Ducati Hypermotard part 5! - Pronto broaappoo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke weten jullie ook een adres waar ik dit kan vinden? Want rizoma lijkt geen remschakelsets meer te leveren voor de hyper 1100!

Linkjes naar webwinkels zijn welkom
 
Ik heb daar gekeken(tot ik er niet zelf op kwam, heb daar vaker spullen besteld) maar daar staat alleen voor de monster 1100 en de rest is voor de racers van Ducati!
Passen de rem schakelset ook van een van deze motors?
 
Betreft een Hypermotard 1100 van '2008

Zo iemand kunnen opmeten hoeveel weerstand (ohm) er in een led indicator zit die in de handkap zit? En/of de hoeveelheid stroom kunnen meten die ze gebruiken?

Ik kan nergens het wattage vinden van de led indicators. Achter knipper is 10W volgens elektrisch schema en via service menu de indicator van lamp naar led zetten levert ook niks op (dan doen ze allemaal niks meer).

Er zitten 2 weerstanden van 10ohm 10W bij, maar als ik die netjes parallel over de leds schakel dan gebeurt er helemaal niks meer, dus de waarde is waarschijnlijk te hoog/laag.

Puzzel opgelost, voor beide nu ongeveer 23ohm als weerstand in serie met de knippers gezet en het werkt nu prima. Terwijl het 10ohm was die in serie stond met de led, maar de rechterled had intern wat minder weerstand en dat zorgde er net voor dat het niet werkte.

Weerstand staat dus niet parallel aan led, maar in serie. Vermogen is gene issue, kleine weerstanden werkt al, omdat de Led knippers zelf niet veel stroom nemen.
 
Ik heb nog wat accessoires voor de Hypermotard 821 en 939 te koop:

Set nieuwe valblokken voor de vooras, achteras en motorblok: €125
Carbon windscherm incl ducati bevestiging (iets hoger dan het std scherm en haalt de wind net van de borst af): €100

Mocht je interesse hebben, stuur ff een PB-tje :)
 
Iemand ervaring met Diablo Supercorsa SP V2?

Weet iemand dan ook waarin deze verschilt t.o.v. van de 'originele' SP (die ook origineel op de hyper 1100 ligt)?

Op de site van Pirelli kom ik enkel op de Diablo Supercorsa SP uit, en staat niets over de V2..


**
Neem aan dat de V2 ook straat legaal is..?
 
Laatst bewerkt:
Morgen

Ik ben sinds kort eigenaar van een HM 821 SP uit 2013.
Nu heb ik een aantal vragen:

Heeft er iemand een mooie oplossing om zijn gsm (ivm navigatie en flitsmeister) op zijn dasboard te bevestigen? Dus een cradle of houder.

Werkplaatshandboeken ergens online te verkrijgen?

Iemand de knipperlichten in de handkappen al van led verlichting en blank glas voorzien?

Welke sites/forum bekijken jullie meestal ook voor wat uitgebreidere informatie

Versnellingsindicator opbouwen, ervaringen?

Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Terug van vakantie met de hypermotard SP 939. Vergezeld van een Moto Morini Corsaro 1200.
Vogezen en het gebied rond Thones in de buurt van Annecy.
Met een uitstapje naar Italie om espresso te drinken. De echte!!!

full

full

full

full

full

full

full




Motor loopt niet echt lekker meer. Beetje inhouden, soms stotteren en regelmatig knallen in de uitlaat.
Omdat de 15000 bijna bereikt is, eerst maar eens de bougies vervangen.
Maar nu stuit ik op een klein probleem.
In de diepe bougieschacht ziet het er anders uit als bij een 821.
De zeskant is niet zichtbaar. Wel een soort rubber:

full

full


waar waar in het midden een veertje op ligt:

full

full

full

full
full

full



Mijn vraag: weeet iemand hoe dat rubber los komt, om uiteindelijk bij de zeskant te komen?
Misschien is het wel heel simpel, maar wil niks forceren.
 
Laatst bewerkt:
Heb zojuist het terugbouwen even geoefend, maar dat veertje krijg je er nooit goed in. Dat moet rechtop staan, maar valt daarna alle kanten op en dan kan de bougiedop niet gemonteerd worden. Ook niet eerst in de dop, want dan valt het veertje er meteen uit.
Ik vermoed dat straks als dat rubber er uit is, het veertje in de dop geplaatst moet worden, dan het rubber om de dop (heeft een strakke passing), en dan het geheel over de bougie.

Maar eerst moet dat rubber eruit. :( Maar hoe?

full

full
 
Alles weer in orde. :9~
Het gebeurt vaker dat de bouigiedop/bobine niet in zijn geheel los komt en diep onderin wat deeltjes achterbijven. :(
En dat overkwam mij bij beide koppen. Het is heel wat priegelwerk om de rubbers er uit te krijgen, vooral bij de voorste cilinder.
Maar het is gelukt en de nieuwe bougies met de compleet gemonteerde doppen zitten weer keurig op z'n plek. Op naar de volgende 15000 km.

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Hi allemaal, ik heb in het verleden een Hypermotard 796 gehad en ik heb nog wat spulletjes ervan in de schuur liggen. De originele handkappen met de knipperlichten en spiegels, als ook het volledige originele uitlaatsysteem. Handkappen en spiegels passen naar mijn weten ook op de 1100, als dit niet zo is hoor ik het graag. Als iemand interesse heeft hoor ik het natuurlijk ook graag, liefst via pb!

https://link.marktplaats.nl/m1193570997
https://link.marktplaats.nl/m1193564281 - links naar advertentie

-edit- spiegels zijn verkocht
 
Laatst bewerkt:
Beste hyper eigenaren!

Na een tijdje weggeweest te zijn uit Nederland, ben ik weer terug, en ik wil graag nog wat Hyper onderdelen verkopen afkomstig van mijn 1100s uit 2008. Hieronder de lijst:

-Origineel zadel (https://link.marktplaats.nl/m1193802981)

-Ducati Performance achterbok (https://link.marktplaats.nl/m1193802419)

-Ducati Performance tankcover en tas (https://link.marktplaats.nl/m1193804618)
 
Hi allemaal, ik heb in het verleden een Hypermotard 796 gehad en ik heb nog wat spulletjes ervan in de schuur liggen. De originele handkappen met de knipperlichten en spiegels, als ook het volledige originele uitlaatsysteem. Handkappen en spiegels passen naar mijn weten ook op de 1100, als dit niet zo is hoor ik het graag. Als iemand interesse heeft hoor ik het natuurlijk ook graag, liefst via pb!

https://link.marktplaats.nl/m1193570997
https://link.marktplaats.nl/m1193564281 - links naar advertentie

-edit- spiegels zijn verkocht

Oei oei, die spiegels met knippers waren een koopje! 2 jaar lang naar gezocht voor een BMW motorfiets. Niet gevonden, dus maar een hypermotard gekocht :+
 
Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum maar heb in het verleden al flink wat meegelezen.
Ik ben nu in het bezit van een mild getunde sport classic retro duuc. Geweldige fiets maar ik wil nu wel eens iets anders. Mijn interesse gaat uit naar een duuc hyper maar daar zijn inmiddels verschillende types van.
Mss zijn hier wat kenners die tips lunnen geven? Ik wil nier teveel bijleggen en het brute van mijn sc blok eigenlijk niet kwijt :-)
Wie helpt me op weg?
 
Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum maar heb in het verleden al flink wat meegelezen.
Ik ben nu in het bezit van een mild getunde sport classic retro duuc. Geweldige fiets maar ik wil nu wel eens iets anders. Mijn interesse gaat uit naar een duuc hyper maar daar zijn inmiddels verschillende types van.
Mss zijn hier wat kenners die tips lunnen geven? Ik wil nier teveel bijleggen en het brute van mijn sc blok eigenlijk niet kwijt :-)
Wie helpt me op weg?

Gewoon lekker een 1100 2 klepper nemen. Weinig onderhoud aan en zelf te doen. Die van mij is te koop :+ :+
 
Ik neem aan dat de 2kleppers sterker zijn(koppel) dan de nieuwe types. Weet je mss het verschil tussen de "oude" en het EVO type?
De mijne is ook te koop;-)
 
Ik neem aan dat de 2kleppers sterker zijn(koppel) dan de nieuwe types. Weet je mss het verschil tussen de "oude" en het EVO type?
De mijne is ook te koop;-)

Eerlijk gezegd, het verschil kan ik je niet vertellen maar dat weten de kenners vast wel.

Evo type heeft in ieder geval geen 4 bougies meer. Scheelt als je iridiums wilt steken!
Misschien heeft ie ook iets meer vermogen en is nog iets vriendelijker in onderhoudscyclus?
Daarnaast zal hij ongetwijfeld nog wat upgrades in vering en wielen hebben net als de S tegenover mijn "standaard" versie.

Hoewel er op mijn hyper volgens mij nu meer carbon zit dan een S. alleen ontbreken de S velgen en vering nog.

Ik heb ook nog een Multistrada 1000DS en we willen een nieuwere camperbus kopen, daarom gaat de hyper er uit. Anders had ik ze met liefde allebei gehouden.
 
Mijn koplamp lamp doet het niet meer, zekering gecontroleerd en goed, achterlicht brand ook, groot licht doet het ook niet...als normaal licht kapot Is doet dan het groot licht het ook niet meer ? Of visa versa...
Kan het nog aan een relais liggen ?
Jullie ideeën?
Gaat om 1100S van 2007

Demontage en montage headlight is nogal een dingetje, omdat ik carbon neus en windshield heb

Thanks
 
Laatst bewerkt:
Hoi Rob,

Volgens mij zit er een h4 lampje in waar dimlicht en grootlicht gecombineerd is.
Ik gok dus dat je lampje zelf defect is.
 
Een H4 lampje heeft twee gloeidraden. Die branden doorgaans niet tegelijk door.
Maar een nieuw lampje erin is wel de snelste en gemakkelijkste optie.
 
Vandaag een proefrit gemaakt op een 1100 evo. Stuurgedrag is even wennen maar wel lekker snel en strak. Ik had alleen het idee dat ik op een grote brommer reed.
Top vermogen was aardig alleen het koppel was niet je van het vind ik. Bij 3200rpm hakkelt het blok, te arm mengsel lijkt het. Er moet nog wel wat gesleuteld worden wil ik daar plezier aan beleven.
Eea zal niet moeilijk zijn, mijn eigen sc blok is echt een stuk sterker en bruter en is eigenlijk alleen voorzien van een heel goed in en uitlaat systeem icm goede mapping.
Ik twijfel....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan