Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Ga zelf ook. Op naar het volgende avontuur, verhuizen naar een derde wereld land ;-)
En omdat hij >25 jaar oud is, is hij relatief eenvoudig te importeren (hoeft dan niet aan alle DOT en EPA eisen te voldoen).
Zodra hij aankomt, begint het circus om hem op kenteken te krijgen.
Voor die tijd moet ik ook nog een rijbewijs regelen


Mooi land man!! waar ga je wonen in de states? rijbewijs kun je overal zo halen hoor!
 
Hoi allemaal, het is mogelijk dat mijn beide Suups eruit gaan, en alle onderdelen ook, ik heb een bod gehad vanuit de handel..........maar ja wat gaat er dan mee gebeuren? jullie zijn reeds allen voorzien, of is er interesse? i
Ik ben reeds een tijdje niet zo actief meer hier, daarom even een plaatje erbij als geheugensteuntje.
Beide fietsen hebben wat reiservaring, oa officieus eerste Suup en klein record op de TLH in Canada...
es0jhi502gjjf.jpg

xbo42d8yistg0.jpg
 
Hey Iggy,

jammer dat je Suups eruit moeten.. hopelijk wel als rijdende motoren en niet in onderdelen (blijft mooi om Suups nog tegen te komen op de weg en in terrein)
Helaas bij mij geen plek meer.. heb je wel PB gestuurd ivm onderdelen

gr Menno
 
Ik ben weer even TDM bezitter. De XTZ is overleden (blok). ;(
Voor nu heb ik een 3VD aangeschaft waar ik een tijdje op rond zal rijden. Uiteindelijk met de bedoeling het blok voor de XTZ te gebruiken.
:]
full
 
Laatst bewerkt:
Oef, jij ook al.
(deze was van masterruud)
g2ranmuz0jken.jpg


Ben wel benieuwd hoe het kan dat er ineens geen olie in de krukas komt.
In de toekomst wil ik dat blok eens onderzoeken of er iets in het oliekanaal zit of de pomp plots de geest heeft gegeven.

Zouden die nokkenas kapjes los gekomen zijn door een olietekort?
Hoe zijn je nokkenaslagers?
 
Ik weet niet exact wat het probleem is, feit is wel dat er een heel verrot geluid uit het blok komt en er nauwelijks vermogen meer is. Een autopsie zie ik niet zitten, daar heb ik de middelen en de kennis niet voor.
 
In MotoPlus 16 staat een rij-impressie van Yamaha's T7 prototype, leuk verslag van 4 bladzijden met diverse foto's
 
Schokbreker zat er zo onder, eigenlijk alleen de accu er even uit.. en natuurlijk link-blok even los. Daarna zat de YSS zo op z'n plaats.
Hoorde na een kort proefritje wel een onbekend geluid dat ik niet goed thuis kon brengen.. meer met aandrijving te maken.. snel maar eens uitzoeken wat dat is..
 
Ben er nog niet uit waar 't onbekende geluid vandaan komt..
het treedt op wanneer ik rijd (ongeacht welke versnelling) maar vooral duidelijk wanneer ik gas dichtdraai.. en rem gebruik.. voornamelijk met voor-rem remmen is 't hoorbaar.. met achter-rem minder aanwezig.. dus iets zegt mij dat het de koppeling is, of de uitgaande as (lager)

wanneer Suup op middenbok staat en ik gas geef, dan loopt motorke zonder enig bijgeluid, dus daarmee sluit ik nokkenas etc eigenlijk uit

[eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik al deze wijsheid hoofdzakelijk van een goede vriend heb, die er vanavond even mee heb laten rijden]

Heeft iemand ervaring met soortgelijk bijgeluid ? Of herkent iets hierin ?

gr Menno
 
Menno, het probleem doet zich volgens mij voor, als de achterkant van de motor omhoog komt. Ik vermoed de onderste kettinggeleiderrol als boosdoener of een ketting die over je achterbrug gaat, omdat daar die bescherming versleten is.
 
Menno, het probleem doet zich volgens mij voor, als de achterkant van de motor omhoog komt. Ik vermoed de onderste kettinggeleiderrol als boosdoener of een ketting die over je achterbrug gaat, omdat daar die bescherming versleten is.
De achterbrugkettingbeschermer is een jaar geleden vervangen door een nieuwe

Waar bevindt de onderste kettinggeleiderrol zich ?

transmissiedempers al gecheked.
Of
Het lager van je tandwielhuis (in je achterwiel)

Zal ik eens checken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan