Achterwiel Aprilia RS125 wiebelt

Nee juist niet. Het is belangrijk dat de klant de daadwerkelijke klacht doorgeeft en niet de eigen diagnose of die van de handige vriend van de kennis van de buurman die vroeger ook een buikschuiver heeft gehad in de tijd dat ze nog 380 liepen met 70 pk.

Dus:
Mijn motor slaat koud slecht aan.
En niet: Bougies vervangen graag.

In dit voorbeeld:
Het voelt alsof mijn achterwiel wiebelt.
En niet: Willen jullie mijn achterwiel nakijken.

Een beetje receptionist vraagt wel door, maar het valt niet altijd mee om uit de klant te trekken wat hij nou daadwerkelijk ervaart ipv wat hij DENKT dat er aan de hand is.

Een goed opgeleide monteur zou hier niet eens naar luisteren.Die zou storing/probleem analyse vragen vragen moeten stellen ;)

Kwam vroeger bij een Audi dealer daar was de receptionist/werkplaats chef een oudgediende top monteur.Dat soort lieden zijn goud waard.Later kwamen en van die gladjanussen te zitten met hun gestreken broek overhemd in plooi met nul komma nul sleutel ervaring!! EN niet elke monteur is een vakman , laten we daar heel duidelijk over zijn. :P
 
Een goed opgeleide monteur zou hier niet eens naar luisteren.Die zou storing/probleem analyse vragen vragen moeten stellen ;)

Kwam vroeger bij een Audi dealer daar was de receptionist/werkplaats chef een oudgediende top monteur.Dat soort lieden zijn goud waard.Later kwamen en van die gladjanussen te zitten met hun gestreken broek overhemd in plooi met nul komma nul sleutel ervaring!! EN niet elke monteur is een vakman , laten we daar heel duidelijk over zijn. :P

Daar geef ik je volledig gelijk in!
 
Terug
Bovenaan Onderaan