Osram Nightbreaker H7

Bendevanmarx

MF veteraan
12 feb 2008
1.392
3
Serskamp
Heeft er iemand ervaring met de Osram Nightbreaker H7 serie? Vooral de Laser krijgt goeie recensies, maar met foto's van lichtopbrengst kun je natuurlijk gemakkelijk sjoemelen.
Grtz
 
heb de NB unlimited gehad, goede ervaringen mee. (iets) meer zicht in vergelijking met
'gewone' halogenen. of dat nu komt door de hogere lichtopbrengst of door het feit dat het licht een stuk witter is dan een gewone halogeen weet ik niet. zal wel een combinatie zijn van de twee.

inmiddels heb ik een HID ingebouwd wat ook zeker een aanrader is (mits je de juiste haalt).

de nb laser schijnt (volgens xenonlamp.nl) 4300k te halen qua kleurtemperatuur. dat komt bij het puur witte van sommigen xenon sets in de buurt.

Hou wel rekening met een kortere levensduur dan een gewone.
 
een test overzicht voor uw gemak. eigenlijk zijn alleen de top merken goed. gaat vooral om licht-opbrengst en dimlicht'beeld'.

Halogeen-verlichting-test-resultaten.jpg


voor h7
https://www.adac.de/infotestrat/tests/autozubehoer-technik/gluehlampen/default.aspx
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de H4 versie gehad op een vorige motor. Ik vond het verschil met een "gewone" H4 verbluffend. Of de H7 en H4 vergelijkbaar zijn weet ik niet, maar ik was er zeer tevreden mee.
 
De osram in zowel auto als motor gehad.
Prima lichtopbrengst.
Hoewel het licht na verloop van tijd wel wat geler wordt.

Levensduur is wel wat korter dan bv Philips
 
Grappig, in deze test krijgt de Philips extreme vision 5 sterren. Ik heb deze ook genomen en ze valt me dik tegen. Hiervoor had ik de blue vision plus en die had naar mijn gevoel een grotere lichtopbrengst als de extreme vision. De andere lampen heb ik geen ervaring mee.
 
In de auto deze lampen. Merkbaar beter licht. Vooral ook wat verder schijnende lichtbundel.

Op de motor van Phillips Motovision ofzo. Ook tevreden over. Ook meer en feller licht.

Levensduur kan ik nog niks over zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan