tot de laatste eurocent, en; ik rij, jij niet... :+
;) ;)

Serieus: Ja prijzen gaan hard omhoog soms en bijna 10K voor een RS is veel geld, daar heb ook veel andere leuke dingen voor.

Maar vraag me eens hoeveel spijt ik heb dat ik destijds mn maat zn Soes rg500gamma niet heb overgenomen voor 5000 gulden...? |( (idd toen best veel geld)

Hobbymatig doe ik ook wel eens wat met auto's (klassiekers, youngtimers) en daar is het de laatste jaren niet anders...
De vraagprijzen worden gewoon hoger en de uiteindelijke verkoopprijs ligt vaak ook op een nivo waar we 10 jaar terug van zeiden dat t waanzin was...

My 2cents, mvg,Frank
 
Eèèèn bedankt... ;(

Recent een RS gekocht (zie enkele pagina's teug) voor dat compleet idiote bedrag van zo'n 4K .
Blij mee tot de laatste eurocent, en; ik rij, jij niet... :+
;) ;)

Serieus: Ja prijzen gaan hard omhoog soms en bijna 10K voor een RS is veel geld, daar heb ook veel andere leuke dingen voor.

Maar vraag me eens hoeveel spijt ik heb dat ik destijds mn maat zn Soes rg500gamma niet heb overgenomen voor 5000 gulden...? |( (idd toen best veel geld)

Hobbymatig doe ik ook wel eens wat met auto's (klassiekers, youngtimers) en daar is het de laatste jaren niet anders...
De vraagprijzen worden gewoon hoger en de uiteindelijke verkoopprijs ligt vaak ook op een nivo waar we 10 jaar terug van zeiden dat t waanzin was...

My 2cents, mvg,Frank

Die RS is je van harte gegund :Y :]
En ja, nu vinden we E 4k. veel. En over 20 jaar lach je er waarschijnlijk om. Maar mijn mening blijft dat dit absurde bedragen zijn. Je ziet ze voor bedragen boven E 5k. ook zo lang te koop staan, dat de advertenties verdwijnen zonder dat ze verkocht zijn. En vervolgens zakt men alsnog met de prijs. Of niet, maar dan verkoopt men niet.
 
Gaan we weer....
Bandenvraagje...
Iemand ervaring met Michelin power RS ( de naam zou goeds moeten beloven) onder de Aprilia. Mij zwager vind ze super onder zijn speed triple maar dat is wel een heel stuk zwaarder met meer vermogen . Ik vraag me af of ik die dingen op temperatuur krijg, heb gehoord dat ze wel om warmte vragen voor de grip.

Zelf heb ik geen ervaring met Michelin. Het scheelt best wel het gewicht vd motor. Zelf rij ik nu met Dunlop alpha 13 en dat gaat op zich goed.
Toch gaat het vaak om je eigen ervaring uiteindelijk.
succes met kiezen :)
 
Eèèèn bedankt... ;(

Recent een RS gekocht (zie enkele pagina's teug) voor dat compleet idiote bedrag van zo'n 4K .
Blij mee tot de laatste eurocent, en; ik rij, jij niet... :+
;) ;)

Serieus: Ja prijzen gaan hard omhoog soms en bijna 10K voor een RS is veel geld, daar heb ook veel andere leuke dingen voor.

Maar vraag me eens hoeveel spijt ik heb dat ik destijds mn maat zn Soes rg500gamma niet heb overgenomen voor 5000 gulden...? |( (idd toen best veel geld)

Hobbymatig doe ik ook wel eens wat met auto's (klassiekers, youngtimers) en daar is het de laatste jaren niet anders...
De vraagprijzen worden gewoon hoger en de uiteindelijke verkoopprijs ligt vaak ook op een nivo waar we 10 jaar terug van zeiden dat t waanzin was...

My 2cents, mvg,Frank

Je hebt helemaal gelijk 4000 Euro is nu normaal geworden en de prijzen gaan nog steeds omhoog.
 
Zelf heb ik geen ervaring met Michelin. Het scheelt best wel het gewicht vd motor. Zelf rij ik nu met Dunlop alpha 13 en dat gaat op zich goed.
Toch gaat het vaak om je eigen ervaring uiteindelijk.
succes met kiezen :)
ik heb de michelins erop zitten nu,maar worden vervangen voor Bridgestones.BT090
of de vervanger hiervan de S20 evo

De michelins gaan in de verkoop dan.
 
Beste tweetakt liefhebbers.

Mag ik zo vrij zijn mijn persoonlijke mening te geven over de rs 250 op circuit? (vs de zxr 400)
2015 en 2016 deed ik mee in het Belgisch kampioenschap classic evo.

Ik deed mee met een klein budget en een standaard zxr 400. Dit ging vrij goed en op het einde van het seizoen was ik 10e geworden zonder ooit maar eens in de top tien geëindigd te zijn! Overal kruimelpunten meeritsen en op het einde kun je een klein taartje bakken :-)

De motor ging prima, maar ik miste karakter en schwung ! Ooit eens een dremel met variabele snelheid ter hand genomen?
Wel dit is het karakter van een 250/400cc viertakt viercilinder…


Dit jaar overgegaan op een standaard rs 250 met arrow pijpjes als enige “tuning”
Dit jaar ook net mijn eerste wedstrijd achter de rug.
Ik heb reeds 10jaar endurance classic achter de rug heb. Zware +1000cc motoren van ruim +210kg.
250 tweetakt is iets nieuw (500cc tweetakt ken ik een beetje via de race T500 suzuki)
Karakter en geluid waren een heel stuk beter, maar ik vind (nu komen de haren van velen misschien recht naar boven) die motor trager standaard dan een zxr 400 en een vfr 400 (FZR, GSXR en CBR400 twijfel ik nog)
Ik heb de kans gehad om zelf zxr 400 te rijden en nu werd ik voor het eerst vrij makkelijk losgereden op Mettet met standaard VFR/ZXR 400 motoren. Gearing was vrij goed.

Er wordt al snel over 70 pk en 155kg gesproken voor een standaard rs 250, maar dat hebben die dingen nooit.

Mijn zxr 400 had 60pk op het achterwiel. De aprilia voelt niet zo aan.
Ik heb alles uit de kast moeten halen om het grote peleton bij te kunnen houden. 1 Excuus. Het niveau van de andere motoren en de piloten gaat erop vooruit terwijl ik lichtjes vertraag…..Heb meer een endurance mentaliteit dan een sprint karakter.
Ik heb op Mettet mijn ronderecord scherper gezet met 1 sec (met de zxr400 kan ik niet vergelijken helaas want toen was er altijd regen in 2015 en 2016) .
Voorvork is te slap. Naar hyperpro gaan?
Het is een leuke motor, maar voor snelle tijden moet je harder werken dan met 400cc viertakt, want deze zijn standaard vergevingsgezinder en sneller.

Fotos zeggen meet dan tekst
zxr 400
rs 250 +
Nog 2 foto's van mijn geliefde endurance races.
Op een moedige rdlc 350 is er geen tweetakt bij ons...


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Gisteren een 2e hoofdstuk toegevoegd aan de aprilia rs 250.
Net een wedstrijd in Gedinne achter de kiezen.

Nu was ik niet overtuigd van het vermogen van de fiets in mettet. Daar was het +32°C.
Hier was het weer helemaal anders. Een slijkboel in de paddocks en frisse, vochtige lucht. 16-18°C schat ik.

Mijn RS'je is nog steeds volledig standaard op arrows na.

Nu reageerde dit motortje veel alerter op de gas. In die mate dat ik nu best +55pk wil geloven.

Het verbaasd mij dat een volledig standaard tweetakt motorblokje ook nog aardig verschillend kan reageren in motorkarakteriestiek op temperatuurverschillen. :Y

We waren met 36 deelnemers en een 5tal tweetakten. *O*
Ik was 18e over de streep geraakt en 2e tweetakt op amper 10 sec van een goed verbouwde rs250.
Het tempo was moordend snel. :/ De 5 eersten zaten op 1 seconde van het absolute ronderecord van Gedinne (uitsluitend classics op dit stratencircuit en momenteel in handen van de Engelsman Luke Notton op een TZ350).
Ook ik heb mijn ronderecorde met 6seconden verbeterd tov mijn zxr400 (ook standaard) van vorig jaar.

Het niveau is goed gestegen. Mijn tempo was voldoende voor een top 10 vorig jaar als totaaltijd. :? Nu 18e en supersnel gereden. :?
Dit met dank aan de Fransen, Nederlanders en uiteraard Engelsen die erbij zijn gekomen. :]

Foto's volgen weldra.

Kleine Joe Bar anekdote : 1 vd deelnemers, Ludovic (snelste Belg), verloor de grip vanvoor in een snelle rechtse tijdens de training met de zxr400. Gelukkig op dé plek met de meeste plaats om uit de bocht te gaan.
Hij is over een slootje gevlogen,heeft heel de kleine wei diagonaal gekruist (in het zadel) en in het bos geëindigd. Motor vol met takken en bladeren.
De kleine wei had een hellingspercentage van zo'n 10° en is mooi te zien vanuit het hele rennerskwartier (die staat opgesteld in een dal). Zijn spoor in het natte gras stond mooi afgetekend en voor iedereen zichtbaar. _O- Plots is hij bekend geworden bij alle piloten en alle categorieën. "Een ludo'ke doen" is nu opgenomen in de "Gedinnse" piloten woordenschat.
0jlopyxxuvbvc.png
 
Laatst bewerkt:
Hallo heren

Ik ben nieuw op het forum en ben mij aan het orienteren op een Aprilia rs250 liefst een mk1.
Nu zag ik er een bij Leerkes motorfun voor €3975
Dat lijkt een koopje in vergelijking van andere soortgelijke rs250. Die zijn soms een veelvoud daarvan. Is deze rs250'wellicht bij iemand bekend? Die er wat achtergrond info over kan geben
 
Ook goede avond,

Ik heb zondag een RS 250 aangeschaft na lang zoeken een grijze 97'er.
Volledig origineel, eerste eigenaar en in super staat, wel met jolly moto uitlaten.

Echter kreeg ik er van de oud eigenaar een fles agip formula moto 2t olie bij, welke inmiddels al even niet meer gemaakt wordt.
Dus de vraag is, welke olie is goed voor de RS? Ik heb nog een paar liter A747 van mijn cr500, maar dat zou te dik zijn voor de oliepomp.
Motul 800v dan maar?

Mvg, Cas :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan