How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Heb twee weken geleden een motor uit Dld opgehaald.
Korte kentekenplaathouder, andere knippers, ander kuipje, andere (legale) demper,andere verlichting, ruilblok.
Keuring was binnen 2 minuten gedaan: framenummer en balhoofdnummercheck.
Vo!gens keuringmeester wordt er voornamelijk gekeken naar fraude.
Als de motor niet uit Engeland komt(ander koplampglas), banden etc er goed uit zien is het okay.
Formulier invullen duurde langer dan de keuring. _O-

Dat hoop ik dan maar want ik ga 2 aug. naar de keuring met een motor zonder originele kentekenplaat houder....... :$
 
Heb twee weken geleden een motor uit Dld opgehaald.
Korte kentekenplaathouder, andere knippers, ander kuipje, andere (legale) demper,andere verlichting, ruilblok.
Keuring was binnen 2 minuten gedaan: framenummer en balhoofdnummercheck.
Vo!gens keuringmeester wordt er voornamelijk gekeken naar fraude.
Als de motor niet uit Engeland komt(ander koplampglas), banden etc er goed uit zien is het okay.
Formulier invullen duurde langer dan de keuring. _O-

:^

Bij mij enkel framenummer en toen kon ik weer gaan
 
Dat is sowieso geen voertuigeis.

Het RDW is geen wettenmaker, dat doet de overheid.
Dat ze er niet altijd op controleren , maakt het nog niet dat het niet VERPLICHT is of geen voertuigeis, en daarnaast hebben een redelijk aantal mtoren een reflector in het achterlicht zitten....
Zo kijkt het rdw ook niet naar profieldiepte, maar dat maakt niet dat je niet aan de wettelijke eisen moet voldoen als je er de openbare weg op gaat, maar goed RDW veranderd regelmatig hun manier van keuren, zo is een werkende snelheidsmeter ook niet meer verplicht, omdat er voldoende alternatieven zijn , b.v. tomtom of telefoon/navi, RDW vind dat nu de verantwoording van de berijder zelf

Op de website www.overheid.nl is bij Regeling Voertuigen onder punt 5.4.51 naast een aantal andere onderwerpen het volgende schone stukje proza te lezen: "1. Motorfietsen moeten zijn voorzien van: h. één rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig."
 
Ik werd in gilze rijen naar huis gestuurd, omdat er geen reflector achterop zat, vlak bij het RDW zat/zit een brezan, daar een plakreflector gekocht en alsnog goedgekeurd...
Herkenbaar.
Ook Rijen.
 
Het RDW is geen wettenmaker, dat doet de overheid.
Dat ze er niet altijd op controleren , maakt het nog niet dat het niet VERPLICHT is of geen voertuigeis, en daarnaast hebben een redelijk aantal mtoren een reflector in het achterlicht zitten....
Zo kijkt het rdw ook niet naar profieldiepte, maar dat maakt niet dat je niet aan de wettelijke eisen moet voldoen als je er de openbare weg op gaat, maar goed RDW veranderd regelmatig hun manier van keuren, zo is een werkende snelheidsmeter ook niet meer verplicht, omdat er voldoende alternatieven zijn , b.v. tomtom of telefoon/navi, RDW vind dat nu de verantwoording van de berijder zelf

Op de website www.overheid.nl is bij Regeling Voertuigen onder punt 5.4.51 naast een aantal andere onderwerpen het volgende schone stukje proza te lezen: "1. Motorfietsen moeten zijn voorzien van: h. één rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig."

Waar zie je mij zeggen dat je officieel geen reflector hoeft te hebben?
"Geen origineel spatbord" ging het om. Origineel hoeft sowieso niet.

Maar dan zal ik Gilze Rijen specifiek even vermelden want dat blijkt wel de enige te zijn die denkt dat hij meer moet doen.


RDW, blijft een geval apart...
 
Ik zal me ook maar even melden hier... Ik ga woensdag een Husqvarna 510SMR ophalen in België. Ik heb al een keuringsafspraak gemaakt in Elsloo voor de 17de en een eendagskenteken aangevraagd. Kosten voor de keuring (ik neem aan mét kenteken) waren €104,98. De motor is origineel op de uitlaten en de kentekenplaat-houder na, maar ik begrijp dat daar niet zo moeilijk meer over gedaan wordt (iemand specifieke ervaringen in Elsloo?).

Enige puntje is dat hij op 20Kw op kenteken staat. De CVO is erbij, maar daar staat geen vermogen op genoemd. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verder alleen nog even de BPM aangifte regelen, maar dat moet lukken met zo'n uitgebreide OP... :}

Waar vindt ik trouwens een "officiële" consumentenprijs? Ik vond een random artikel op internet waar een prijs van €10.399 genoemd stond. Kan ik dit ergens controleren of wordt dit ergens gecontroleerd?

Unive geeft op € 9.399,-! Volgens; Husqvarna Prijzen 2010
is dat ongeveer de prijs in België... Gewoon €9.399 opgeven?
 
Laatst bewerkt:
Het gaat niet om de catalogusprijs in België maar om de prijs die gold in Nederland, op de datum dat de motorfiets voor het eerst op kenteken werd gezet. In de regel weten verzekeringsmaatschappijen die prijs wel. Wanneer je mocht twijfelen aan de prijs die Univé opgeeft dan kun je dit ook laten opzoeken door een dealer in Nederland.
 
4 augustus RDW keuring + BPM aangifte ingeleverd
8 augustus melding van betaling binnen + bedrag voldaan
nu wachten op kenteken....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al vaker auto's ingevoerd, maar ga nu mijn eerste motorfiets doen.

Ik was ff benieuwd, ik wil natuurlijk zo snel mogelijk het kenteken in huis hebben, heeft iemand als eens geprobeerd de BPM papier al in te dienen voor het voertuig gekeurd is?

Met auto's had de Belastingdienst vaak nog wel wat achterstand, en hier in Almelo hangt volgens mij gewoon een brievenbus waar je de BPM papieren in moet doen.

Dit zou ik natuurlijk begin van de week al kunnen doen, terwijl ik eind van de week pas voor de keuring ga (heb de motor nog niet hier).

Maar weet niet of dit uberhaupt iets opleverd, of dat het zelfs gaat vertragen
 
Ik heb al vaker auto's ingevoerd, maar ga nu mijn eerste motorfiets doen.

Ik was ff benieuwd, ik wil natuurlijk zo snel mogelijk het kenteken in huis hebben, heeft iemand als eens geprobeerd de BPM papier al in te dienen voor het voertuig gekeurd is?

Met auto's had de Belastingdienst vaak nog wel wat achterstand, en hier in Almelo hangt volgens mij gewoon een brievenbus waar je de BPM papieren in moet doen.

Dit zou ik natuurlijk begin van de week al kunnen doen, terwijl ik eind van de week pas voor de keuring ga (heb de motor nog niet hier).

Maar weet niet of dit uberhaupt iets opleverd, of dat het zelfs gaat vertragen

Niet doen! Papieren moeten bij elkaar.
Op vrijdag gekeurd in Almelo, donderdags pasje thuis en plaat laten maken, bij Twimva in Enschede kun je er op wachten, vrijdags overschrijfpapier in huis.
 
Niet doen! Papieren moeten bij elkaar.
Op vrijdag gekeurd in Almelo, donderdags pasje thuis en plaat laten maken, bij Twimva in Enschede kun je er op wachten, vrijdags overschrijfpapier in huis.

Hey Den Duut!

Thanks das mooi snel, blijkbaar valt de vertraging/drukte mee momenteel.
 
Geen ervaring maar als ze aan je papieren beginnen voor de keuring lijkt me de vertraging groter als nu even wachten?

Mijn theorie was dat als er een backlog van een week ligt, dat ze toch een week niks met je papieren doen.

en dat je dan theoretisch sneller na de keuring bovenop de stapel ligt.

Maar dat is de theorie :) :+
 
Mijn theorie was dat als er een backlog van een week ligt, dat ze toch een week niks met je papieren doen.

en dat je dan theoretisch sneller na de keuring bovenop de stapel ligt.

Maar dat is de theorie :) :+

Theorie is leuk maar as said, zijn ze sneller bij je papieren als je keuring gaat het denk ik een stuk langer duren...
 
Ik was ff benieuwd, ik wil natuurlijk zo snel mogelijk het kenteken in huis hebben, heeft iemand als eens geprobeerd de BPM papier al in te dienen voor het voertuig gekeurd is?

Dan mis je het RDW document.... en wordt je aanvraag bij de BD afgewezen
 
4 augustus RDW keuring + BPM aangifte ingeleverd
8 augustus melding van betaling binnen + bedrag voldaan
nu wachten op kenteken....

Kenteken binnen. Eindelijk,weer rijden na 2 maanden zonder.
Gelukkig heeft het veel geregend de laatste rijd anders was het nog meer afzien geweest })
 
Vandaag keuring gehad in Elsloo... Alles in orde. Schuine kentekenplaat of rode reflector waren geen issue. Alle papieren waren ook in orde. Nu alleen wachten op reactie van de belastingdienst.

Bedankt voor alle bijdrages in dit topic. Dankzij de informatie hier is alles soepeltjes verlopen... :}
 
Ik ben vandaag in Almelo geweest, was er om ca 7.55 en kreeg nummertje 17 in de rij. iets meer dan een uur wachttijd. Alleen chassisnummer & KM stand zijn gecontroleerd. verder was de motor ook geheel origineel, maar er werd nergens naar gekeken.

kosten 104,98 euro.

Nu wachten op bericht van de BPM.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor via verschillende bronnen (vrienden en kennissen) dat vanaf volgend jaar er op CO2 uitstoot BPM betaald moet gaan worden.
Klopt dit? Ik kan het niet zo makkelijk terug vinden. Of gaat dit alleen voor de auto's gelden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan