Verspanen, draaien, frezen, ervaringen en vragen topic

scheffers

MF veteraan
7 jul 2003
16.037
85
Ik geloof dat er ooit eens een topic als dit was. Maar kan het met geen mogelijkheid meer vinden.

Zijn vast meer verspaners hier.....
full
 
Frank, misschien nog even rondkijken en inlezen op: https://www.cnczone.nl/portal.php?sid=4d3e61c2c050194ba141aafc36f12fb8
Draaibank - Stoomgroep Holland

Dit eenvoudige draai-bankje (en de gereedschappen zullen niet anders zijn)
is te duur voor 500 €.
Zodra je het draaien onder de knie hebt loop je al snel tegen haar beperkingen aan.
(beperkingen van onder andere omvang werkstuk en nauwkeurigheid)

Moderne draaibank gereedschappen voor standaard gebruik vind je voor héél redelijke prijzen bij HBM Machines.
Ik ben opgeleid op de MTS als instrumentmaker, en denk redelijk veel te weten van conventionele draai- en freesbanken. Ik doe er alleen al tientallen jaren niets meer mee...
Vandaar dat ik in mijn motorzaak weer een draaibankje wil hebben.
 
mooie topic, zie hem nu pas.
wat ik graag zie zijn de handigheidje en de truukjes die je met een draai/frees bank kunt doen.
zoals b.v. dat speciale tooltje om ronde knoppen te draaien, of b.v. je werkstuk op de support en de frees in de 3-klauw. dat soort dingen vind ik altijd leuk om te zien.

edit: een mooie/fijne shop, al kennen de meeste die wel, denk ik.
https://www.hogetex.com/meten/meetklokken-en-statieven/meetklokken
 
Laatst bewerkt:
neem aan dat je flycutter bedoelt waar je zojuist die kroonplaat mee hebt gedaan? ;)

fly cutter - Vertaling Engels-Nederlands

Ik heb die kroonplaat uit nood gedaan met de kotterkop :P

Ik had een flywheel cutter flycutter, ergens op een beurs gekocht van een Duitser maar ik kan niks meer van mijn MC3 spullen gebruiken want heb nu ISO30, ik bedoel dus zo'n ding als dit.
full
 
Krijg je niet de kriebels als de 3klauw al zo verroest is?