Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
eN ALS JE SCHADE MAAKT AAN DE BOARDING ,MOET JE DE schade betalen..
Knop stond verkeerd.

Schade aan boarding hoeft je niet te betalen hoor en als je die raakt ha je erg hard onderuit.
Vaak als je in groep 1 en 2 rijd met begeleiding is het een training of (rijvaardigheid) training en ben je verzekerd.
Maar je gaat ook niet vallen dus je heb geen verzekering nodig ;)
 
Laatst bewerkt:
niet gevallen *O* allemaal goed gegaan en lekker gereden.
Snelste tijd van onze groep was een 2:37 (geen idee of dit echt snel is, maar voor mn gevoel zat ik voor de dag wel op m'n max)
M'n vriendin was op der Monster 620iE, en Dash (ook van het forum) op de CB1

Michelin PR4 bandjes na een dagje sturen:

20708457_1637546989602814_1537979539577487441_n.jpg


20728110_1637546869602826_7107811624476095038_n.jpg


20727975_1637546896269490_6516250960049328110_n.jpg


20729331_1637546966269483_4066993680329136474_n.jpg


De monster deed het ook wel aardig!

20664710_1458747350886139_2066987363792501323_n.jpg
 
niet gevallen *O* allemaal goed gegaan en lekker gereden.
Snelste tijd van onze groep was een 2:37 (geen idee of dit echt snel is, maar voor mn gevoel zat ik voor de dag wel op m'n max)
M'n vriendin was op der Monster 620iE, en Dash (ook van het forum) op de CB1

Michelin PR4 bandjes na een dagje sturen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De monster deed het ook wel aardig!

[afbeelding]

Gelukkig alles goed gedaan dus.
En aan je banden te zien heb je aardig gegumd met die Michelins. :] Godskolere.
 
Ik heb het filmpje bekeken en dat ziet er goed uit. Even ter bevestiging, rijdt de NC direct voor de motor met camera? Het verbaast me dat een NC nog zo goed mee komt met de rest. Begrijp ik het ook goed dat inhalen alleen is toegestaan op het rechte stuk? Verder zou ik zelf nooit zo plat door de bocht gaan, maar heb ook geen circuit ervaring.
 
niet gevallen *O* allemaal goed gegaan en lekker gereden.
Snelste tijd van onze groep was een 2:37 (geen idee of dit echt snel is, maar voor mn gevoel zat ik voor de dag wel op m'n max)
M'n vriendin was op der Monster 620iE, en Dash (ook van het forum) op de CB1

Michelin PR4 bandjes na een dagje sturen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De monster deed het ook wel aardig!

[afbeelding]

Gaaf 2.37 is niet slecht hoor, wat voor bandenspanning heb je gereden 2,2 voor 2,1 achter of straat spanning?
 
Ik heb het filmpje bekeken en dat ziet er goed uit. Even ter bevestiging, rijdt de NC direct voor de motor met camera? Het verbaast me dat een NC nog zo goed mee komt met de rest. Begrijp ik het ook goed dat inhalen alleen is toegestaan op het rechte stuk? Verder zou ik zelf nooit zo plat door de bocht gaan, maar heb ook geen circuit ervaring.

Ik reed idd direct voor de motor met camera. In groep 1 is het achter de Marshall aan die het tempo aangeeft. De volgorde is vast, maar op het rechte stuk wordt er inderdaad gewisseld zodat iedereen een keer de lijnen van de Marshall kan volgen.

Prima systeem, en het gaat hard zat. In groep 1 is er ook nog een verdeling van A (snel) tot en met i (beginner)
Een aanrader :Y en het lijkt misschien duur, maar 1 keer 21 km/h te hard en je circuit dag is betaald.
 
Gaaf 2.37 is niet slecht hoor, wat voor bandenspanning heb je gereden 2,2 voor 2,1 achter of straat spanning?

Iets zachter als straat. 2.4 voor en 2,3 achter. Maar geen circuit spanning, dat is niet nodig in groep 1.

Alhoewel de tijden die we reden niet misstonden in de lagere regionen van groep2
 
Laatst bewerkt:
Een NC is best snel hoor. Kan je nog lelijk op vergissen. Toen wij in Noorwegen waren, was de NC nog in ons bezit. Het was een groepreis maar het werkelijk rijden overdag deed je gewoon zoals je het zelf wil (alleen, in een groepje, etc). De overige groepsleden vonden dat ik op mijn Crosstourer best wel stevig doorreed (is wat anders dan circuit-achtig) maar waren nog meer verbaast dat mijn vrouw op de NC dit gewoon bij kon benen.

Dus mij verbaasde dat filmpje niet.
 
Een NC is best snel hoor. Kan je nog lelijk op vergissen. Toen wij in Noorwegen waren, was de NC nog in ons bezit. Het was een groepreis maar het werkelijk rijden overdag deed je gewoon zoals je het zelf wil (alleen, in een groepje, etc). De overige groepsleden vonden dat ik op mijn Crosstourer best wel stevig doorreed (is wat anders dan circuit-achtig) maar waren nog meer verbaast dat mijn vrouw op de NC dit gewoon bij kon benen.

Dus mij verbaasde dat filmpje niet.
Dat is helemaal waar, je staat ervan te kijken hoe je die 54 pk's kunt benutten. Ik had een '99 transalp 600cc met 50 pk. In het begin dacht ik: hoe kan Honda nu een750cc motor ontwikkelen met 'maar' 54 pk.....
Zo'n modern blokje zit zo mooi in elkaar, vergeleken bij een oude transalp lijkt het wel of ik 70 pk heb.....zoveel sneller ben ik met de NC 750S :]
 
Zo vandaag de 1000 KM beurt laten uitvoeren bij 1255 Km voor 149 euro
Oja ook nog hoger Givi scherm en middenbok laten monteren maakt samen 476,77 bij Motoport.
Kan dus weer een dik jaar vooruit richting de !2000 Km beurt
 
Eindelijk iemand gevonden die stalen remleidingen levert

Fren Tubo Brake Lines 152177-1 in Exhaust

Weet niet of er meer interesse is hier voor stalen leidingen maar ben er al lang naar opzoek dus dacht deel het even hier.


Nou, best wel interesse. Maar alleen niet voor de S. :N Jammer.
En ben bang dat de lengte niet naar mijn zin is. Te lang of te kort.
Breng liever zelf de kabels weg bij zo'n slangen boer hier in Delft.
Maar waardeer het dat je meedenkt. :t
 
Vanmiddag nog ff klein ritje gemaak naar de camping Krabbeplaat. Heen met de pont Maassluis-Rozenburg en terug via de Benelux tunnel.
En dan ff het gas open getrokken beetje in de tunnel. Man man man. Wat een sound met deze uitlaat combi. Perfect. [Niet alleen in de tunnel].. 95 in zijn Sport stand in zijn 5 en dan gas ietsie erop naar de 110 op de tellert.
Mooie kruis snelheid 110. Rustig roffelen.
Voorvering ook prima, nix meer aan doen. Ben zeer tevreden met de bike.
 
Nou, best wel interesse. Maar alleen niet voor de S. :N Jammer.
En ben bang dat de lengte niet naar mijn zin is. Te lang of te kort.
Breng liever zelf de kabels weg bij zo'n slangen boer hier in Delft.
Maar waardeer het dat je meedenkt. :t

ja bij Bike Design te Delft, heb ik al gevraagd die doen het nog niet, te duur en weten nog niet exact welke aanluitingen.
Gaat dan om het 2016 model en later, leidingen er af halen is het mooist maar dan ben je de fiets een tijde kwijt.

mail van ze:

Hi Mick,



Ik ben van de week even bij Overkamp Motors geweest en de honda bekeken.



Heel veel wijzer ben ik niet geworden omdat ik de aansluiten van remhandel naar ABS pomp niet zichtbaar is. De aansluitingen die onder de kroonplaat zitten lijkt me niet zo een probleem al denk ik wel dat dit een kostbare zaak zou worden gezien het wel moeilijke aansluitingen zijn.



De aanvraag voor de gegevens loopt nog wel bij goodridge in Engeland. Zodra ik iets van hun hoor neem ik weer contact op met je.



Grtn,

Erwin
 
Laatst bewerkt:
ja bij Bike Design te Delft, heb ik al gevraagd die doen het nog niet, te duur en weten nog niet exact welke aanluitingen.
Gaat dan om het 2016 model en later, leidingen er af halen is het mooist maar dan ben je de fiets een tijde kwijt.

mail van ze:

Hi Mick,



Ik ben van de week even bij Overkamp Motors geweest en de honda bekeken.



Heel veel wijzer ben ik niet geworden omdat ik de aansluiten van remhandel naar ABS pomp niet zichtbaar is. De aansluitingen die onder de kroonplaat zitten lijkt me niet zo een probleem al denk ik wel dat dit een kostbare zaak zou worden gezien het wel moeilijke aansluitingen zijn.



De aanvraag voor de gegevens loopt nog wel bij goodridge in Engeland. Zodra ik iets van hun hoor neem ik weer contact op met je.



Grtn,

Erwin


Ok , nou dan wachten we af. Ik heb een s in Delft bij Groenewold Motoren kabels laten maken op het moment dat mijn motor een beurt kreeg en kon er op wachten want hij had ze binnen een uur klaar. Was makkelijk.
Maar het is bij elkaar een duur geintje maar als je zeker weet dat je je motor nog lang houd, zoals ik, kan je het zeker doen.
Meen dat er in de gemiddelde instructie boekje staat dat na 2 jaar [of 4] je remleiding vervangen dient te worden. Maar er is geen hond die dat doet.
Rijden zoveel motoren met standaard oude remleidingen.
 
Ok , nou dan wachten we af. Ik heb een s in Delft bij Groenewold Motoren kabels laten maken op het moment dat mijn motor een beurt kreeg en kon er op wachten want hij had ze binnen een uur klaar. Was makkelijk.
Maar het is bij elkaar een duur geintje maar als je zeker weet dat je je motor nog lang houd, zoals ik, kan je het zeker doen.
Meen dat er in de gemiddelde instructie boekje staat dat na 2 jaar [of 4] je remleiding vervangen dient te worden. Maar er is geen hond die dat doet.
Rijden zoveel motoren met standaard oude remleidingen.

Oké dat is niet verkeerd, uurtje wachten is te doen, dan heb je het niet verkeerd gedaan.
 
Een NC is best snel hoor. Kan je nog lelijk op vergissen. Toen wij in Noorwegen waren, was de NC nog in ons bezit. Het was een groepreis maar het werkelijk rijden overdag deed je gewoon zoals je het zelf wil (alleen, in een groepje, etc). De overige groepsleden vonden dat ik op mijn Crosstourer best wel stevig doorreed (is wat anders dan circuit-achtig) maar waren nog meer verbaast dat mijn vrouw op de NC dit gewoon bij kon benen.

Dus mij verbaasde dat filmpje niet.

Volledig mee eens.
TT Assen, Duitsland, Frankrijk. Allemaal met dikke jongens mee gedaan. (Lees GS1200, Super adventure 1290 etc.) De NC geeft geen centje pijn. Rijd lekker vlot mee en voelt vertrouwd!
 
Nou, best wel interesse. Maar alleen niet voor de S. :N Jammer.
En ben bang dat de lengte niet naar mijn zin is. Te lang of te kort.
Breng liever zelf de kabels weg bij zo'n slangen boer hier in Delft.
Maar waardeer het dat je meedenkt. :t
Hallo heren, wij hebben ooit bij www.melvin.de stalen remleidingen besteld voor een transalp. Wellicht hebben ze voor de Honda NC modellen ook wel stalen leidingen.
 
Heb even gekeken. Niet dus... Heb Melvin via een contactformulier aangeschreven dat ik voor de NC750S graag stahlflex leidingen wil. Ik wacht af, zodra ik wat positiefs te melden heb, laat ik het weten!
 
Zojuist de Givi d1111st gemonteerd om wat beter uit de voeten te kunnen op de snelweg. van voren ziet het er netjes uit als je er achter zit heb je toch wel het gevoel van 'ruit'. ben benieuwd hoe hij op de snelweg is. binnendoor merkte ik al wel meer turbulentie ipv 'schone lucht' misschien wordt het mn winter ruitje.

hoe ervaren jullie de Givi d1111st?
 
Zojuist de Givi d1111st gemonteerd om wat beter uit de voeten te kunnen op de snelweg. van voren ziet het er netjes uit als je er achter zit heb je toch wel het gevoel van 'ruit'. ben benieuwd hoe hij op de snelweg is. binnendoor merkte ik al wel meer turbulentie ipv 'schone lucht' misschien wordt het mn winter ruitje.

hoe ervaren jullie de Givi d1111st?

Turbulent ja, misschien als je een beetje kleiner bent gaat het weg :')
Ik heb er een nep givi spoilertje op zitten, werkt wel naar behoren en gaat wel lekker.
Zit op de hoogste stand, wel nog turbulentie te horen, maar veel minder wind op mijn bovenlichaam.
Helm zit trouwens ook nog stil in de wind.

Had voor de grap een origineel windscherm gekocht voor experimenten, maar dat viel mij echt tegen van snelheden boven de 90km/h.
 
Toch ook maar even bij de doelgroep melden:
Heb voor een NC750X 2014-15, nog een set Wilbers voorveren liggen.
Als je de originele voorveren te slap vindt is dit een hele verbetering.
Zie verder onder onderdelen aangeboden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan