Post hier een plaatje van je bepakte motor 2

Afgelopen maand in een 3 weken tijd naar Zwitserland gegaan, de Route du grand alpe uitgereden, ontelbare Cols gereden, naar Monaco, Nice, door naar Corsica, naar Florance, verder Italie door, Oostenrijk in, Stelvio, Silveretta, Timmelsjog enz. enz. enz. enz. enz.

Als tent: Coleman Darwin 3. Pakmaat superklein en superlicht, in de tenttas had ik een campingkruk bij in zitten en mijn schoenen. Wanneer ik vuile was had ging de vuile was naar de tenttas, en de schoenen naar mijn normale tas.

In de tas (Givi tas) mijn slaapzak, slaapmat, kussen, lange en korte broek, 5 onderbroeken, 5 paar sokken, 4 shirts, vest, regenkleding, dikke handschoenen, 3 handdoeken, zwembroek, gopro, toilettas, waterfles, tasje met laders en kabels, shemagh, zonnebril, schoonmaakdoekjes. (En ja, dit past :D)

IMG_4829.jpg


IMG_5068.jpg


IMG_5203.jpg


IMG_5416.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben die kanten ook op geweest.. In steden zou'k het spul niet lang onbeheerd laten staan, maar even de supermarkt in moet kunnen.
De keren dat er bij mij wat/veel gejat was, was dat in Frankrijk...(zowel op de (grote)campings als op de weg/parkeerplaatsen..
Stelen op de camping, het klinkt gek, maar als je op een dure staat heb je daar iha nauwelijks last van. Liever €10 meer betalen dan een hoop chagrijn omdat je spullen zijn verdwenen. De enige keer dat er bij ons iets is gestolen, dat was op zo'n goedkope onderweg-camping.

Bij P-plaatsen langs de autoroute lieten wij de auto met caravan nooit onbeheerd.
Daarom om en om naar de WC. Onderweg eten bij de Mac en zodanig parkeren dat alles in zicht bleef.
 
Afgelopen maand in een 3 weken tijd naar Zwitserland gegaan, de Route du grand alpe uitgereden, ontelbare Cols gereden, naar Monaco, Nice, door naar Corsica, naar Florance, verder Italie door, Oostenrijk in, Stelvio, Silveretta, Timmelsjog enz. enz. enz. enz. enz.

Als tent: Coleman Darwin 3. Pakmaat superklein en superlicht, in de tenttas had ik een campingkruk bij in zitten en mijn schoenen. Wanneer ik vuile was had ging de vuile was naar de tenttas, en de schoenen naar mijn normale tas.

In de tas (Givi tas) mijn slaapzak, slaapmat, kussen, lange en korte broek, 5 onderbroeken, 5 paar sokken, 4 shirts, vest, regenkleding, dikke handschoenen, 3 handdoeken, zwembroek, gopro, toilettas, waterfles, tasje met laders en kabels, shemagh, zonnebril, schoonmaakdoekjes. (En ja, dit past :D)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Volgens mij heb ik jou gezien/kort gesproken op de Iseran een week of 2/3 geleden. Jullie waren met een groepje waarvan er een bij HK werkt en zagen de sticker op de vorkpoot van mijn XT. Mooie reis gehad zo te zien!
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik jou gezien/kort gesproken op de Iseran een week of 2/3 geleden. Jullie waren met een groepje waarvan er een bij HK werkt en zagen de sticker op de vorkpoot van mijn XT. Mooie reis gehad zo te zien!

Hey Frazer! Jij was met die Ténéré! Inderdaad, mooi man, wat een toeval dit soms kan zijn hè. :)
 
Hey allen, deze zomer ga ik een (waarschijnlijk solo) tripje doen richting Oostenrijk.

Nu zie ik enkelen van jullie met van die pop-up tentjes op de motor... Boerenverstand zegt me dat zo'n ding als een parachute gaat werken. Echter, het lijkt me bijzonder prettig om na een lange dag rijden niet te hoeven klungelen met tentstokken en dergelijke...

Wat zijn jullie ervaringen met die pop-up tentjes en het rijgedrag van je motor?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

PS: Nemen jullie wel eens iets van een campingkrukje mee ofzo? Zo ja, is er eentje met een laag pakvolume die jullie me kunnen aanraden? Lijkt me toch wel handig...
 
Ik heb wel pop-up tentjes achterop de motor zien zitten.
Wel een groot rond ding die goed wind kan vangen................Tsja!

Neem iig een dubbeldaks tent.
Mijn buurman in de Ardennen had een enkeldaks pop-up. Na vochtige nacht alles klam en nat.

Zonder mijn regisseurstoel ga ik niet op vakantie!
 
Hey Dutchrider,

Ik heb, zoals bovenstaand te zien, een Coleman Darwin 2, die zet je met 5 haringen binnen 5 minuten op en het is een serieuze tent. Bij de Action heb ik een campingkruk gekocht waar ik de doppen van de poten af heb gehaald, 7cm af heb geslepen, en de doppen weer terug heb geplaatst. Zo past ie bij de tent in de tenttas. De tenttas van die Darwin is ruim dus ik had er altijd mijn campingkruk en All-Stars schoenen bij in zitten.
 
Beetje off-topic maar kon hier niet echt een topic voor vinden..
Van de zomer ga ik een weekendje richting bastogne België vanaf Amsterdam.
Dit op een 1 pitter (mt-03). Eerste keer dat ik verder rij dan Nederland.
Iemand nog enige tips qua spullen, bepakken, of andere tips?

Hey, ik vertrek maandag met dezelfde motor voor drie weken naar noorwegen. Ik gebruik zelf een topkoffer en een grote bagagerol voor achterop het zitje, daarboven bind ik dingen zoals mijn slaapzak/een stoeltje etc. En voor mijn elektronica en belangrijke papieren gebruik ik de quick lock evo tanktas van 2.5/5 liter, lekker compact voor een niet zo grote tank :)
 
1502395049-800-x-600px-IMG_20170810_111010.jpg


6 dagen onderweg in een door de Alpen en Ligurië.
Camping zooi bij, tent, luchtbed, slaapzaal, klapkrukje, enz, enz.

Foto ergens vandaag op de Ligurische grenskamstrasse gemaakt.
 
Dit jaar op De Großglockner Hochalpenstraße.
TJ9EKT3Pc-D41f34CtcK0RNWVk-EjfTGLF2dl0i7455hWZoUC-evYUwIXSRWrj5JyoUFK8x-dnhXZIhSthE78AMLS6g8SmvYLsyPmwCfqypRzzDz6a9PfM-NJcapbmyWuH7ElAd0heogTZRiJQ8KKkV5181R5BO8S9M5kWW8Pr3Fp0AE-b_YgLam_WQ-akKCyvB0LW_5xuKtG8CNxG1RCNqdrSDj8HSiOZ_IZ4X1X3kxpqvNLWfidP_jOt-a33C-V3oHXij1AdevtrHFXMc3MBMwAuKnCEFZi4lzRZHmIVoyOeIROhhnKCyXGkUnZb5N8J3GLNjG_PyL9fKOM8I6NBZsbJ5SWG3_FGYqoPy9K5MPZKp3UowyUug0c5Wm14txa8dtEbzWWVSZzm3O-STRi-yR-Y6kj7CssWxdRO3ge_etApD0cp6i7w4KcvzmJBIlmWP-VFBGb1GAx-8Hvfvtvfr7-qtfQn2lM932RwkURvgNA7n0qHACtIU8Cs1AlgUSWeWhXp_Ejv7fvvGgFT7ex5qvJUy7Mnb9xpQrzCbXJJLH_M8EnYKV2BhD7g4xxEnpbsiDGAzkC6WV1tdfv3iT110uspPb3CN647J3kwIlni5EW0b6cO9gCrcf9HI4nQcAzU1qFEDJEZgso02N9YPPqLHTP028WJ13rg-cpCCD_N41Yw=w1095-h821-no

Heb daarna ook het pad naar de Edelweisspitze gereden. Niet lang boven geweest, er dreigde een bui te gaan vallen.
En ik ben geen fan van een stevige afdaling op deze klinkers als het flink regent. Zeker niet met deze combinatie en duo-passagier. Die laatste wilde eigenlijk na de eerste bocht al terug. Maar dat is eenmaal gestart geen optie.
fs1000x800px-Edelweissspitze_4.jpg
 
Laatst bewerkt:
En zo een week na terugkomst met de aanhanger combinatie naar het Star Treffen in Denemarken.
p7ZkVVUjveic7NQn2zx11kXY2mzIqHwLf4of9m64Z3F_X2Q4BRqgCh-65m2chYuX7GOdZIozNZERDEtUfFuOIRmkkheOTKAr4S-5lRZXc_EctKgReySLPlBEkQrrY7GxqhXappy0fZPnUPS1YGMAkfM-1Az9Dk1SuFZMlMMS_gfxRfAJ3OSdo8IL1tyK2jfG6ddAmuo5-gLehk0ISZ5A_S-eyWlEheAe5izYBzYd1XldRTTuXzEu7iE9vTkmog9ClBfIhhPgp4mbwmK0NMK2mZdAQhuti4I7TNPw6UrtBmUhxkfuhQQdiRj2vY0PSgyV3dSfP2BExjZU4RGrCojEBYp3E366JgAJbYI-5XfpxfEr-iMB1yYoAN89L_LhatV_dVcYcsCHvaOwc0syuKt8gVHEoKfWQE2Qbdy6MA4PBvdJjxmFH7PP0ag3MyD0r4GXSM6ePT_oqFPYEGeLRMyUf7Knr-1-avc9nBIyZIj5VZFf5dYbZPa-lZpD6NMlbIAgEBPXw9UBEXFInQscEg24vFc-FAD_O0jw9SJ5xIUrKtq9gqFRGDWv-gXJSkMaS4EkKWBtkes9gEeBVSpRgsxZDhZT8e7b6hkQRFKG7LIVNYkDoB3jba_axUB3yDtllPXuidqec8AsnNVJuc9zF6ohZ-xl2PgktA3V6HR0rkk0g6kksA=w1231-h821-no

Overigens door pech niet gehaald en was de volgende dag door assistentie van de WSFH al weer heelhuids thuis.
 
Leuk topic 8-) Ik ben pas terug van 2 weken Noorwegen, wat een gave ervaring!!

Voornamelijk gekampeerd met tentje maar ook wel wat nachtjes in hotel/hytte geslapen ivm het weer en ook een keer ivm lek slaap matje |(

De geleende gele 100 liter tas achterop was geniaal maar iets overdreven O-) Toch moet ik zeggen dat ik 95% van m'n spullen wel gebruikt heb en van die andere 5% het meeste wel prima vond om niet te hoeven gebruiken (waaronder EHBO-setje en gereedschap setje)

Lastig van die grote tas icm de zijtassen was dat ik niet bij de ritssluiting van m'n zijtassen kon... En dus ook niet makkelijk bij proviand voor lunch of extra trui ivm temperatuurdrop.

Dus dat moet anders in de toekomst... Heb nu topkofferdrager en andere zijtassen gescoord, nog geen topkoffer maar die staat wel in de planning en heb nu kleinere roltas voor achterop :) Binnenkort maar eens uittesten, heb de smaak te pakken 8-)

20476133_120392608597368_5459941443784478751_n.jpg


20819387_124791701490792_6400610494815562604_o.jpg
 
Dat is inderdaad wel het nadeel als je een bagagerol in combinatie met bovenlader-koffers of zijtassen gebruikt, meestal kan je de koffers dan niet open maken zonder de bagagerol los te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan